Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ko-Mar: San Francisco v.v. (rondreis)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: onze route 2009

Bericht door pushirubiano »

Helemaal mee eens! Een bezoek aan Antelope Canyon bij Page is een MUST!
Boottochten over Lake Powell zijn ook fraai, bij Wahweap Marina zijn verschillende opties (halve dag, hele dag...) te boeken. Een populaire boottocht is naar Rainbow Bridge Nat. Monument. Dit zal je wel de hele dag nemen en het is aan de prijzige kant maar het is wel een mooie trip. http://www.lakepowell.com/activities/tours-overview.cfm
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Antilope canyon zit ook zeker in onze to do list :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We hebben natuurlijk thuis nog een beetje zitten puzzelen en komen nu op de volgende route uit.

dag 1 amsterdam - san francisco
dag 2 san francisco
dag 3 san francisco - gilroy (camper halen, boodschappen doen en kijken hoe ver we komen, gilroy staat nu dus nog niet vast)
dag 4 Gilroy? - Yosemite (als we vanaf gilroy rijden, komen we bij El portal het park binnen, wat is dan handig om eerst te doen, mits we plaatsen kunnen reserveren op een van de pines campings)
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - June Lake ( tiogapas, bodie?, monolake)
dag 7 June lake - death valley (sand dunes bij stovepipe wells, overnachten bij furnace creek)
dag 8 Death Valley - Las Vegas ( via Red rock canyon)
dag 9 Las Vegas - Zion ( via Valley of fire)
dag 10 Zion (emerald pool, riverside walk, stukje angels Landing?)
dag 11 Zion - Bryce ( via Coral pink sanddunes, Bryce bekijken)
dag 12 Bryce - Capitol Reef (onderweg Kodachrome basin?)
dag 13 Capitol Reef - Moab ( Goblin Valley)
dag 14 Moab (Arches)
dag 15 Moab (dead horse point state park, Canyonlands)
dag 16 Moab - Monument Valley (onderweg naar Needles overlook)
dag 17 Monument Valley - Page (Tour of paardrijden in Monument Valley)
dag 18 Page ( antilope canyon)
dag 19 Page - Grand Canyon
dag 20 Grand Canyon - Sedona (montezuma castle, Red rock state park?)
dag 21 Sedona - Needles (stukje route 66)
dag 22 Needles - Anza borrego springs
dag 23 Anza borrego springs - San Diego (via cayamuca rancho state park)
dag 24 San Diego (zoo)
dag 25 San Diego (Seaworld)
dag 26 San Diego - Santa Barbara (Whale watching?)
dag 27 Santa Barbera - San Lois Obispo ( bezoek aan Monty robberts)
dag 28 San Lois Obispo - Monterey
dag 29 Monterey (of misschien hier Whale watching)
dag 30 Monterey - San Francisco
dag 31 San Francisco (Camper terug brengen)
dag 32 San Francisco
dag 33 San Francisco - Amsterdam

Is dit te doen? ik weet dat er een aantal behoorlijke rijdagen tussen zitten o.a. dag 21 en 22. Willen misschien toch nog te veel zien? Omdat het de eerste keer is, zijn we bang dat we straks de hele reis aan het racen zijn. Maar ja, je wilt ook zoveel mogelijk mee pakken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: onze route 2009, update p2

Bericht door hekkie »

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit een schitterende route vind en heel goed te doen.

Dat wordt genieten..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dat wordt genieten.....
Dat hopen we ook :D We zeggen al steeds tegen elkaar dat we waarschijnlijk de hele reis met onze mond wijd open rijden. :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wel de ramen dicht houden dan voor de vliegen :wink: :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ko-Mar schreef: Dat hopen we ook :D We zeggen al steeds tegen elkaar dat we waarschijnlijk de hele reis met onze mond wijd open rijden. :mrgreen:
Ik kan je het nog sterker vertellen. De allereerste keer dat wij naar het Zuidwesten gingen heb ik af een toe (heel kort hoor.... :wink: )met een doek over mijn hoofd in de auto gezeten. Het was soms gewoon teveel om al die schitterende indrukken te verwerken. Klinkt misschien stom, maar het was wel zo..... :D

Het is ook niet voor niets dat wij hier zo graag terugkomen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij kunnen deze reis, dit jaar maken omdat vriendlief dit jaar 40 jaar in overheidsdienst is :lol: maar we zijn er eigenlijk al van overtuigd dat het mooi en indrukwekkend gaat worden. We zitten dus al te bedenken hoe we eventueel volgend jaar weer kunnen gaan :D hahaha en we zijn nog niet eens geweest. (het duurt zelfs nog bijna 8 maanden voor we gaan)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ko-Mar schreef:We hebben natuurlijk thuis nog een beetje zitten puzzelen en komen nu op de volgende route uit.

Is dit te doen? ik weet dat er een aantal behoorlijke rijdagen tussen zitten o.a. dag 21 en 22. Willen misschien toch nog te veel zien? Omdat het de eerste keer is, zijn we bang dat we straks de hele reis aan het racen zijn. Maar ja, je wilt ook zoveel mogelijk mee pakken.
Stop maar met puzzelen. Mooie route en ben blij dat er nog eens iemand voor de route Sedona Needles kiest met onderweg route 66. Wij hebben dat afgelopen september in de andere richting gedaan en vooral het eerst stuk is geweldig mooi met Oatman op kop. (Voor jullie is dat het laatste gedeelte tussen Kingman en Needles) Moest je tijd te kort hebben, kies dan voor het laatste stuk (Kingman Oatman Needles) boven het stuk Seligman-Kingman. Seligman kan je ook apart bezoeken vanaf de I40. Beiden is natuurlijk het leukste. Onze dag kan je nalezen op onze site op dag 3

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bart,
Bedankt voor je tip, we zullen hem zeker onthouden. Ook nog even op je site gekeken en natuurlijk ook de foto's bekeken. Mooie foto's en zo leuk om nu al beelden te zien van dat wat je straks echt gaat beleven.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nog 2 dagen en dan vertrekken we voor onze "Droomreis". :dance: We willen het forum bedanken voor de tips, en alle informatie die we hier hebben kunnen vinden. Zonder dit forum was het vast niet gelukt om deze reis samen te stellen.
Ondanks een aantal tegenslagen in de laatste weken/dagen hebben we er nu toch wel heel veel zin in om te vertrekken.
Onze reis is te volgen op onze website.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

We zijn er!

Bericht door Marenko »

Na een zeer lange en vermoeiende dag zitten we nu in ons hotel. De vlucht was behoorlijk hobbelig, en erg lang. Pfff 11 uur zitten is toch wel erg lang...
Zodra we geland waren en ik het besef had, dat ik nu dus echt in Amerika was, schoten de tranen in mijn ogen :mrgreen: Tja, dat krijg je als je zolang ergens van gedroomd hebt :lol:
Het eerste verslag staat al online. Nu gaan we maar even slapen want we zijn nu al bijna 25 uur op.
Voor degene die gereageerd hebben in ons gastenboek, hartelijk dank daar voor. Het is altijd erg leuk om deze berichtjes te lezen.
Dude
Moderator

Re: We zijn er!

Bericht door Dude »

Ik wou wat in jullie gastenboek schrijven maar ik zie enkel een rood kruisje bij de spamcode dus kopieer ik het even naar hier:

Hallo,
Ik las net op AA dat jullie goed aangekomen zijn in SF. Wij zitten momenteel in Page en gaan morgen naar Zion.
Wij willen jullie heel veel plezier toewensen de komende maand !!
Geniet ervan.

Bart en Evy
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ko-Mar: San Francisco v.v. (rondreis)

Bericht door Marenko »

We zitten nu onder de luifel naast de camper in Gilroy :D . Straks later op de avond ga ik het verslag van vandaag maken, en de foto's van gisteren plaatsen. Het is hier echt bloed heet, en we hebben zelfs even in het zwembad gelegen. Dat is voor mij toch zeker 10 jaar geleden.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Neem je Yosemite als eerste op in je route omdat je dan de meeste kans hebt dat je via de tiogapass kunt! Hebben we dus sneeuw en is de Tiogapass gesloten! :roll:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We zijn weer thuis! We hebben een geweldige reis gehad, van het begin tot het eind. Hiervoor wil ik alle forumleden bedanken, want de hele reis hebben we met behulp van dit forum samengesteld.
Ook iedereen die in ons gastenboek gereageerd heeft: Heel erg leuk, het is erg leuk om al deze berichtjes te lezen wanneer je op reis bent. De komende dagen zal ik de website verder afmaken, met de laatste foto's en een aantal filmpjes die we nog gemaakt hebben, en nog een allelaatste verslagje.

Hierna kunnen we weer opnieuw beginnen met het plannen van onze nieuwe reis in 2010.

Voor de mensen die ook op de meeting komen: Tot ziens! en de rest tot lezens :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer