Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Pass closed

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tioga Pass closed

Bericht door Martin & Marianne »

Ha Bianca,
Dat is dezelfde webcam als van de link hierboven, maar het is een oud plaatje (begin dit jaar). De cam doet het al tijden niet.

Marianne
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Wij zijn er 8 oktober overheen gekomen. Er lag af en toe een heeel klein beetje sneeuw. Maar het weer zou verslechteren, dus kan maar zo zijn dat ie weer dicht is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hij was ook inderdaad weer dicht, de vraag was meer of en wanneer hij weer open zou gaan.
Het lijkt er wel op, dit staat er nu:

SR 120
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
1-WAY CONTROLLED TRAFFIC AT VARIOUS LOCATIONS FROM 2.5 MI WEST TO 5.8 MI
EAST OF GROVELAND (TUOLUMNE CO) FROM 0830 HRS TO 1430 HRS TUESDAY THRU FRIDAY
THRU 10/17/08 - DUE TO MAINTENANCE - MOTORISTS ARE SUBJECT TO DELAYS OF UP TO
10 MINUTES

[YOSEMITE NAT'L PARK]
FOR YOSEMITE NAT'L PARK ROAD INFORMATION CALL 209-372-0200

Marianne
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Martin & Marianne schreef:Ha Bianca,
Dat is dezelfde webcam als van de link hierboven, maar het is een oud plaatje (begin dit jaar). De cam doet het al tijden niet.
O sorry, dat wist ik niet :oops:. Om verwarring te voorkomen kunnen ze dan beter de oude foto's weghalen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Assy schreef:Dat zou pas heeeeel jammer zijn, in al de tijd dat het wordt bijgehouden is het nog maar 1x gesloten op de dag dat wij er door zouden rijden (29okt)... hopelijk gaat ie terug open! Wie meer info heeft, posten eh :(
Dat is niet helemaal waar,ik was daar zelf in 2004 toen op 17 oktober de pas sloot voor de winter,16 oktober waren wij er nog overheen gegaan!

Hier zijn die data trouwens:
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Woutergoesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door Woutergoesusa »

Goedenmorgen iedereen. Word net wakker in Mammoth lakes met een temperatuur van -8 graden brrrrrrrrr. Gister op de heenweg hierheen stond op alle matrixborden dan de tioga pass nog gesloten was. Bij het visitors center in ML nog maar even nagevraagd wanneer de pass weer open zou gaan en zei zeiden dat deze net weer open zou zijn. Vandaag zouden we er zeker over moeten kunnen (13-10-08). We gaan zo de boel bij elkaar pakken en richting de pass rijden. We zullen het wel zien.

Groeten uit een winterachtig Mammoth lakes,
Wouter
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Pete.Z schreef:
Assy schreef:Dat zou pas heeeeel jammer zijn, in al de tijd dat het wordt bijgehouden is het nog maar 1x gesloten op de dag dat wij er door zouden rijden (29okt)... hopelijk gaat ie terug open! Wie meer info heeft, posten eh :(
Dat is niet helemaal waar,ik was daar zelf in 2004 toen op 17 oktober de pas sloot voor de winter,16 oktober waren wij er nog overheen gegaan!

Hier zijn die data trouwens:
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Ik keek op de site van NPS, daar wordt het sinds 1980 bijgehouden. Die 2004 is idd die ene maal wat ik al zei dat ie gesloten was. Hopelijk gaat ie weer terug open en blijft dat zo tot na de 29ste :D
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
nienke32
Amerika-newbie

Bericht door nienke32 »

Ontzettend leuk dit forum! Hier heb ik echt wat aan!! :dance:
Wij gaan 7/11 naar het Yosemite park.
Aan de eerdere reacties is te zien dat er een redelijke kans is dat de Tioga Pass dan gesloten is.
Kunnen we bij een gesloten Tioga Pass beter vanaf highway 190 (Death Valley) de route 395 en highway 108 pakken of de highway 14 via Bakersfield richting Yosemite Village?
De highway 108 is ook wel eens gesloten toch?

Ik hoop op een reactie!
Groeten,
Nienke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nienke32 schreef:Kunnen we bij een gesloten Tioga Pass beter vanaf highway 190 (Death Valley) de route 395 en highway 108 pakken of de highway 14 via Bakersfield richting Yosemite Village?
Hallo Nienke,
Welkom op het forum!
Er is een zoekfunctie op het forum, leuk en nuttig om die ook eens te proberen. Je zult zien dat er ontzettend veel informatie is, want deze vraag al al heel vaak gesteld.
Als de 108 gesloten is kun je nog noordelijker rijden. De route via Bakersfield is ook een mogelijkheid, het hangt er ook van af wat je verder wilt gaan zien en doen (Bodie, sequoia's?).
nienke32 schreef: De highway 108 is ook wel eens gesloten toch?
Ja, zie het allereerste bericht in dit topic. Hij was de afgelopen dagen gesloten maar is nu weer open, zie deze link (ook al hier eerder gegeven).

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nienke32 schreef:Ontzettend leuk dit forum! Hier heb ik echt wat aan!! :dance:
Wij gaan 7/11 naar het Yosemite park.
Aan de eerdere reacties is te zien dat er een redelijke kans is dat de Tioga Pass dan gesloten is.
Kunnen we bij een gesloten Tioga Pass beter vanaf highway 190 (Death Valley) de route 395 en highway 108 pakken of de highway 14 via Bakersfield richting Yosemite Village?
De highway 108 is ook wel eens gesloten toch?

Ik hoop op een reactie!
Groeten,
Nienke
Welkom hier Nienke.

Als de Tioga Pass dicht is, en die kans is redelijk groot zo laat in het jaar, is de 395 omhoog, en dan via een stukje 89 naar de 88 een hele leuke alternatieve route.
De 88,over de Carson Pass, is de route die altijd open gehouden wordt.

Ik persoonlijk vind dat een mooiere route dan bakersfield,maar daar verschillen de meningen over.
Op zijn minst is het erg leuk om door de sneeuw te rijden,links en rechts van de weg,als je de 88 neemt is die kans redelijk groot.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2006 de 88 gereden, is inderdaad een mooie route. Zie ons 2006 verslag bij 31 juli.
Ook het stuk van de 88 via de 49 naar Yosemite (de goudzoekersroute) is leuk om te rijden.

Marianne
nienke32
Amerika-newbie

Bericht door nienke32 »

Bedankt voor de reacties.
Volgens mij is de 88 wel erg ver rijden in vergelijking met Bakersfield als we na een bezoek aan Yosemite village door willen naar San Francisco.
Maar als het een erg mooie route is, moeten we dat er natuurlijk voor over hebben!! :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel verder maar niet heel veel. Als je in 1 dag van Death Valley naar Yosemite Village wilt kun je het beste de snelste route nemen, maar als je genoeg tijd hebt zou ik bovenlangs gaan. Dan kun je ook nog naar Bodie. Bovendien kan het zijn dat een van de andere passen open is.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nienke32 schreef:Bedankt voor de reacties.
Volgens mij is de 88 wel erg ver rijden in vergelijking met Bakersfield als we na een bezoek aan Yosemite village door willen naar San Francisco.
Maar als het een erg mooie route is, moeten we dat er natuurlijk voor over hebben!! :D
Beide routes zou ik 2 dagen voor nemen,eerlijk gezegd.
En Yosemite verdient zeker ook wat langer dan alleen een stop in Yosemite Village!
roland-michelle
Amerika-newbie

Bericht door roland-michelle »

Wij zijn 3 dagen geleden (17 oktober) over de Tioga Pas gereden, prachtige tocht en geen sneeuw te zien!! Maar hou de laatste berichten goed in de gaten ....
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Ohhhh dat is goed nieuws!!! Ik kom er volgend week over...
Fingers crossed :D
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
nienke32
Amerika-newbie

Bericht door nienke32 »

:D Zo hé, dat is zeker goed nieuws! :D
En als ik naar de weerberichtren kijk op bijv http://www.zoover.nl/verenigde-staten-v ... vegas/weer en http://www.zoover.nl/verenigde-staten-v ... weer?scr=1 ,dan zie ik dat het de komende weken ook nog redelijk blijft.

Alleen kan ik niets vinden over zonsopkomst en zonsondergang!
Ben namelijk benieuwd hoelaat we in de ochtend kunnen gaan rijden en hoelaat het donker is in november!
Iemand ervaring?

Ahum, was iets te vlot, heb toch wel iets kunnen vinden;
http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... html?n=224

Groetjes,
Nienke
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nienke32 schreef::Alleen kan ik niets vinden over zonsopkomst en zonsondergang!
Ben namelijk benieuwd hoelaat we in de ochtend kunnen gaan rijden en hoelaat het donker is in november!
Iemand ervaring?

Ahum, was iets te vlot, heb toch wel iets kunnen vinden;
http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... html?n=224
Anders hier: http://www.sunrisesunset.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De camera bij de Tioga Pass is inmiddels weer in werking en zo te zien is de weg nog steeds goed begaanbaar.

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

We zijn er vandaag overheen gereden, dus hij is nog open! Wel veel regen :( Zie m'n nieuwe draadje (help)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer