Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlander in Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JeroenR
Amerika-ontdekker

Globe, Tucson en andere plekken

Bericht door JeroenR »

Marjan,

Globe is zeker aan te raden. Erg leuk klein "western" stadje. Ze hebben er een oude gevangenis welke je kunt bezoeken en een klein koffiehuis op "main street" vanwaar ze vroeger een geheime ondergrondse gang naar een bordeel hadden. De rit er naartoe is ook erg mooi, maar wees voorzichtig met de haarspeld bochten. Ik raad aan het overdag te rijden.

Wat ook erg leuk is in Tucson trouwens is the Pima Air and Space museum. Daar staat een originele Air Force One waarin JFK nog heeft gevlogen.

Show Low is schitterend en zeker aan te raden voor een paar uur sight seeing.

Ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt.

Groeten,
Jeroen
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Globe, Tucson en andere plekken

Bericht door Coyote »

JeroenR schreef:Globe is zeker aan te raden. Erg leuk klein "western" stadje. Ze hebben er een oude gevangenis welke je kunt bezoeken en een klein koffiehuis op "main street" vanwaar ze vroeger een geheime ondergrondse gang naar een bordeel hadden. De rit er naartoe is ook erg mooi, maar wees voorzichtig met de haarspeld bochten. Ik raad aan het overdag te rijden.

Wat ook erg leuk is in Tucson trouwens is the Pima Air and Space museum. Daar staat een originele Air Force One waarin JFK nog heeft gevlogen.
Jeroen,

ook ik lees je Arizona tips met belangstelling. Komende zomer ga ik op mijn eerste reisdag via de Apache Trail, Roosevelt Dam en Globe naar Safford (zie ook de routeplanning op mijn site). Ik had geen echte stop in Globe gepland maar nu ik lees dat het een leuk klein "western" stadje is, moet ik maar eens zien of daar toch wat tijd voor vrij kan maken.

Het Pima Air and Space Museum heb ik vorig jaar bezocht. Dit jaar wil ik er nogmaals naar toe. Het lijkt mij nl. leuk om de AMARC Tour te doen, deze wordt alleen op doordeweekse dagen gehouden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JeroenR
Amerika-ontdekker

AMARC Tour

Bericht door JeroenR »

Coyote,

Ja, de AMARC tour is te gek. Ik ben zelf vlieginstrukteur in Arizona dus qua vlieg interesse kom ik echt wel aan mijn trekken hier.

Een andere leuke tip:

Luke AFB in Glendale. Neem de I-10 west (vanuit Phoenix) en neem de afslag "LUKE". Rij ongeveer 20 minuten noord en ga linksaf een "dirt road" op. Het wijst zich vanzelf. Daar kun je parkeren en zie je om de paar minuten F-16's starten en landen. Luke is de grootste F-16 trainingsbasis ter wereld. Erg leuk daar.

Er is een een historisch vliegtuigmuseum in Valle (stukje zuid van de Grand Canyon). Ze hebben daar de oude Super Connie en nog veel meer.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jeroen,

bedankt voor de tip.

Ik zal zien of ik dit op de laatste dag dat ik de huurauto heb, kan inplannen. Ik eindig de reis ook in Phoenix en als ik die dag niet te laat in Phoenix aankom, zou ik daar wellicht nog wel even naartoe kunnen gaan.

Roland

Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Jeroen misschien kan jij me hier een antwoord op geven?
effe een vraagje...

Ik heb hier een recente wegenatlas van Michelin en daar zie ik een "onverharde weg lopen die van Hualapai (havasupai) richting Grand Canyon gaat...deze weg zou mij enorm wat kilometers besparen en tijd...maar...

Is er iemand die deze weg al eens heeft genomen.

De normale weg is de 18 die je neemt in Peach Springs, de vernoemde "shortcut" loopt van Hualapai Hilltop tot aan de 64 (Williams-Grand Canyon)
MotorGuy76
Amerikafan

Re: AMARC Tour

Bericht door MotorGuy76 »

JeroenR schreef:
Luke AFB in Glendale. Neem de I-10 west (vanuit Phoenix) en neem de afslag "LUKE". Rij ongeveer 20 minuten noord en ga linksaf een "dirt road" op. Het wijst zich vanzelf. Daar kun je parkeren en zie je om de paar minuten F-16's starten en landen. Luke is de grootste F-16 trainingsbasis ter wereld. Erg leuk daar.
Echt elke dag en dan de hele dag door? ook in het weekend? Want wij zijn op vrijdagavond/zaterdag in Phoenix...lijkt me wel leuk om dit eens te zien.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
JeroenR
Amerika-ontdekker

Onverharde weg

Bericht door JeroenR »

Eric,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Nog nooit van gehoord dat er een onverharde weg is. Ik zal het wel even nakijken voor je.

Jeroen
JeroenR
Amerika-ontdekker

Re: AMARC Tour

Bericht door JeroenR »

Echt elke dag en dan de hele dag door? ook in het weekend? Want wij zijn op vrijdagavond/zaterdag in Phoenix...lijkt me wel leuk om dit eens te zien.
Af en toe op zaterdagen maar geen garanties wat dat betreft. Als je niks ziet is het wel verloren tijd. Choice is yours! :)
ftwproductions
Amerikafan

route 88/lost dutchmen

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: route 88/lost dutchmen

Bericht door hekkie »

ftwproductions schreef:We hebben vorige week het Lost Dutchman state park bezocht .Erg mooi en cactussen in overvloed ,er zit op route 88 ook een klein verlaten mijnstadje ,waar je een treintour kan nemen .Een museum bezoeken ,en wat erg leuk was je voor $6 laten neppen met een mijntour.Je gaat 2 meter onder de grond met een gids die erg veel plezier in zijn werk heeft .
De tour zelf stelt niets voor maar de gids maakt een boel goed .
Waarschijnlijk heb je het over het mijn(spook)stadje Goldfield? Wij vonden het wel leuk destijds (12 jaar geleden), maar hebben toen niet de mijntour gedaan We gaan ook dit jaar (eind augustus) hier weer langs en na jouw verhaal slaan we de tour ook maar weer over.
http://www.whatrain.com/arizona2002/goldfield.html

Het Lost Dutchman State Park staat wel op het programma en ook in Tortilla Flat willen we in het cafetje (1 van de 5 huizen hier) iets gaan eten of drinken.
http://www.ssmrocks.com/kimnovak/travel ... rail28.php
Wij vonden de Apache trail toen heel erg mooi en vandaar dat we hem nu weer willen rijden, maar nu met een 4x4 Ford Explorer.
Dus jouw nieuwe wagen heeft het ook goed doorstaan begrijp ik. Gaaf zeg, ik ben helemaal jaloers dat je daar woont...... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ftwproductions schreef:Ik heb een paar foto`s op m,n website staan uiteraard nog ``under construction``
En vergeef me m`n commentaar over Las Vegas.
Zal proberen als ik ergens geweest ben het op het forum achter telaten
Hoi Jeroen,
Leuk dat je een website bijhoudt over je leven en je belevenissen in Amerika. Hopelijk vind je de tijd om het een beetje bij te houden, want ik vind het erg interessant om te lezen (en velen met mij denk ik) en de foto's te bekijken.
Prachtige pickup heb je gekocht! Wij kregen vorig jaar alleen maar een boete van $ 60 voor te hard rijden en gelukkig geen cursus.... :wink:

Enne... Las Vegas is je vergeven :lol: Ieder z'n meug!

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 26 mei 2005, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jeroen,

kun je de Roosevelt Dam ook echt op? Vandaag over 3 weken :wink: ben ik daar ook en ik heb de 2e dag gelijk een bezoek aan de Roosevelt Dam gepland (via de Apache Trail en Tortilla Flat). Was eigenlijk wel benieuwd of de dam alleen van afstand te bezichtigen is of dat je er ook daadwerkelijk op of in kunt.

Enneh, 38 graden zeg je? :shock: Nou ja, kan de winterjas in ieder geval thuisblijven... :hilarious:

Roland

ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jeroen,

We hebben elkaar op de Apache Trail net gemist denk ik, wij hebben er 26 en27 april rondgereden.
Is de foto van je auto ook genomen op de 88, komt bekent voor, volgens mij is dat Apache Lake op de achtergrond.
Goldfield zijn we ook geweest, vonden het een beetje tourist-trap geen intree maar alles wat je wilde zien moest je dan weer voor betalen, de dame links achterin maakt wel mooie dingen van keramiek trouwens.
Het ligt schuin tegenover Lost Dutchman SP waar we 1 nacht gestaan hebben.
Jammer dat de cactussen in de Valley al uitgebloeid waren op de Saguaro's na dat die begonnen net, op de Apachetrail stonden ze nog wel volop in bloei.
Is jou auto ook gespiegeld op de hooverdam, we zagen aan de Nevada kant bijna alle personen auto's gespiegeld worden, onze camper werd ook van binnen en van buiten bekeken door overigens zeer vriendelijke agenten.
Gr.
Rob
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ftwproductions schreef:
Luke AFB in Glendale. Neem de I-10 west (vanuit Phoenix) en neem de afslag "LUKE". Rij ongeveer 20 minuten noord en ga linksaf een "dirt road" op. Het wijst zich vanzelf. Daar kun je parkeren en zie je om de paar minuten F-16's starten en landen. Luke is de grootste F-16 trainingsbasis ter wereld. Erg leuk daar. (alleen bloody hot)
Ben ik gisteren wezen kijken ,is best gaaf om die machines van zo dichtbij te zien opstijgen en landen .Er zitten allemaal tuinbouwland omheen dus je kan een boel zien.
Hoi Jeroen,
Kun de de plek ook nog iets specifieker aangeven? Een afslagnummer of een naam van een road? En waar sta je dan precies te kijken?
Ik heb even flink ingezoomd op de map en je kunt volgens mij de basis van div. kanten benaderen. Vanaf de I-10 is het voor ons wat omrijden, dus zoek ik een andere weg, maar dan moet ik wel de juiste plek weten. Vandaar mijn vraag.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Kun de de plek ook nog iets specifieker aangeven? Een afslagnummer of een naam van een road? En waar sta je dan precies te kijken?
Ik heb even flink ingezoomd op de map en je kunt volgens mij de basis van div. kanten benaderen. Vanaf de I-10 is het voor ons wat omrijden, dus zoek ik een andere weg, maar dan moet ik wel de juiste plek weten. Vandaar mijn vraag.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Daarom heb ik even een kaartje van het gebied hieronder neergezet. De namen van de wegen zijn zichtbaar maar misschien kan Jeroen (of iemand anders?) de route er in tekenen? Het kaartje is met de rechtermuisknop eenvoudig op te slaan op de eigen pc. De afslag "LUKE" kan ik niet ontdekken op het kaartje.

Afbeelding

Alvast bedankt!

Roland

ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer