Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update Lone Pine;-Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF

Bericht door Seth__Gekko »

Zo weer een 4-tal overnachtigingen geboekt: Las Vegas 24 - 28 Mei MGM Grand!

We hebben e.e.a. nu uigestippeld, rekening houdend dat de Tioga Pass dicht is. Maar stiekum hopen we toch wel heel erg dat deze rond 20, 21 mei open is, en dat we via de Tioga Pass richting Death Valley kunnen rijden.

Onze vraag is nu: wat moeten we echt zien tijdens deze route Tioga pass richting Death Valley? We zouden er zelfs max. 3 à 4 dagen aan kunnen spenderen! Sowieso is het volgens mij heerlijk weer om lekker te genieten, maar wat zijn absolute stops / overnachtingsmogelijkheden / stadjes etc????
Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Er is genoeg te zien tussen de Tioga Pass en Death Valley zoals Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pine Forest, Alabama Hills en Devils Postpile. Onderweg kom je ook langs leuke plaatsjes zoals bijv. Mammoth Lakes en in Bishop kun je heerlijk brood kopen bij Erick Schat's Bakery.

Zie ook: http://www.395.com/
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De 17-miles drive bij Monterey vind ik overrated. Zowel letterlijk als figuurlijk. Er zijn veel prachtige -geheel gratis- uitzichtpunten langs de hele kustweg.
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Bedankt Bianca, voor de leuke suggesties!
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Laatste versie van het schema:

Yosemite NP en Death Valley zijn ook de accomodaties geregeld.
Dag Datum Ochtend Middag Avond Nacht Overnachting geboekt?
za 16-mei Vliegen Aankomst SF SF SF Y Encore
zo 17-mei SF SF SF SF Y Encore
ma 18-mei SF SF SF SF Y Encore
di 19-mei Rijden; 3.45 uur Yosemite NP Yosemite NP Yosemite NP Y Yosemite Curry Canvas Tent
wo 20-mei Yosemite NP Yosemite NP Rijden; 4 uur Sequoia NP N
do 21-mei Sequoia NP Sequoia NP Rijden; 2,5 uur Bakersfield N
vr 22-mei Bakersfield Bakersfield Rijden; 3,5 uur Lone Pine N
za 23-mei Rijden; 3 uur Death Valley Death Valley Death Valley Y Stovepipe Wells
zo 24-mei Death Valley Rijden; 2,5 uur Las Vegas Las Vegas Y MGM Grand
ma 25-mei Las Vegas Las Vegas Las Vegas Las Vegas Y MGM Grand
di 26-mei Las Vegas Las Vegas Las Vegas Las Vegas Y MGM Grand
wo 27-mei Las Vegas Las Vegas Las Vegas Las Vegas Y MGM Grand
do 28-mei Rijden; 1,5 uur Mojave Preserve + rijden 3,5 uur Palm Springs Palm Springs N
vr 29-mei Palm Springs Palm Springs Palm Springs Palm Springs N
za 30-mei Rijden; 2 uur Los Angeles Los Angeles Los Angeles N
zo 31-mei Los Angeles Los Angeles Los Angeles Los Angeles N
ma 1-jun Los Angeles Los Angeles Los Angeles Los Angeles N
di 2-jun Los Angeles Kust Kust Kust N
wo 3-jun Kust Kust Kust Kust N
do 4-jun Kust Kust Kust Kust N
vr 5-jun Kust Kust Kust Kust N
za 6-jun Kust Vliegen Vliegen Vliegen Y
zo 7-jun Vliegen Thuis Thuis Thuis Y
Afbeelding
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ik vind persoonlijk dat je wat veel tijd voor sommige dingen neemt die helemaal niet nodig zijn! Waarom ga je in vredesnaam niet naar de grand canyon? Hier krijg je echt spijt van als haren op je hoofd.

Je hebt 3 weken! dit is ruim voldoende om hier langs te rijden!

3 volle dagen Las vegas? echt teveel als je het mij vraagt. 3 nachten is hier ruim voldoende. Vergeet niet dat er overdag niks te beleven is en dat je dan dus 3 dagen verspilt. met 3 nachten heb je overdag tijd genoeg voor de hooverdam en valley of fire bijvoorbeeld. Je hebt dan incl je aankomst dag nog 3 avonden om vegas te verkennen!

Dan 3 volle dagen LA. Als je pretparken wilt bezoeken kan ik dit begrijpen wij hadden hier 2 volle dagen en hebben veel gezien. Vergis je niet in de tijd die je hebt. Wij zagen in 2 volle dagen : beverly hills, sunset boulevard, walk of fame, griffith observatory, hollywood sign, Malibu beach, rodeo drive, hollywood en compleete dag universal studios. De dingen lnags de kust kan je op de dag van vertrek uit LA meenemen.

Daarnaast trek je 4 volle dagen uit voor de highway 1? Mijn inziens ook teveel. Je kan makkelijk met 1 overnachting van LA naar SF rijden dus als je er dar 2 van maakt kan je lekker rustig doen en heb je tijd zat over om dingen te zien. Als ik jullie was zou ik zoiets maken :

16-mei Vliegen Aankomst SF
17-mei SF
18-mei SF
19-mei SF -> yosemite
20-mei Yosemite NP (rijd ook tioga pass echt gaaf en best de moeite om op en neer te rijden)
21 mei yosemite -> fresno
22-mei fresno -> seqoiua -> Bakersfield
23-mei Bakersfield -> death valley
24 mei death valley -> Las vegas
25-mei Las vegas (hooverdam overdag)
26-mei Las vegas (valley of fire overdag)
27-mei Las Vegas -> Zion (overnacht in springdale of rockville en je hebt tijd geboeg om het park te bezoeken op 1 dag)
28-mei zion -> page (antelope canyon makkelijk te redden op 1 dag)
29-mei page -> grand canyon south rim (wij hebben door monument valley gereden lange rit maar best te doen)
30-mei grand canyon
31-mei Grand canyon -> Palm Springs
1 - juni Palm springs -> Los angeles
2 - juni Los Angeles
3 - jun Los Angeles
4 - jun los angeles -> pismo beach
5 - jun pismo beach -> montery
6 - jun montery -> SF -> vliegen
zo 7-jun Vliegen Thuis Thuis Thuis Y
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

GuidoWater schreef:
3 volle dagen Las vegas? echt teveel als je het mij vraagt. 3 nachten is hier ruim voldoende. Vergeet niet dat er overdag niks te beleven is en dat je dan dus 3 dagen verspilt.
Ik vind 2 volle dagen Las Vegas ook wel voldoende, dus 3 nachten. Gaan wij dit jaar ook doen. Maar om nou te zeggen dat er overdag niks te doen is in Las Vegas... Je kunt altijd gebruik maken van het zwembad, hotels van binnen bekijken (kun je ook een dagtaak aan hebben), je hebt outletstores waar je je uren en uren kunt vermaken en nog veel meer...

Verder denk ik dat je inderdaad wel veel tijd neemt voor de kustweg. Misschien kun je daar 2 nachten van maken? Dan kun je al best veel zien en doen.

Succes verder!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

GuidoWater schreef:3 volle dagen Las vegas? echt teveel als je het mij vraagt. 3 nachten is hier ruim voldoende. Vergeet niet dat er overdag niks te beleven is en dat je dan dus 3 dagen verspilt. met 3 nachten heb je overdag tijd genoeg voor de hooverdam en valley of fire bijvoorbeeld. Je hebt dan incl je aankomst dag nog 3 avonden om vegas te verkennen!
Ik ben het (natuurlijk :D ) niet met je eens dat er overdag niets te beleven is in Las Vegas, jij vind misschien dat er niets te beleven is, maar er is echt genoeg te doen om je niet te hoeven vervelen, zoals Marloes ook al aangegeven heeft.

Seth_Gekko geeft in zijn eerdere reacties al aan een rustige vakantie te willen houden, met ook voldoende tijd om gewoon even te relaxen en een dagje helemaal niets te hoeven doen, ik denk dat hij daar uitstekend in geslaagt is, en op deze manier van zijn rondreis ook een echte vakantie gemaakt heeft, misschien lijkt het voor sommigen zonde dat hij een aantal dingen overslaat, maar hij geeft zelf al aan deze dingen (Bryce, Zion, GC, enz.) een andere keer op net zo'n rustige manier te willen bekijken.
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Thanx voor de reacties.

Ik ben idd uitgegaan van een heerlijke relaxte vakantie. Sommige dingen staan ook niet in de routebeschrijving; als we in Vegas zijn, gaan we de Hooverdam bekijken en wellicht nog een tripje naar de Grand Canyon...

Tioga Pass ben ik ook helemaal eens, deze zouden we echt heeeeeeel graag overrijden, en dan naar Bodie, Mammoth Lakes etc. Maar waarschijnlijk is de pas nog dicht als wij er zijn :( dus daar moeten we dan ook maar een keertje voor terugkomen :D !!!! :D
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

3 volle dagen Las vegas? echt teveel als je het mij vraagt. 3 nachten is hier ruim voldoende. Vergeet niet dat er overdag niks te beleven is en dat je dan dus 3 dagen verspilt.
KIjk ook eens verder dan Las Vegas alleen, de omgeving van LV is ook heel mooi en bestaat niet alleen uit Valley of Fire en de Hooverdam.
Je hebt nog Red Rock SP en Mount Charleston.
We kunnen er makelijk een week doorbrengen en ons geen moment vervelen.
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Let er wel op dat we de overnachtingen al geboekt hebben, en deze dus vast staan. Maar een mooi uitstapje naar Red Rock o.i.d. zou dat haalbaar zijn?
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Nu weer druk bezig met het kijken voor overnachtigingen in Palm Springs, en in LA (Ramada in Hollywood wat>??)
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Ha! Zojuist weer 300 euries bespaard door de Equinox via USAreise.de te boeken :dance: i.p.v. direct bij stink-alamo.nl
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Gisteren mijn nieuwe paspoort opgehaald, wilde net de ESTA invullen, gedaan, submitten duurde erg lang.....lukte niet...nu ligt zelfs de gehele aanvraag site plat.
Morgen beter hoop ik.
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Pfjiew, net gelukkig wel alle twee succesvol de ESTA ingevuld en toestemming is verleend :dance:
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Nog meer goed nieuws!

Glacier Point/Badger Pass Road is OPEN!

We hebben nog eens flink gebrainstormd.

We hebben nu overnachtingen geboekt voor het volgende:
San Francisco
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
We hebben als het rijden een beetje bevalt waarschijnlijk toch wel zin om na Las Vegas een rondje te maken naar de Grand Canyon. Dan moeten er maar een paar daagjes van LA naar San Francisco worden afgesnoept. Doen :blink:

Trouwens ook nog een Asus EEE netbook (mini laptop) gekocht om onderweg lekker te e-mailen, te googlemappen en forummen :dance: , nu nog UPS eens een keer treffen thuis.
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Re: We zijn er: Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF

De Tioga Pass is open!!!! Vandaag wilden we via de Sonora Pass rijden, maar net voor we Yosemite Park uit reden, gingen we nog even tanken. Tijdens een praatje met de verkoopster vertelde ze dat de Tioga Road deze ochtend open was gegaan. Mazzel!!!!!!!!! Het was geweldig. We hebben zelfs een sneeuwballengevecht gedaan.
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Waar blijven die foto's ??? :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Foto's zijn er genoeg, alleen is het internet overal erg traag! Uploaden duurt gewoon te lang. Vandaag eindelijk eens goed geslapen, lekker een kamer (geen kamertje) genomen in Lee Vinning, Lake View Lodge, die King-size bedden zijn toch wel lekkerder dan de brakke-Curry-canvas-tent-bedjes.
Afbeelding
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Re: Update Lone Pine o: Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF

We hebben Lee Vining achter ons gelaten, via de Tomtom naar Bodie gereden over 7 miles dirtroad, kan de Equinox ook eens werken voor zijn geld. Na een uur zand en steen waren we er, zoder cash, je kan niet met credit card de 5 $ pp betalen. Gelukkig via een Franse biker euries voor dollars gewisseld. Daarna door naar Momoth Lakes geweest, niet veel aan, wel een hele lekkere bakkerij en een Raph Lauren Factory outlet bezocht en wat gekocht. Daarna de roomsaver en andere coupons boekjes erop nageslagen, in Bishop was American Best Value Inn de keuze, erg slecht internet, behalve in het kantoortje zelf, maar kamer was schoon, en na een snack bij Taco Bell, nog even t.v. bekeken, en naar bed.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer