Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
antelope canyon
Re: antelope canyon
Even dit topic een schopje geven. Twee redenen daarvoor.
De eerste reden is een paar aanvullende tips:
Doe je de Photographer's Tour en fotografeer je met een spiegelreflex, zet dan voor vertrek vanuit Page al het gewenste objectief erop. Crossend door de woestijn en met al die zandgooiende gidsen in de canyon, wil je daar liever niet meer van objectief moeten wisselen.
Ik heb zelf 2 jaar geleden alles met een 24-105 geschoten en merkte dat ik vaak graag net iets meer groothoek had willen hebben om een complete lichtstraal plus wat omgeving te kunnen pakken (24-105 was exclusief vergrotingsfactor van 1.6). Mooie platen, daar niet van, maar de volgende keer gaat aan het begin de 12-24 erop. Op de heenweg wordt je namelijk op het juiste lichtmoment door de canyon geleid, waarbij je zoveel mogelijk overzichten kunt pakken met de 12-24.
Aan het einde van de canyon word je "vrijgelaten" en heb je ruim de tijd om terug naar de ingang te lopen en op je gemak om je heen te fotograferen. De lange lichtstralen zijn dan goeddeels weg, maar er zijn genoeg interessante details te zien waarvoor je die lange stralen toch niet nodig hebt. Mijn plan is daarom als volgt: aan het einde van de canyon is een open plek buiten waar het veel minder stoffig is dan binnen. Daar wissel ik de 12-24 om voor de 24-105 en op de terugweg ga ik de details pakken. Bij dat soort foto's heb je ook veel minder last van rondlopende collega-toeristen (schiet eens omhoog) en heb je dan ook minder behoefte aan zo'n gids die iedereen uit de weg jaagt.
De tweede reden is een vraag. Om 11:30 is er ook een standaard tour. Je zit dan dus op hetzelfde moment in de canyon als de fototour. Jagen die standaard tour-gidsen ook iedereen voor je uit beeld, of moet je dan gewoon mazzel hebben dat je een keer een open ruimte treft? En zit je daarbij voor of achter de fotogroepen?
De eerste reden is een paar aanvullende tips:
Doe je de Photographer's Tour en fotografeer je met een spiegelreflex, zet dan voor vertrek vanuit Page al het gewenste objectief erop. Crossend door de woestijn en met al die zandgooiende gidsen in de canyon, wil je daar liever niet meer van objectief moeten wisselen.
Ik heb zelf 2 jaar geleden alles met een 24-105 geschoten en merkte dat ik vaak graag net iets meer groothoek had willen hebben om een complete lichtstraal plus wat omgeving te kunnen pakken (24-105 was exclusief vergrotingsfactor van 1.6). Mooie platen, daar niet van, maar de volgende keer gaat aan het begin de 12-24 erop. Op de heenweg wordt je namelijk op het juiste lichtmoment door de canyon geleid, waarbij je zoveel mogelijk overzichten kunt pakken met de 12-24.
Aan het einde van de canyon word je "vrijgelaten" en heb je ruim de tijd om terug naar de ingang te lopen en op je gemak om je heen te fotograferen. De lange lichtstralen zijn dan goeddeels weg, maar er zijn genoeg interessante details te zien waarvoor je die lange stralen toch niet nodig hebt. Mijn plan is daarom als volgt: aan het einde van de canyon is een open plek buiten waar het veel minder stoffig is dan binnen. Daar wissel ik de 12-24 om voor de 24-105 en op de terugweg ga ik de details pakken. Bij dat soort foto's heb je ook veel minder last van rondlopende collega-toeristen (schiet eens omhoog) en heb je dan ook minder behoefte aan zo'n gids die iedereen uit de weg jaagt.
De tweede reden is een vraag. Om 11:30 is er ook een standaard tour. Je zit dan dus op hetzelfde moment in de canyon als de fototour. Jagen die standaard tour-gidsen ook iedereen voor je uit beeld, of moet je dan gewoon mazzel hebben dat je een keer een open ruimte treft? En zit je daarbij voor of achter de fotogroepen?
Laatst gewijzigd door Jamie op 26 okt 2009, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben afgelopen zomer ook die tour van 11:30u gdaan. De mensen die de fototour geboekt hadden zijn een kwartier voor ons vertrokken vanuit Page naar de Canyon. Toen we daar aankwamen bij de canyon kwamen wij dezelfde mensen weer tegen! Ik kan me nog goed herinneren dat we toen tegen mekaar zeiden; maar goed dat we die tour niet geboekt hebben. (scheelde ook behoorlijk in de prijs!)Jamie schreef:Even dit topic een schopje geven. Twee redenen daarvoor.
Naar mijn idee hebben wij net zoveel tijd gekregen om foto's te maken als die fototour. Ja het is er druk maar ik kan niet zeggen dat die fototour enige voorrang heeft gekregen op de standaard tour. Ik ben zelf nl. ook een amateur hobbyfotograaf en ik heb me fantastisch kunnen uitleven tijdens deze tour.
De gidsen regelden het zo dat iedere groep bij ieder "fotopunt" tijd en ruimte kreeg op de volgende groep zodat je eigenlijk zelden mensen in beeld hebt. Naar onze mening prima geregeld! Wij hebben samen meer als 150 foto's gemaakt tijdens deze tour. En er zitten echt geweldige foto's bij!
En de de tour van 11:30 was absoluut een aanrader ivm de lichtinval!
Ik zal snel eens een paar foto's posten die wij gemaakt hebben met onze spiegelreflex camera.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Met de fototour heb je langer de tijd, 2 in plaats van 1 uur.
Verder is het erg afhankelijk van de gids waar je bij zit hoe er met andere bezoekers en zandgooien wordt omgegeaan.
Verder is het erg afhankelijk van de gids waar je bij zit hoe er met andere bezoekers en zandgooien wordt omgegeaan.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb dezelfde ervaringen als G&M. Ook wij zeiden tegen elkaar "maar goed dat we niet de fototour geboekt hebben".
Voor wat betreft de lengte van de tour gold precies hetzelfde. Wij hadden dus de tour van 1 uur en op het afgesproken tijdstip sta je met een hele horde mensen voor de ingang van de canyon om weer opgepikt te worden. Er staan echter veel meer mensen dan in de wagens kunnen en er is niemand die controleerde welke mensen nou precies mee moesten. Ze pendelden gewoon heen en weer en letten er niet op wie meegingen. Nog weer een reden waarom wij zeiden dat je beter de tour van 1 uur kan doen. Scheelt toch in de prijs.
Marjan
Voor wat betreft de lengte van de tour gold precies hetzelfde. Wij hadden dus de tour van 1 uur en op het afgesproken tijdstip sta je met een hele horde mensen voor de ingang van de canyon om weer opgepikt te worden. Er staan echter veel meer mensen dan in de wagens kunnen en er is niemand die controleerde welke mensen nou precies mee moesten. Ze pendelden gewoon heen en weer en letten er niet op wie meegingen. Nog weer een reden waarom wij zeiden dat je beter de tour van 1 uur kan doen. Scheelt toch in de prijs.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bij ons maakte het wel degelijk verschil. De gids waar we mee gingen nam ons ook weer mee terug. Hij was bijzonder behulpzaam bij het maken van de foto's en heeft inderdaad een aantal malen ervoor gezorgd dat we goed foto's konden maken.
Het verschil was iets van $ 15.- pp dus ook weer geen wereldbedrag.
Het verschil was iets van $ 15.- pp dus ook weer geen wereldbedrag.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat deed onze gids ook. En ze had ook hele goede tips hoe je het beste de foto's kon maken en waar je bijvoorbeeld het beste kon staan. Hebben haar ook rijkelijk getipt bij terugkomst. Wij vonden het in ieder geval super! En hebben heel veel foto's kunnen maken zonder mensen in beeld!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Als het goed is ga je naar de canyon op volgorde van boeken en betalen en het is ook bedoeling is om met hetzelfde veewagentje heen en terug te gaan. Kan wel eens mislopen natuurlijk:)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij gaan in oktober naar de antelope canyons en nu vraag ik me af of het er dan ook zo druk is. 

Hoe later in het seizoen hoe minder druk maar dat wil niet zeggen dat er geen wachttijd is. In oktober komen de zonnestralen niet meer helemaal tot de canyonfloor maar laat dat je niet stoppen.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11418 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs