Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaas: Rondreis 2010 Laura en Karin

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kaas: Rondreis 2010 Laura en Karin

Bericht door Martin & Marianne »

Veel plezier!
Ik zie dat jullie van Las Vegas via Tonopah naar Lake Tahoe gaan, waarom niet via Death Dalley en de 395?

Marianne
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb jullie route eens bekeken op jullie website, persoonlijk vind ik het jammer dat het meer een stedentrip is geworden en je veel natuurparken links laat liggen. (O.a. Death Valley, Yosemite, Sequoia & Kings, Yoshua Tree NP.)
Ik neem aan dat jullie SF en LA tijdens de vorige reis ook al bezocht hebben?

Voor LA zou je eventueel het lijstje met bezienswaardigheden van River Cola kunnen gebruiken, hij heeft veel inside informatie ergens gebundeld in een topic staan.
Ik weet ook niet of jullie hier en daar nog aanpassingen kunnen/willen maken of dat alles al is vastgelegd, maar ik zou gezien jullie route echt door Death Valley rijden en ook wat tijd reserveren om Sequoia en Kings NP te bezoeken bv. na Salinas.

Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst!
Flauwer
Amerika-newbie

Bericht door Flauwer »

Ik snap wel wat je bedoelt dat het meer een stedentrip idee is...

In Yosemite en in Death Valley ben ik de vorige keer al geweest en ga ik het liefst nog een keer heen. Eigenlijk wegens tijdgebrek en om niet te gehaast overal langs te gaan zijn we tot deze route gekomen.

Omdat we beide SF een geweldige stad vonden hebben we besloten om die stad gewoon lekker vijf dagen te zijn. Onderweg gaan we ook zeker de 'scenic' routes rijden om ook de mooie omgeving/natuur te zien. Alleen de echte natuurparken hebben we een beetje achterwegen gelaten.
Van de vorige reis hebben we ook al veel natuurparken gezien en vond ik de verdeling juist iets teveel natuur en werd ik een beetje 'parken moe' dus ja misschien worden we nu 'stad moe' maar dan hebben we die ervaring ook weer.

Tonopah is idd misschien niet de meest voor de hand liggende plaats maar we wilde liever niet door Death Valley rijden... beetje raar misschien haha...

Zo blijven er gelukkig altijd weer genoeg redenen om weer terug te gaan en mooie nieuwe routes te bedenken :) en is mijn lijstje ook nog lang niet afgewerkt na deze vakantie...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Flauwer schreef:Tonopah is idd misschien niet de meest voor de hand liggende plaats maar we wilde liever niet door Death Valley rijden... beetje raar misschien haha...
Best kans dat je op de 95 minder auto's tegenkomt dan in DV en waarschijnlijk is het net zo heet :)
Flauwer
Amerika-newbie

Bericht door Flauwer »

hahah ja :lol:
in dat opzicht is er weinig verschil...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gewoon zorgen dat je voldoende water bij je hebt voor het geval dat. En inderdaad, er rijdt genoeg verkeer door Death Valley dat het geen uren zal duren voordat iemand langskomt mocht je met pech langs de kant van de weg staan.

Ik heb de route via Tonopah ook al eens gereden (2000). In één dag reed ik van Las Vegas via Tonopah en Tioga Pass naar Mariposa (voorbij Yosemite NP dus). Dan is de route door Death Valley een stuk leuker.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

En als je via Death Valley rijdt, kun je daar nog een paar viewpoints meepakken. Dante's View is natuurlijk altijd wel te doen, aangezien het daar stukken koeler is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer