Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug

Bericht door Martin & Marianne »

IngeRene schreef:de route vanuit Yosemite naar LV boven DV langs die via de 120 > 395 > 266 > 95? Dat is zo'n 700 km. Lijkt me lang voor één dag, of moet je zulke momenten maar voor lief nemen en in de camper aan het verslag werken en een beetje bijslapen? :wink: Wat is evt een goede stopplaats voor die route?
Tussen Yosemite en Las Vegas kun in Lee Vining stoppen, er is hier een camping. Mooi met Mono Lake, en eventueel nog een bezoek aan Bodie (maar dat kost wel veel tijd). Een andere mogelijkheid is June Lake (mooie camping) of Mammtoh Lakes of Bishop. Dan heb je de volgende dag een lange dag naar Las Vegas, maar het is wel te doen. Ik denk niet dat er onderweg leuke plaatsen zijn om te overnachten, dus gewoon even doorbijten lijkt me.
Ik weet niet hoe de weg vanaf Bishop is, (je neemt dan bij Big Pine de 168) of dat het beter is om langs Tonopah te rijden. Er zitten wat smalle stukjes in de 168.
Vlak bij Beatty zou je even een uitstapje naar Rhyolite kunnen maken.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

greetje schreef:
Tjaco schreef: greetje schreef:In page zijn wij langer gebleven , en hebben wij een dag een speedboot gehuurd. dat was superleuk! We hebben wel om een beetje op de kosten te letten Antilope Canyon moeten laten schieten, maar die kan je met de boot ook weer invaren vanaf de andere kant. (overigens was het zo heet dat de kinderen alleen maar in het water wilden zijn, en al bij het idee "weer" een 'park te moeten bezoeken, al zuchtten

Greetje heeft het over een boot huren, maar ik begrijp niet wat dit met Antelope Canyon te maken heeft? Jullie hebben daar zeker ook een extra nacht voor moeten blijven?
Wij hadden het plan om antelope canyon te bezoeken. Aangezien het erg warm was, en de kinderen het park bezoeken al redelijk zat aan het worden waren, hadden we besloten om in plaats daarvan, te gaan varen,wat best wel prijzig was. Voor de kosten moesten wij keuzes maken. Wij waren 3 nachten in page dus voor ons was dat goed in te plannen....Hoop dat het nu duidelijker is?
Er is een boottocht naar Antelope Canyon, maar je ziet dan niet het stuk van de beroemde foto's, daar ga je met de auto (Lower ANtelope Canyon) of met een jeep (Upper) naar toe.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Tjaco schreef:Ook was ik bang dat een camping dicht bij Joshua Tree te heet zou zijn. Of is er misschien een andere camping die niet te heet is ergens tussen Sedona en Joshua Tree?
Van campings weet ik eerlijk gezegd niet zo heel veel. Wel weet ik dat de hitte in Joshua Tree niet te vergelijken is met de hitte in Death Valley. Wat de beste plek is om rondom Joshua Tree NP te overnachten weet ik helaas niet. Tip in Joshua Tree N.P. is de Ryan Mountain Trail, waar ik al eens een topic over heb geopend:

viewtopic.php?f=7&t=25026

Ik kan me ook nog herinneren dat er vlakbij die trail ook een camping was. Misschien dat andere forumleden hier meer over weten?
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Annie schreef:Koop een omvormer voor de sigarettenaansteker kan je de gadgets opladen tijdens het rijden.
Goede tip, bedankt !!
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Martin & Marianne schreef:
Er is een boottocht naar Antelope Canyon, maar je ziet dan niet het stuk van de beroemde foto's, daar ga je met de auto (Lower ANtelope Canyon) of met een jeep (Upper) naar toe.

Marianne
Ik zie alleen auto en jeep staan. Hoe zit het met een camper??
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Niels_# schreef:
Je kunt dan toch net zo goed van Zion naar Page en van Page naar Bryce?

11. LV - Zion
12. Zion - Page
13. Page - Bryce
Ja, die extra dag kan ik daar zeker voor gebruiken en waarschijnlijk ook een dag minder in Grand Canyon om de extra dag in Moab te krijgen.

Alleen, uit de andere reacties krijg ik meer het idee dat je Page beter inpast tussen Monument Valley en de Grand Canyon, dan tussen Zion en Bryce ....!?
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Tjaco schreef:Alleen, uit de andere reacties krijg ik meer het idee dat je Page beter inpast tussen Monument Valley en de Grand Canyon, dan tussen Zion en Bryce ....!?
Zeker weten. Als je Page plaatst tussen Zion en Bryce, rijd je heen en weer en niet als je Page plaatst tussen Grand Canyon en Monument Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Met de camper kun je gewoon naar zowel Lower als Upper Antelope Canyon gaan. Je zet de camper op de parkeerplaats en wordt door de indianen met de jeep of te voet naar de canyon gebracht. Parkeerplaats is groot genoeg voor een aantal campers.
Niels_#
Amerika-ontdekker

Bericht door Niels_# »

Tjaco schreef:
Niels_# schreef:
Je kunt dan toch net zo goed van Zion naar Page en van Page naar Bryce?

11. LV - Zion
12. Zion - Page
13. Page - Bryce
Ja, die extra dag kan ik daar zeker voor gebruiken en waarschijnlijk ook een dag minder in Grand Canyon om de extra dag in Moab te krijgen.

Alleen, uit de andere reacties krijg ik meer het idee dat je Page beter inpast tussen Monument Valley en de Grand Canyon, dan tussen Zion en Bryce ....!?
Beide kan maar de laatste optie scheelt je wel wat tijd. Voordeel van de eerste optie is dat je de 89 mee pakt die erg mooi schijnt te zijn: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 883911&z=9
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Walnic schreef:Leuke campgrounds vonden wij:
- Sequioa RV Ranch in Three Rivers, mooie plaatsen aan een riviertje met een zwemvijver. http://www.sequioarvranch.com
Ik wil toch wel erg graag Sequoia NP bezoeken, maar ik bgrijp dat het erg veel tijd kost om met een grote camper doorheen te gaan. Vooral omdat je ook niet via de zuidelijke ingang kunt.

Ik lees in het reisverslag van Walnic dat ze eigenlijk een auto wilden huren en vanuit Three Rivers de zuidelijke ingang widen nemen het park in. Dat lijkt mij ook wel een interessante optie...... Was er in de buurt van dit RV-park een autoverhuurbedrijf? Of moest je daar nog een heel stuk voor rijden eerst.

Groetjes,

Tjaco.
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan gewoon met de camper het park in er geld geen verbod, er is alleen een advies voor grote campers om niet het park in te gaan maar wij zijn genoeg grote campers (A-36 en groter) tegengekomen.
Het enige stuk waar een verbod geld is Crystal Cave Road in Kings canyon.
Onderstaand advies komt van de website van S&K
Generals Highway: For 16 miles between Sequoia's foothills and the Giant Forest (from Potwisha Campground to the Giant Forest Museum), the advised maximum vehicle length is 22 feet (6.7 m). The alternative: take Highway 180 from Fresno to Grant Grove.
Mineral King Road: Not recommended for RVs or trailers (RVs and trailers are not permitted in the campgrounds there).
Crystal Cave Road: Maximum vehicle length is 22 feet (6.7 m). No trailers permitted.
Moro Rock/Crescent Meadow Road: RVs and trailers are not recommended.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben 3 jaar terug in moab geraft, onze kinderen waren toen 16 en 11, het was heel leuk maar ook voor onze kinderen had het wel wat spectaculairder gemogen, ik denk voor de oudere kinderen/volwassenen(19 en 21) een beetje saai.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Er was inderdaad geen verbod voor campers langer dan 22 feet, maar wel een zeer dringend advies van de rangers. Als ik naar het gekronkel van die weggetjes kijk, lijkt me dat je dit advies beter kan opvolgen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben er geen problemen gehad en vonden het een schitterende rit.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Rob schreef:Je kan gewoon met de camper het park in er geld geen verbod, er is alleen een advies voor grote campers om niet het park in te gaan maar wij zijn genoeg grote campers (A-36 en groter) tegengekomen.
Nicole en Rob bedankt voor het antwoord. Ik wist wel dat het geen verbod was, maar meer een aanbeveling. Maar ja, wat moet ik nu kiezen :?

Vandaar ook mijn vraag aan Nicole, is er in de buurt een autoverhuur bedrijf? Zou de keuze makkelijker maken, eventueel als back-up te hebben.

Groetjes,

Tjaco
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

ina schreef:Wij hebben 3 jaar terug in moab geraft, onze kinderen waren toen 16 en 11, het was heel leuk maar ook voor onze kinderen had het wel wat spectaculairder gemogen, ik denk voor de oudere kinderen/volwassenen(19 en 21) een beetje saai.
Bedankt voor je tip. Ja daar begon ik ook al een beetje aan te twijfelen toen ik het verhaal van Greetje las.

Ben je ook andere plaatsen tegengekomen waar het wel spectaculairder is? Of is het overal een beetje behelpen in de zomer?

Groetjes,

Tjaco
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Nee, wij hebben alleen daar geraft, het kan ook in Page daar zit ik nu te kijken. Toen wij terug reden van Yellowstone richting Salt Lake zagen we ook echt wild water raften maar daar komen jullie niet in de buurt. Het was wel erg mooi hoor in Moab maar niet spectaculair wat betreft de rapids. Je kan het in ons verslag lezen, www.wagenaarvakantieusa.web-log.nl dag 19.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Tjaco,
Onze bedoeling was om een auto te huren in Visalia, ongeveer 20 minuten voor het plaatsje Three Rivers. In het plaatsje zelf kon je volgens mij geen auto huren, wel rijdt er een bus naar het NP, maar die rijdt niet zo heel vaak op een dag.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij gaan bijna even lang en hebben al iets aan USA ervaring. Dit jaar voor het eerst met kids 11 en 14
Als je vroeg je camper op kunt halen zou ik kijken of ik wat verder kom dan Sacremento, maar boodschappen doen etc kost ook tijd en is ook een belevenis.

Lake Tahoe kan ik nisk over zeggen
Van Visalia naar Las Vegas is een heel eind .. maar het kan. Wij doen het wellicht in 2 dagen. via Bartsow KOA langs snelweg idd.
Las Vegas lijkt me een middag en avond wel genoeg maar ieder zijn meug.
Ik zou zoals geopperd zeker niet in Cedar CIty gaan staan maar in Zion zelf of net erbuiten. Hte is zonde van je tijd om daarvandaan weer naar Zion te rijden .. vroege ochtend is het mooist.
Je hebt een krappe dag in Bryce ... lijkt me wat kort.. tis zoooo mooi
Wij hebben gepland om vanuit Bryce naar Capitol Reef te rijden op ons gemak er is onderweg genoeg te zien wara je ook wilt stopppen.
Van Cap Reef kun je gelijk naar Moab of Arches. In Moab zoals gezegd kun je raften... ook met families. Arches is een van de machtigste wonderen... en daar kun je beter wat meer tijd besteden ook hie rkun je campground reserveren. Anders in Moab staan is nog wel 45 min rijden. Mesa Verde is heeeel erg mooi maar kost een dag om te bekijken! Echt een volle dag.
Zelf zou ik dan Flagstaff opofferen voor Mesa Verde.
Het stuk dat je daarna beschrijft kan ik niet veel van zeggen... Wijrijden van Grand Canyon naar Needles en omgeveing en dan via Joshua Tree naar San Diego (Sea World).
Langs de kust van LA naar SF zijn veel campings alleen rodn Big Sur en het state park wat minder.. Ik heb er een in Malibu, Oxnard Ventura, Santa Barbara, Morro Bay, San Simeon, Big Sur, Carmel, Monterey (aquarium en 17 mi drive!!!), Moss Landing, GHalf MOon bay (wel leuk bij strand) vanaf daar kun je SF inrijden .....

Ik heb al veel routes bekeken met gebruikmaking van googlemaps... daar krijg je ook idee van tijd ...
Nou succes mocht je onze route willen dan moet je ff een PB sturen met je email..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Isis schreef: Arches is een van de machtigste wonderen... en daar kun je beter wat meer tijd besteden ook hie rkun je campground reserveren. Anders in Moab staan is nog wel 45 min rijden.
Dan maak je wel een enorme omweg. Van Moab naar de ingang van Arches is het maar zo'n 10 minuten rijden (5,7 miles)

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer