Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis skyfitswim: eerste reis route wim veel tips gevraagd
Re: Reis skyfitswim: eerste reis route wim veel tips gevraag
Ik zou de woorden "even snel" niet te veel gebruiken bij het plannen van een route als deze.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou het ingewikkeld zijn, dat valt echt wel mee. Maar het is handig als je van te voren een beetje een idee hebt van de ligging van alles. Daarom gaf ik ook die links naar de Yosemite Guide en zo. Kijk ook eens hier voor een kaart van de vallei met de shuttlebusroute. Het is een wat kronkelig rondje, als een paar 8en achterelkaar. Het is handig als je weet welke stop je moet hebben (nummer) want de chauffeurs zeggen niet latijd waar je bent (ik heb wel eens naast mensen gezeten die al een heel rondje hadden gereden en nog geen idee hadden waar ze er uit moesten stappen).skyfitswim schreef:is dat niet ingewikkeld met die shutle bus mee rijden enz.
De waterval zie je vanaf de brug al, prachtig punt. Meestal zijn watervallen van onderaf mooier dan van boven, maar bij de Vernal Fall is de wandeling langs de waterval prachtig - en nat, vandaar de naam.skyfitswim schreef:bij mist trail wil ik zeker die waterval zien en misschien glazier point ook.
Bij te weinig tijd voor de wandeling naar Sentinel Dome kun je ook naar Glacier Point rijden en daar van het uitzicht genieten, maar ook dan kost het je wel 2 uur.
Hou er rekening mee dat je voor die snelle blik toch wel een eindje om moet rijden, of het trammetje moet nemen.skyfitswim schreef: misschien volgende dag toch even die mega bomen even snel bekijken en foto's nemen want we rijden er toch zo goed als voorbij. We hebben het dan toch misschien 15 min gezien.
Marianne
-
- Amerikafan
ik zal het in iedergevalhet allemaal eens grondig bekijken zodat we idd alles zo goed mogelijk al op voorhand weten hoe het werkt en waar we zeker moeten zijn.
Dat plannetje ga ik ook allemaal afprinten enz.
ik weet nu al wat we zeker willen zien en dat is al een heel groot begin.
is tunnel vieuw ,Olmsted Point een plaats waar je even kunt stoppen onderweg zoals vieuwpoints ?
Het ziet er in ieder geval ook prachtig uit en soms kan dat ook al iets indrukwekkend geven, gewoon even een stop met een prachtig vieuwpoint onderweg
Dat plannetje ga ik ook allemaal afprinten enz.
ik weet nu al wat we zeker willen zien en dat is al een heel groot begin.
is tunnel vieuw ,Olmsted Point een plaats waar je even kunt stoppen onderweg zoals vieuwpoints ?
Het ziet er in ieder geval ook prachtig uit en soms kan dat ook al iets indrukwekkend geven, gewoon even een stop met een prachtig vieuwpoint onderweg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tunnelview is zoals de naam al zegt een viewpoint, dus een kwestie van er naar toe rijden, en genieten van het uitzicht. Dit geldt ook voor Olmsted Point. Je kunt daar bij de parking blijven staan, maar mooier is het om nog een stukje te lopen, er is een viewpoint een paar honderd meter vererop. Zie ook ons 2008-verslag voor wat foto's (bij 19 juli).
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
dank je alvast
ik kan me niet voorstellen dat ik daar naar toe ga die uit zichten zijn er zo prachtig !!
Ter plaatsen denk ik dat dat het onbeschrijfelijk si omdat je daar in die sfeer zit.
heb vertrek vanuit sf al om 7 uur gezet i.p.v 8
vieuwpoint gaan we ook doen en ook die paar 100 meter verder staat genoteerd
mischien kan het dan toch nog vm die grote bomen doen en dan gewoon onderweg vieuwpoints doen.
ik denk dat ik door deze reis 10 foto' albums er zeker ga bij hebben
ik kan me niet voorstellen dat ik daar naar toe ga die uit zichten zijn er zo prachtig !!
Ter plaatsen denk ik dat dat het onbeschrijfelijk si omdat je daar in die sfeer zit.
heb vertrek vanuit sf al om 7 uur gezet i.p.v 8

vieuwpoint gaan we ook doen en ook die paar 100 meter verder staat genoteerd
mischien kan het dan toch nog vm die grote bomen doen en dan gewoon onderweg vieuwpoints doen.
ik denk dat ik door deze reis 10 foto' albums er zeker ga bij hebben
-
- Amerikafan
Re: reis skyfitswim: eerste reis route wim veel tips gevraag
route aangepast op 21 april 2010
Hey!
Ik heb met mijn vriendin een vergelijkbare trip gedaan. We zijn eigenlijk zelfs nog 'bezig': we zitten vast in San Francisco door de aswolk...morgen gaan we naar huis.
Je kan ons verslag en wat foto's zien op deliaenrudusa.blogspot.com (de laatste posts zijn vooral over het vastzitten hier, die zijn minder interessant :p).
Ik herken wat je allemaal typt heel erg van mezelf een paar weken geleden. Als ik je één algemene tip kan geven, dan is het wel dat je bij élk nationaal park bij het binnenrijden een krantje en een mooie kaart krijgt en dat ze allemaal een visitor center hebben, waar ze je perfect kunnen zeggen wat leuk is om te doen, rekening houdend met de tijd die je hebt.
Ikzelf was een beetje 'over' voorbereid door ook vanalles af te printen en zo dat ik bij het binnenrijden van het park netjes op glanzend papier in m'n handen geduwd kreeg.
Nog een paar tips die ik je zeker niet wil onthouden:
- Horseshoe Bend: als je 1 uur tijd hebt is dat meer dan genoeg. Er ligt een kleine parking langs de weg en van daar is het misschien 15 of 20 minuten stappen. Ik zou het echt niet laten liggen, want het is gewoonweg prachtig
- Page: een boot huren en op het meer varen is volgens mij super. Wij wilden dat doen, maar ging niet omdat er die dag teveel wind was.
- Antelope Canyon: het is het mooist rond de middag ivm lichtinval, maar wij hebben het rond 10u 's morgens gedaan en dat is ook al heel mooi hoor!
- Hearst Castle is mooi, maar persoonlijk vond ik het nu ook weer geen 'must'. Als je weinig tijd hebt in die buurt, zou ik eerder wat tijd uittrekken voor Monterey of Carmel, echt heel mooi daar!
- Zion: Ook al is het maar om er simpelweg door te rijden met de auto, doen! (al weet ik niet hoe het zit met de wegenwerken natuurlijk, wij hadden daar nog geen last van)
- Steden waar je niet zoveel tijd hebt: wij hebben vaak zo'n guided tour gedaan met zo'n busje...in LA bv. vonden wij dat echt in orde. Wij hebben 1 dag Universal gedaan (mét of FOL tickets en géén spijt van, 't was wel spring break geloof ik) en 1 dag zo'n guided tour en dan nog even zelf naar Venice en Santa Monica gereden ('s avonds). Vonden wij een heel leuke manier om LA eerste keer te zien.
- San Francisco: doe de avond tour van Alcatraz! Is echt geweldig (op voorhand boeken!). Wandelen van Pier 39 naar Golden Gate Bridge is te doen, hebben wij ook gedaan.
- Algemene tip: in het begin van de reis waren wij 's morgens altijd heel vroeg wakker door de jetlag. Gebruik die tijd! Sta gewoon op en begin aan je dag!
- Denk niet te vlug dat je verzadigd of moe zal zijn...het is echte elke dag weer iets anders en wij vielen van de ene verbazing in de andere en werden écht niet moe.
- Geniet ervan
Ik heb met mijn vriendin een vergelijkbare trip gedaan. We zijn eigenlijk zelfs nog 'bezig': we zitten vast in San Francisco door de aswolk...morgen gaan we naar huis.
Je kan ons verslag en wat foto's zien op deliaenrudusa.blogspot.com (de laatste posts zijn vooral over het vastzitten hier, die zijn minder interessant :p).
Ik herken wat je allemaal typt heel erg van mezelf een paar weken geleden. Als ik je één algemene tip kan geven, dan is het wel dat je bij élk nationaal park bij het binnenrijden een krantje en een mooie kaart krijgt en dat ze allemaal een visitor center hebben, waar ze je perfect kunnen zeggen wat leuk is om te doen, rekening houdend met de tijd die je hebt.
Ikzelf was een beetje 'over' voorbereid door ook vanalles af te printen en zo dat ik bij het binnenrijden van het park netjes op glanzend papier in m'n handen geduwd kreeg.

Nog een paar tips die ik je zeker niet wil onthouden:
- Horseshoe Bend: als je 1 uur tijd hebt is dat meer dan genoeg. Er ligt een kleine parking langs de weg en van daar is het misschien 15 of 20 minuten stappen. Ik zou het echt niet laten liggen, want het is gewoonweg prachtig
- Page: een boot huren en op het meer varen is volgens mij super. Wij wilden dat doen, maar ging niet omdat er die dag teveel wind was.
- Antelope Canyon: het is het mooist rond de middag ivm lichtinval, maar wij hebben het rond 10u 's morgens gedaan en dat is ook al heel mooi hoor!
- Hearst Castle is mooi, maar persoonlijk vond ik het nu ook weer geen 'must'. Als je weinig tijd hebt in die buurt, zou ik eerder wat tijd uittrekken voor Monterey of Carmel, echt heel mooi daar!
- Zion: Ook al is het maar om er simpelweg door te rijden met de auto, doen! (al weet ik niet hoe het zit met de wegenwerken natuurlijk, wij hadden daar nog geen last van)
- Steden waar je niet zoveel tijd hebt: wij hebben vaak zo'n guided tour gedaan met zo'n busje...in LA bv. vonden wij dat echt in orde. Wij hebben 1 dag Universal gedaan (mét of FOL tickets en géén spijt van, 't was wel spring break geloof ik) en 1 dag zo'n guided tour en dan nog even zelf naar Venice en Santa Monica gereden ('s avonds). Vonden wij een heel leuke manier om LA eerste keer te zien.
- San Francisco: doe de avond tour van Alcatraz! Is echt geweldig (op voorhand boeken!). Wandelen van Pier 39 naar Golden Gate Bridge is te doen, hebben wij ook gedaan.
- Algemene tip: in het begin van de reis waren wij 's morgens altijd heel vroeg wakker door de jetlag. Gebruik die tijd! Sta gewoon op en begin aan je dag!
- Denk niet te vlug dat je verzadigd of moe zal zijn...het is echte elke dag weer iets anders en wij vielen van de ene verbazing in de andere en werden écht niet moe.
- Geniet ervan

-
- Amerikafan
hey bedankt rudbeyers
Jullie foto's zijn echt knap en een heel leuk reisverhaal.
ik zou elke morgen vroeg willen opstaan maar weet niet of men vrienden day zouden zien zitten.
ja ik ben met veel van die dingen aan het proberen om ze voor te bereiden. Ik zou beter wat meer chillen
je wilt dan zoveel mogelijk zien en op alles voorbereid ( overvoorbereid )zijn.
spijtig dat er werken aan zion zijn anders zouden we langs die weg gaan maar we kunnen ons geen 3 uur vertraging permitreren omdat we naar bryce moeten gaan van las vegas. Ik wil heel graag wat mooie dingen zien daar.
wat vonden jullie persoonlijk het leukste park ?
Was dus gemakkelijk je weg te vinden in het park zelf zoals yosmite park en met die shutlle bus enz.
de trip naar alcatraz hoelang op voorhand hebben jullie die geboekt en waarom de avond tour?
Verder misschien nog wat tips waar best je geld, papieren steek dat je zeker niet verloren geraken.
nog een heel belangrijke vraag het budget
ik reken 100 euro per dag gemiddeld voor 2 personen is dat ruim genoeg voor benzine, eten/drinken, betalende parking enz?
we zijn met 4 personen en benzine en parking delen we door 2.
zo'n algemene pas voor de natuurparken delen we ook door 2( 80 dollar denk ik)
De helicopter vlucht ( geboekt en betaald) , sea life ; universal studio's , antelope canyon ,alcatraz ,kleren kopen, reken ik gewoon appart.
Jullie foto's zijn echt knap en een heel leuk reisverhaal.
ik zou elke morgen vroeg willen opstaan maar weet niet of men vrienden day zouden zien zitten.
ja ik ben met veel van die dingen aan het proberen om ze voor te bereiden. Ik zou beter wat meer chillen

je wilt dan zoveel mogelijk zien en op alles voorbereid ( overvoorbereid )zijn.
spijtig dat er werken aan zion zijn anders zouden we langs die weg gaan maar we kunnen ons geen 3 uur vertraging permitreren omdat we naar bryce moeten gaan van las vegas. Ik wil heel graag wat mooie dingen zien daar.
wat vonden jullie persoonlijk het leukste park ?
Was dus gemakkelijk je weg te vinden in het park zelf zoals yosmite park en met die shutlle bus enz.
de trip naar alcatraz hoelang op voorhand hebben jullie die geboekt en waarom de avond tour?
Verder misschien nog wat tips waar best je geld, papieren steek dat je zeker niet verloren geraken.
nog een heel belangrijke vraag het budget
ik reken 100 euro per dag gemiddeld voor 2 personen is dat ruim genoeg voor benzine, eten/drinken, betalende parking enz?
we zijn met 4 personen en benzine en parking delen we door 2.
zo'n algemene pas voor de natuurparken delen we ook door 2( 80 dollar denk ik)
De helicopter vlucht ( geboekt en betaald) , sea life ; universal studio's , antelope canyon ,alcatraz ,kleren kopen, reken ik gewoon appart.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Wim
Je wilt graag een hoop zien... dat kan ik me voorstellen. Misschien is het een idee om wat reisverslagen van mensen te lezen, wat ze zoal op één dag doen. Hekkie, M&M hebben leuke verslagen maar er zijn er nog veel meer. Ook schema's van anderen kunnen misschien een hulp zijn. Eerlijk gezegd lijkt mij het tempo op sommige dagen erg hoog. Uiteraard is dat aan jouw te beslissen om erg veel te zien of het iets rustiger aan te doen. HEt zou wel erg jammer zijn als je straks thuis moet kijken op de fto's wat je ook al weer hebt gedaan... op een gegeven moment kun je namelijk niet meer indrukken opnemen.
WIj hebben in Yosemite voor wat jij plant 2,5 dag ingeroosterd. De Mist Trail doen wij op één dag met wat rondkijken in Valley. De volgende dag doen we Glacier Point en Mariposa Grove. De wandeling naar Vernal Fall kan erbij, maar er zijn zoveel meer watervallen die soms ook makkelijker te bereiken zijn. Bridal Veil, Lower Yos fall. In de tijd dat jij er bent moeten ze nog erg mooi zijn (wij zijn er pas in aug, dan droogt het al aardig op).
TIP:
Op de sites van de Nat Park Service staat ook aanraders aangegeven; als je 1 dag hebt of 2 dagen. Dat geeft wel een leuk houvast wat je op een dag kunt doen. UIteraard kun je dan zelf kijken of je daar combi's van maakt.
De kustweg is erg mooi!! Het is een mooi relaxed begin van de reis. Kijk goed op welke plekken je zeeleeuwen en zeeolifanten en evt otters kunt zien. Ze zitten niet allemaal bij elkaar.
Je wilt graag een hoop zien... dat kan ik me voorstellen. Misschien is het een idee om wat reisverslagen van mensen te lezen, wat ze zoal op één dag doen. Hekkie, M&M hebben leuke verslagen maar er zijn er nog veel meer. Ook schema's van anderen kunnen misschien een hulp zijn. Eerlijk gezegd lijkt mij het tempo op sommige dagen erg hoog. Uiteraard is dat aan jouw te beslissen om erg veel te zien of het iets rustiger aan te doen. HEt zou wel erg jammer zijn als je straks thuis moet kijken op de fto's wat je ook al weer hebt gedaan... op een gegeven moment kun je namelijk niet meer indrukken opnemen.
WIj hebben in Yosemite voor wat jij plant 2,5 dag ingeroosterd. De Mist Trail doen wij op één dag met wat rondkijken in Valley. De volgende dag doen we Glacier Point en Mariposa Grove. De wandeling naar Vernal Fall kan erbij, maar er zijn zoveel meer watervallen die soms ook makkelijker te bereiken zijn. Bridal Veil, Lower Yos fall. In de tijd dat jij er bent moeten ze nog erg mooi zijn (wij zijn er pas in aug, dan droogt het al aardig op).
TIP:
Op de sites van de Nat Park Service staat ook aanraders aangegeven; als je 1 dag hebt of 2 dagen. Dat geeft wel een leuk houvast wat je op een dag kunt doen. UIteraard kun je dan zelf kijken of je daar combi's van maakt.
De kustweg is erg mooi!! Het is een mooi relaxed begin van de reis. Kijk goed op welke plekken je zeeleeuwen en zeeolifanten en evt otters kunt zien. Ze zitten niet allemaal bij elkaar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikafan
update van route 26/04/2010
alactraz geboekt en monument valley weggelaten en houden we voor misschien ooit een andere keer.
alactraz geboekt en monument valley weggelaten en houden we voor misschien ooit een andere keer.
-
- Amerikafan
iemand nog tips dat je documenten niet verloren geraken.
Dit is de eerste keer dat ik reis dat we bijne elke dag onderweg zijn.
Dit is de eerste keer dat ik reis dat we bijne elke dag onderweg zijn.
Scan de papieren in en zet ze op een usb-stick. Dan heb je altijd een kopietje bij de hand mocht dat nodig zijn. Computers om het dan uit te printen zijn overal.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik zou zeggen: scan ze in en mail ze naar jezelf, bvb naar een hotmail adres dat je vanop eender welke pc met internet kan raadplegen...
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wat ik in ieder geval tijdens de autoreizen altijd bij me had was zo'n plat heuptasje van bijv. de HEMA (bij Perry Sport of outdoor zaken heb je ze ook wel). Die draag je onder je kleding. Daar deed ik dan onze paspoorten, rijbewijs en extra credit cards in. Voor de zekerheid maakte ik het tasje nog met een extra veiligheidsspeld vast, zodat het niet los kon raken.
Wij hebben ook altijd kopieen van papieren bij en ergens online staan voor noodgevallen. Je kan ook een kopie bij de thuisblijvers laten.
Wij hebben ook altijd kopieen van papieren bij en ergens online staan voor noodgevallen. Je kan ook een kopie bij de thuisblijvers laten.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikafan
ok alvast bedankt voor de tips gaan we zeker doen papieren coppies van maken en zelfs op internet zetten ( hotmail).
nog een vraagje voor universal studio's is het best online boeken of de dag zelf ?
ik wil heel graag de tickets waar je niet overal lang moet aanschuiven
nog een vraagje voor universal studio's is het best online boeken of de dag zelf ?
ik wil heel graag de tickets waar je niet overal lang moet aanschuiven
-
- Amerikafan
we hebben toch terug monument valley in onze route gezet.
We gaan nu om 6 uur vertrekken in page. Iemand tips waar we in de vroege morgen iets te eten vinden voor onderweg eventueel?
Zouden we die loop in mv willen doen, maar er is nog twijfel met huurauto of met een tour?
Als we met een tour doen kunnen we dat al boeken of beste ter plaatsen doen ( zijn er 1 juli) ?
zal later wel een update doen van men route .
We gaan nu om 6 uur vertrekken in page. Iemand tips waar we in de vroege morgen iets te eten vinden voor onderweg eventueel?
Zouden we die loop in mv willen doen, maar er is nog twijfel met huurauto of met een tour?
Als we met een tour doen kunnen we dat al boeken of beste ter plaatsen doen ( zijn er 1 juli) ?
zal later wel een update doen van men route .
Iets te eten in de vroege morgen: Walmart in Page
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Of je neemt een lekker stevig ontbijt bij de Denny's in Page om 06.00 uur. Gegarandeerd dat je het de hele dag volhoudt.
Ik doe dat nl. ook vaak in Amerika. 's Ochtends vroeg een heel stevig ontbijt zodat ik het makkelijk tot 's avonds volhoud.
Is dat niets voor jullie dan kun je inderdaad bij de Walmart vast wel broodjes vinden voor onderweg.
Roland

Ik doe dat nl. ook vaak in Amerika. 's Ochtends vroeg een heel stevig ontbijt zodat ik het makkelijk tot 's avonds volhoud.
Is dat niets voor jullie dan kun je inderdaad bij de Walmart vast wel broodjes vinden voor onderweg.
Roland
-
- Amerika-expert
Als je daar uit de auto stapt zal je zeker aangeklampt worden door tour-organisatoren, vooraf boeken is niet echt nodig.Als we met een tour doen kunnen we dat al boeken of beste ter plaatsen doen ( zijn er 1 juli) ?
Jacques
-
- Amerikafan
wel ik zou graag wel een ontbijt willen eten bij denny's in page hebben weinig tijd die dag op rustig op ons gemakje te ontbijten. Misschien wel de dag ervoor Als we van bryce komen voor of na anteloppe canyon.
Daarom broodje vooronderweg op te eten dat we zeker op tijd zijn in mv.
We kunnen dan nog zien of we een tour nemen of niet. welke tour is aan te raden die van 1u.3 of die van 2.30?
Daarom broodje vooronderweg op te eten dat we zeker op tijd zijn in mv.
We kunnen dan nog zien of we een tour nemen of niet. welke tour is aan te raden die van 1u.3 of die van 2.30?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5359 Weergaves
-
Laatste bericht door cyril
-
- 5 Reacties