Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sea world bezoeken vanuit LA?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: sea world bezoeken vanuit LA?

Bericht door SpaceAce »

Mastrid schreef:@punthooft: drie van ons viertjes willen beslist niet in achtbanen etc. vandaar dat we Disney Adventure overslaan.
Zoveel achtbanen heeft Disney niet. Twee maar (en Seaworld eentje). Disney bezoek je ook niet voor de achtbanen, maar voor de sfeer. Zeker Disney California Adventure heeft deze sfeer, omdat het een uniek park is. Nergens ter wereld heb je zo'n park van Disney.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Hi allemaal,

Ik wil niet weer een nieuw topic openen met het zelfde onderwerp.. Vandaar even hier een vraagje:

Is het mogelijk om in de avond van San Diego (na een dagje Sea World) terug te rijden naar Hollywood of Santa Monica? Of kun je dit beter overdag doen? Aangezien er vaker wordt afgeraden om in het donker te reizen?

Alvast bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je kan prima 's avonds terugrijden. Reken alleen wel op zeker 2 à 3 uur rijtijd.

Waarom zou je 's avonds beter niet kunnen rijden?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

punthooft schreef:Gezien de leeftijd van je kids, weet ik niet of Seaworld zo ideaal is. Het is metname (veel wachten op aanvang) van de shows.
Vincent
Die leeftijden zijn m.i. prima voor Seaworld. Je kunt het wachten uitleggen en de beloning van een show is super. Wij waren er 9 augustus, dus midden in het hoogseizoen en hebben nooit vervelend lang moeten wachten. Is een beetje kwestie van plannen obv het ontvangen programma.

De dolfijnen show viel ook ons tegen. Teveel mens en te weinig dolfijn zeg maar.

Het rijden viel ons op de heenweg erg mee (van 8-10 ongeveer), vooral door de carpool strook gaat het betrekkelijk snel. We hebben 1 nacht in San Diego geslapen en zijn rond het middaguur terug gegaan. Dat was wel druk, maar nooit heel lang file.

:offtopic: Voor dolfijnen kun je ook terecht bij San Francisco (Vallejo) Six Flags Disovery Kingdom.Het zwemmen met de dolfijnen was voor onze kinderen een hoogtepunt vd vakantie. Ik was vooraf wat huiverig voor het commerciele karakter, maar ik moet zeggen dat de beesten ogenschijnlijk uitstekend verzorgd werden en het kwam mij niet vervelend over.Zie ook Dolfijnen
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Hoi Noortje,

Ik was de oorspronkelijke vraagsteller voor het bezoek aan Sea World. Het is voor ons uiteindelijk anders gelopen want in 2010 zijn we door plotselinge ziekte niet naar de VS gegaan. Dat hebben we deze zomer goedgemaakt maar hebben onze reis omgedraaid. Start in LA en aankomst in SF. Voordat we in LA aankwamen zijn we eerst nog 4 dagen in New York geweest. Super maar best vermoeiend.
Het plan was eerst naar Universal Studios en de dag daarna naar Sea World. Universal vonden we heel erg leuk (met onze front of line passen). Met deze ervaring en New York nog in de benen besloten wij Sea World over te slaan. We waren van mening dat nog meer niet perse nog leuker zou zijn. Het verkeer in LA viel ons flink tegen (file, file, file) en we waren bang na een lange autorit in Sea World veel in de rij te moeten staan waar we geen zin in hadden. Een dagje rust genomen dus, wat heel verstandig bleek want de dag daarna hadden we de eerste camperrit voor de boeg wat ook allemaal best heel inspannend bleek.

Al met al ben ik blij dat we het zoals wij gepland hadden niet gedaan hebben. Als ik het nu voor het kiezen zou hebben, zou ik de keuze van IngeRené maken en een overnachting regelen in San Diego. Het is jammer al uitgeteld te zijn als je nog zoveel moois voor de boeg hebt. Alvast heel veel plezier!
Astrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer