Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maaltijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Maaltijden

Bericht door Martin & Marianne »

Hash browns lijkt een beetje op rösti. Soms krijg je gewone gebakken aardappelen.
Het lijkt gek, en veel, maar je went er aan!

Marianne
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Bij je ontbijt???
Las ook al ergens iets over worstjes en bonen...
Heftig...brrr...

Vraagje voor leden die in Amerika wonen.
Ik wil graag verschillende smaken bestellen van Kernel Seasonings,
om een vriend van me hiermee echt helemaal dolgelukkig te maken...
Rechtstreek contact met de firma
leverde me op dat ik zowat 't 3 dubbele aan verzendkosten betaal,
als de prijs van het totaal van de potjes.
Dat is voor hem net een beetje té gortig...
Men adviseerde mij om ze dan via mensen/vrienden/kennissen
die in USA wonen, te laten verzenden, dat zou stukken goedkoper zijn...
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen hiertoe bereid is...
Wel zal ik de nodige bedragen aan je overmaken vóór jij gaat verzenden...
Indien jij iets mist uit Holland, lijkt een wisselwerking me ook wel gepast....
Wie oh Wie....
Groetjes Lan
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Héérlijk bij het ontbijt.

Kun je ze niet naar een hotel op de route laten sturen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Lanneke schreef:Bij je ontbijt???
Las ook al ergens iets over worstjes en bonen...
Heftig...brrr...
Dat is meer Engels; in de USA kun je naast het grandslam ontbijt (eieren, pannekoeken, wordtjes, spek, tomaten en de met boter doordrenkte French toast), zelfs een steak met gebakken aardappelen krijgen als ontbijt; heerlijk, maar niet goed voor je lijn :wink:

Fruit, zowel vers als in combinatie met bijvoorbeeld yoghurt is in de meeste restaurant ook voorhanden.

De tips met betrekking tot zelf beleggen van brood(jes), hebben wij (tot nu toe :wink: ) in de USA nog nooit gedaan, maar dat doen we wel als we in Europa op vakantie zijn.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Sinds gisteren terug en als we geen ontbijt in hotel/motel kregen aten we 's morgens gewoon op de kamer rustig een soort cornflakes, keuze genoeg in de supermarkt. Je moet wel opletten want (anders dan in België) moet de melk gekoeld blijven. Overigens, het brood (à la "Harry's) is niet te eten. We hebben wel een ontdekking gedaan... In de supermarkt "citymarket" - oa. in Moab, Cortez - hebben ze een eigen bakkerij met superlekker (oa. frans) brood én enorm veel keuze aan vers fruit/groente. Het viel ons op dat t.o.v. onze vorige reis van 2 jaar terug, de Amerikanen veel meer bezig zijn met "gezonder eten" ... bvb. in de luchthavens verkopen ze haast in elk winkeltje vers fruit e.d. Ik ben 2 kg AFGEVALLEN en heb deze keer (ook op restaurant) heerlijk gegeten (bvb. saladbar heb je meer en meer).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Brood is wel te vinden, maar je moet er even goed naar op zoek. De meeste "kant-en-klaar" broden die je in de supermarkten krijgt hebben een veel hoger suikergehalte dan wij in Nederland/België gewend zijn, en zijn daardoor - naar mijn mening - niet lekker. Broden die ter plaatse worden gebakken hebben meestal een lager suikergehalte, hoewel ze meestal nog steeds wel aan de zoetere kant zijn in vergelijking met "thuis". Zo heeft Safeway een lekker 7 granenbrood wat best lekker is. Ook het French bread van Safeway is lekker, en bij sommige Safeways hebben ze zelfs echt stokbrood, en broodjes die het midden houden tussen hard en zacht.

Overigens is ook het French bread van Walmart best te eten.
Lanneke schreef:en ik dacht nog wel dat cornbread zo lekker was....

Corn bread is inderdaad lekker, maar het is geen gewoon brood in de normale zin van het woord; je gaat normaliter geen beleg op corn bread doen, maar het is meer een "side" - vooral in het zuiden en in barbeque restaurants vind je dat veel (vaak in verschillende vormen: zoals in een muffin/cupcake vorm, bij bijvoorbeeld Famous Dave's).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Dat is voor mij dan weer wel heel belangrijk om te weten dat er in het brood daar veel meer suiker zit dan hier...
Maar ik begrijp dat ik bij Safeway (is dat een supermarket?) of een warme bakker moet zijn, en cornbread dan...
Nou dat moet zeker gaan lukken...

Maar nu we toch bezig zijn met al dit eten...
Hoe zit het tegenwoordig met de pindasaus in de states...is men daar nog steeds onbekend mee???
En mag ik dat meenemen voor vrienden daar naar toe als het in een glazen potje zit?

Fijne zondag allemaal...

Lan
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je kan ook kuipjes pindasauspasta meenemen, bij Albert Hein, vind hem zelfs lekkerder danin die glazenpotten.
Ook nog eens heel goedkoop en je loopt het risico niet dat het glas breekt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Lanneke schreef:Maar ik begrijp dat ik bij Safeway (is dat een supermarket?) ...
Ja, de Safeway is een grote supermarktketen, zie http://www.safeway.com/IFL/Grocery/Home
Lanneke schreef:Hoe zit het tegenwoordig met de pindasaus in de states...is men daar nog steeds onbekend mee???
En mag ik dat meenemen voor vrienden daar naar toe als het in een glazen potje zit?
Daar zou ik als ik jou was niet me gaan sjouwen. Pinda's zijn zo'n beetje uitgevonden in Amerika en in de supermarkten kan je potten pindakaas kopen, die groter zijn, dan dat je ooit bij ons in Europa hebt gezien.
Dus met een internetrecept voor pindasaus, gemaakt met pindakaas, kan men in Amerika zelf een heerlijke pindasaus maken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik dacht dat je met Amerikaanse pindakaas geen satésaus kon maken, omdat er te veel suiker in zit en deze tijdens het warmen gaat carameliseren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De hoeveelheid suiker zal per merk verschillen, maar ik heb geen idee hoe het zich verhoudt tot het suikergehalte in Nederland. Jif Peanut butter heeft 3 gram suikers, het eigen merk van Safeway heeft 2 gram suikers, en Peter Pan peanut butter heeft ook 3 gram suikers.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Even snel gekeken, Calvé Pindakaas heeft 2,5 gram suikers per 100g.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

Mehaw schreef:
Overigens komt het Southbeach dieet uit de VS. Dat dieet gaat uit van zo min mogelijk koolhydraten, want dat zijn de dikmakers. Met andere woorden; een goeie omelet is beter voor je lijn dan een broodje.
Even tussendoor.. dat is echt onzin. (voordat iemand denkt dat dit waarheid is)
ok back on topic :)
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

evilman schreef:
Mehaw schreef:
Overigens komt het Southbeach dieet uit de VS. Dat dieet gaat uit van zo min mogelijk koolhydraten, want dat zijn de dikmakers. Met andere woorden; een goeie omelet is beter voor je lijn dan een broodje.
Even tussendoor.. dat is echt onzin. (voordat iemand denkt dat dit waarheid is)
ok back on topic :)
Wat is er onzin aan?

Dat het Southbeach dieet uit Amerika komt of dat de omelet beter is dan het broodje?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

:offtopic: Het zal er wel over gaan dat de omelet als slechter wordt gezien als het broodje. De koolhydraten zijn niet zo zeer de dikmakers maar wel de manier waarop die verbrand worden.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Aïda schreef::offtopic: Het zal er wel over gaan dat de omelet als slechter wordt gezien als het broodje. De koolhydraten zijn niet zo zeer de dikmakers maar wel de manier waarop die verbrand worden.
Het Southbeach dieet geeft aan dat je beter kunt kiezen voor de eieren, dan voor brood.
Wel wordt er vermeld dat je dit alleen moet doen als je geen problemen hebt met je cholostorol.
DB_Cowboy
Amerika-ontdekker

Bericht door DB_Cowboy »

Net hier nog een kassaticketje gevonden van een mcdonalds maaltijd Large combo cheeseburger,large coke,large fries all inn 9$ !
's middags en 's avonds zo een menu = 18$/dag en nog ontbijtje van 15$ erbij = 33$/dag :D :D :D (over de extra kilo's en de gezondheid zwijgen we gemakshalve even)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Tja je kan het zo gek maken als je wil, net als hier overigens. Ik zie ook regelmatig nederlands sprekende mensen om 10.00 uur bij Burger King aan een complete maaltijd zitten.. :oops:

Zelf ontbijt ik meestal bij een deli, vaak een uitgebreide kaart. keuze is dus ruim (de ene keer een gebakken ei met brood en gebakken aardappels), de andere keer een sandwich. Wat je al vaker heb gelezen slaan de meeste inderdaad de lunch over omdat het ontbijt toch iets heviger is als bij ons. Ik gebruik dan meestal de lunch voor fruit. Vooral in steden, maar ook onderweg bij de grote supermarkten is er veel fruit te vinden.

In de avond eet ik heel verschillend en probeer ketens als McDonald, Burger King te vermijden. Een Wendy's is al wat moeilijker.. :wink: . Ik probeer ook gezond te eten dus veel salades erbij, vis ipv elke dag vlees . En ik ben geen toetjes mens dus dat scheelt ook. Verder loop ik, vooral in Ny erg veel.

Het is echt een fabeltje dat in Amerkia alleen maar junk food te eten is. Het is alleen, zeker langs de weg wel even verder zoeken. Maar de supermarkten bieden echt uitkomst. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Bizze schreef:In juni 2011 ( ik weet het, het is nog niet onmidellijk :thumbup: ) gaan we op reis naar Californië.
Heb eens de ontbijt menu's gelezen bij starbuck en Wendy's en dit zijn stuk voor stuk toch erg calorijke ontbijten, lunch , avondmaal
Zijn er ook plaatsen waar je 's morgen geen gigantische omelet krijgt voorgeschoteld?
Heb er absoluut geen idee van het is nu eenmaal onze eerst reid naar Amerika.
Let op ik wil absoluut niet negatief doen, ik lust ook wel een hamburger (maar niet dagelijks)
En ik denk ook wel aan mijn lijn :wink:

Alvast bedankt
Ik moet ook aardig op de lijn letten, en gelukkig ben ik niet zo'n ontbijter. Als ik 's ochtends toch wat te eten wil, is het meestal een broodje bij Subway of een bagel met creamcheese. Heerlijk! Af en toe als we vroeg weg gaan en lange stukken moeten rijden, sneak ik nog wel eens bij een McDonalds naar binnen voor een McEgg. Maar goed, alleen omdat het vakantie is en ik al vroeg aan het rijden ben.
Bij diverse supermarkten kun je lekker vers brood krijgen en qua beleg kijk je je ogen toch wel uit. Ik heb zelf slechte ervaringen met fruit.
Op een of andere manier zit het ons daarmee altijd tegen. Of niet vers, of bederft snel of smaakt gewoon niet. We zijn te verwend door onze groenteboer op de markt die geweldig fruit heeft. Zal daar wel door komen!

Even over drinken: Ik ben zelf overigens verslaafd aan Coca Cola Zero Cherry. Helaas hebben ze dat hier in NL niet, dus zodra ik geland ben in de USA, sta ik al in een supermarkt twee traytjes met blikjes in te slaan. Suikervrij, dus als je van Cherrycoke houdt, zeker het proberen waard! De gewone diet coke komt me na een aar dagen al mijn neus uit.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer