Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Teveel foto's gemaakt & geen laptop meegebracht...Las Vegas
Re: Teveel foto's gemaakt & geen laptop meegebracht...Las Ve
Gelukkig!
Is dat ook weer opgelost want het lijkt me erg vervelend als je geen foto's meer kan maken.
Ongeveer 220 foto's op 8 gb dus, handig om te weten.
Ik neem wel mijn laptop mee dan kan ik ze regelmatig overzetten.
Had jij een bepaalde reden waarom je de laptop niet hebt meegenomen?
Is dat ook weer opgelost want het lijkt me erg vervelend als je geen foto's meer kan maken.
Ongeveer 220 foto's op 8 gb dus, handig om te weten.
Ik neem wel mijn laptop mee dan kan ik ze regelmatig overzetten.
Had jij een bepaalde reden waarom je de laptop niet hebt meegenomen?
When was the last time you did something for the first time?
Nou dan vind ik dat je het keurig gedaan hebt zeg, 220 foto's/kaart en dus nu 3 kaarten, dat maakt 660 foto's?? Op een hele vakantie USA?
Tjonge daar kan ik nog heeeeeel veel van leren. Zelfs in de filmpjes tijd hadden we er al 400, en die werden echt heel bewust geschoten, nu maak je er toch gemakkelijk wat
meer.
Maar ik verwijder niet meer onderweg, kost te veel accu/batterij, maar vooral: ik zie het niet goed zo klein.
Tjonge daar kan ik nog heeeeeel veel van leren. Zelfs in de filmpjes tijd hadden we er al 400, en die werden echt heel bewust geschoten, nu maak je er toch gemakkelijk wat

Maar ik verwijder niet meer onderweg, kost te veel accu/batterij, maar vooral: ik zie het niet goed zo klein.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Jeetje wat een foto's maken jullie onderweg
Ik werk veel met midden en groot formaat camera's (groot niet op reis overigens) bij de laatste kost een foto me ongeveer €5 en daar wordt je heel kritisch van. In de regel heb ik na 3 weken rondreizen ongeveer 200 foto's soms iets meer als ik veel panorama's schiet.

Ik werk veel met midden en groot formaat camera's (groot niet op reis overigens) bij de laatste kost een foto me ongeveer €5 en daar wordt je heel kritisch van. In de regel heb ik na 3 weken rondreizen ongeveer 200 foto's soms iets meer als ik veel panorama's schiet.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb er altijd een paar duizend. Met een gewone con/prosumer dslr is foto's maken "gratis", dus ik hoef er niet naar te kijken. Maar met die raw's van 25mb het stuk gaat het allemaal wel erg snel tegenwoordig.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik wil me op vakantie ook niet bezighouden met het selecteren en uitzoeken van foto's, dus ik neem altijd voldoende ruimte voor opslag mee. Ik heb daarvoor de harde schuif op mijn laptop, en ik maak een kopie naar een extra externe harde schijf. Verder heb ik zo'n 3 SD kaartjes in gebruik. Een van 16Gb, een van 4GB en een van 2Gb. Ik probeer dagelijks de SD kaartjes leeg te maken en te kopiëren naar de harde schijven.
De afgelopen vakantie heb ik zo'n 2.200 foto's gemaakt, en omdat ik fotografeer in RAW is dat aardig wat aan ruimte: 60Gb.
De afgelopen vakantie heb ik zo'n 2.200 foto's gemaakt, en omdat ik fotografeer in RAW is dat aardig wat aan ruimte: 60Gb.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hmm dat heb ik ook een tijd gedaan, maar nu schiet ik alleen nog maar in RAW. Dat scheelt heel wat ruimte.Tris en Suus schreef:Ik heb een nieuwe camera met 15 megapixels en schiet in jpg en raw daardoor gaan er ongeveer 220 foto's op 8 gb.
Ik heb maar 10MP, maar toch kan ik iets van 1500 foto's kwijt geloof ik op mijn 16GB SD kaart.
Ik wacht op de Sony Alpha 580 (komt in okt) met 16,7MP volgens de productsheet zouden er 900 RAW foto's op een 16GB SD kaart kunnen.
Maar dat klinkt ineens wel als heel erg veel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 696 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 7 Reacties