Hartstikke bedankt voor al jullie leuke tips aan aanbevelingen. Ik heb alles eens met de reispartners besloten en ons besluit staat vast, het zal PH worden . We kiezen voor de Resort Room met fountain view! Ook wel heel benieuwd naar het thema want mijn vriend en ik zijn echte filmfanaten . We hadden ook graag eens een kijkje genomen bij Freemont Street. Ik zag dat dit toch wel een eindje van de strip vandaan is. Zijn er naast de taxi nog andere mogelijkheden om tot ginder te rijden?
Je kan ook met de bus gaan, er rijdt 24/7 een glimmende dubbeldekker waar je voor 7 dollar een dagkaart kan nemen. Je kan op veel plaatsen op de Strip opstappen en tot Freemontstreet mee. Het kan wel heeeeel druk zijn, dus daar gaat wel wat tijd inzitten.
Ik nam die bus vorige keer van mgm tot mirage, duurde bijna een half uur, het meeste stonden we stil, als julloe een auto hebben dan zou ik geen en weer rijden.
RoyBergen schreef:Ik nam die bus vorige keer van mgm tot mirage, duurde bijna een half uur, het meeste stonden we stil, als julloe een auto hebben dan zou ik geen en weer rijden.
Inderdaad. Met de auto kan je via de snelweg(die parallel ligt aan de strip) naar Fremontstreet rijden en bij de afslag van fremontstreet kan je zo een heel groot parkeerterrein op rijden. 25 meter verder ligt fremontstreet.
Jammer genoeg hebben we voor het deel van Vegas geen auto voorzien. We vliegen namelijk vanuit San Franciso naar Las Vegas. Is het eventueel aangeraden om te voet te doen?
X_Pitoe schreef:Jammer genoeg hebben we voor het deel van Vegas geen auto voorzien. We vliegen namelijk vanuit San Franciso naar Las Vegas. Is het eventueel aangeraden om te voet te doen?
Ik heb het ooit wel eens gelopen, maar weet niet of ik of dat aan zou raden. Het is namelijk een flinke wandeling van ongeveer een uurtje gedeeltelijk door niet bepaald de beste buurt van Las Vegas. Aan de andere kant is dat juist ook wel weer leuk om te zien. Je loopt langs "bail bond stores" (ik kan niet echt een goede Nederlandse vertaling geven, heeft te maken met hulp bij juridische problemen zoals het financieren van borgtocht), pandjeshuizen en allerlei andere vaak behoorlijk verpauperde winkels en garages, maar ook langs leuke huisjes en "wedding chapels". Je wordt er dan dus op een steenworp afstand van de Strip mee geconfronteerd dat de Strip eigenlijk één grote schijnwereld is. Op zich dus een interessante wandeling, maar vrij lang en dat is zeker in de hitte best pittig.
Ik zou je wel aanraden om er voor te zorgen dat het donker is als je "downtown"bent, de Fremont Street Experience (naar mijn mening na de fonteinen van Bellagio de meest indrukwekkende gratis attractie), is dan op z'n mooist. Ik weet zelfs niet eens of je die overdag überhaupt wel kunt zien.
In Las Vegas hebben ze een perfecte uitvinding voor mensen die geen auto hebben: de taxi. Of de bus. Te voet van de Strip naar Fremont street?
- levensgevaarlijk, zeker 's avonds. Een erg sketchy deel van de stad. Veel daklozen, junks, dealers en ander rapalje;
- veel te ver;
- veel te heet;
- zonde van je looptijd
martijn76 schreef:In Las Vegas hebben ze een perfecte uitvinding voor mensen die geen auto hebben: de taxi. Of de bus. Te voet van de Strip naar Fremont street?
- levensgevaarlijk, zeker 's avonds. Een erg sketchy deel van de stad. Veel daklozen, junks, dealers en ander rapalje;
Zelfs in de namiddag toen ik van het Sahara naar the Stratosphere liep voelde ik mij niet op mijn gemak. En dat was maar een klein stukje, er waren een aantal gekleurde mannen aanwezig op dat stuk die er niet bepaald uitzagen als mensen die je met een gerust hart om de weg vraagt. Had terug de taxi genomen, ben in Spanje heel erg afgeschrikt door iets ergs wat gebeurt was met een gekleurde mannelijke persoon dus ik zou voor geen goud naar de Freemont Experience lopen, zelfs niet in een groepje..
Oei idd niet echt aangeraden dus. Wel confronterend als je bij het contrast stilstaat. Veel wandelen op zich daar hebben we geen problemen mee maar we gaan natuurlijk het gevaar niet gaan opzoeken . Nu aangezien we met vier personen zijn zal de prijs van een taxi wel goed meevallen.
martijn76 schreef:In Las Vegas hebben ze een perfecte uitvinding voor mensen die geen auto hebben: de taxi. Of de bus. Te voet van de Strip naar Fremont street?
Zelfs in de namiddag toen ik van het Sahara naar the Stratosphere liep voelde ik mij niet op mijn gemak. En dat was maar een klein stukje, er waren een aantal gekleurde mannen aanwezig op dat stuk die er niet bepaald uitzagen als mensen die je met een gerust hart om de weg vraagt. Had terug de taxi genomen, ben in Spanje heel erg afgeschrikt door iets ergs wat gebeurt was met een gekleurde mannelijke persoon dus ik zou voor geen goud naar de Freemont Experience lopen, zelfs niet in een groepje..
Dus omdat je ooit iets ergs hebt meegemaakt met een donkere persoon, ben je bang voor alle donkere personen? Lijkt mij erg lastig.
Ik ben ooit zomaar uit het niets op mijn gezicht geslagen door een blanke, moet ik daarom voor alle blanken bang zijn? Beetje een kromme en kortzichtige redenering toch?
Je moet gewoon op je hoede zijn in bepaalde delen van Las Vegas, maar dat geldt ook voor Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Abcoude.
Okay, niet in Abcoude.
Dat niet, maar je kunt begrijpen dat als je als 19 jarig meisje gedrogeerd wordt, zonder ook maar 1 enkele herinnering je op je hoede bent als je de volgende keer een man tegenkomt met een zelfde soort "air" en houding.
Het is heel simpel: Als je lopend van de Strip naar Freemont Street gaat als het donker is, dan zijn er stukken bij waar je je als toerist niet veilig voelt. De kans is daar groter dat er iets gebeurt, ongeacht de kleur van de persoon. Het is een ongure buurt, dus voorkomen is beter dan genezen. Veiligere optie is om met de taxi, bus of auto te gaan. Maar wie weet heb je er hier avonturiers bij die het met eigen ogen willen zien en het toch lopend willen doen, prima toch?
Wij zijn zelf ooit 's avonds naar de Statosphere Tower gelopen en daar zaten al stukken bij waar ik me niet helemaal op mijn gemak voelde.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.