Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kaat40: advies!! gevraagd rondreis zuidwest

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis kaat40: advies!! gevraagd rondreis zuidwest

Bericht door Yeehaw »

Dat is een mooie route. Voor Whalewatching. Wij hebben dat niet in Monterey gedaan maar in Australia. Een prachtige belevenis daar (Hervey Bay) maar de tocht nam 5 uur. Ik weet niet hoe dat in Monterey is, maar ik neem toch aan dat je zeker 3-4 uur kwijt bent en dan wordt het allemaal kort dag. Als je slechts 2 dagen hebt voor het stuk SF-LA zou ik die ww cruise maar laten rusten en de eerste dag naar Cambria gaan en de volgende dag naar LA . Je zal genoeg dieren (seals, otters etc) zien onderweg tijdens de stops en ik zou ook een bezoek aan Hearst Castle willen aanraden.
Yeehaw
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Whalewatching hebben wij in Victoria (Canada) gedaan, bij boeking gaven ze aan dat de tocht 3 uur zou duren, uiteindelijk heeft het ruim 4 uur geduurd omdat de orka's verder weg zaten. Dus ik denk dat dit soort dingen altijd uitlopen en je dus ruim moet plannen. Wij bleven nog een nacht in Victoria en dat was wel prettig. We waren na 4 uur varen in een Zodiac moe en hongerig, maar vooral voldaan voor die dag. We hebben heerlijk nagenoten, want het was wel fantastisch om dergelijke dieren in hun natuurlijke omgeving te mogen bekijken zonder nog wat te moeten die dag.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

De route zit nu evenwichtiger in elkaar, minder racen. Je ziet al zoveel en die kids hebben na verloop van tijd toch wel eens zoiets van ow weer rotsen ja mooi. Mesa Verde laat je gewoon staan als je dan ook naar het prachtige ARches, Canyonlands gaat... Moab is paar dagen waard. Maar dat voor een volgende keer.

Whale Watching was super!! Wij gingen in Aug maar de tijd van het jaar maakt eigenlijk niet uit.
hier link naar topic van vorig jaar over Whale Watching met ook ervaringen erin verwerkt. Ook op mijn blog staat een en ander (pb voor ww). De kinderen vonden het naast vliegen over Grand Canyon het meest leuke.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... e+Watching
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Wat is de reden voor 2 x Vegas en geen start in Phoenix?
Je blijft dan alleen aan de North Rim?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Walvissen kijken vanaf de kant is lastig hoor. Dan moet je geduld, een goede kijker en wat geluk hebben dat je op goede moment op de goede plek speurt. De beesten zwemmen toch ongeveer 1,5 km uit de kust. Varen is dat wel een optie maar kost een halve dag (iets meer zelfs). Het is wel erg leuk zeker met kids 5-99 jaar. :D Maar dat had ik al geschreven..... ahum.

Het stuk langs de kust tussen Monterey en Cambria is het mooiste.. dat kost ook best veel tijd. Om kalm aan te doen zou je daar nog een dag bij kunnen plakken (minder in SF?) ook gezien het feit dat je walvissen wilt zien.
De dag dat je uit Sf vertrekt kun je nog de grote brug bekijken.. en dan via Interstate naar Monterey rijden. Daar varen of kalm aan doen en vlg dag varen en nog een stuk rijden. Wij voeren van 12- 16 uur vanuit Santa Cruz (Saguaro erg leuk en niet zo'n hele grote boot).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer