Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van hotels?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van hotels?

Bericht door vana »

Chrisp schreef: Ik heb mij laten vertellen dat gestort geld op de creditcard niet verzekerd is tegen diefstal :o . Of is dat niet juist?
Ik lees er niets over in de voorwaarden.
Maar het is natuurlijk wel slim om direct je creditcard te laten blokkeren als hij gestolen wordt.

Marjon
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

Wij hebben alles geboekt, meestal rechtstreeks bij de hotels.
Alles is nog kosteloos te annuleren 1 dag vantevoren, dus eigenlijk geen risico. Als de plannen radicaal veranderen kan dat gewoon.
In de parken moet je sowieso boeken en verder vind ik het wel fijn om gericht naar een hotel te rijden, zonde van de tijd om uren te zoeken naar een geschikt hotel!
Maar als je geen vastomlijnde plannen wilt maken zal het ook wel goedkomen, ligt ook al je gezelschap, met kids is het vaak handiger om te plannen.
Wes J
Amerika-ontdekker

Bericht door Wes J »

Indien je er toch voor kiest om vooraf te boeken: hou er rekening mee dat je heel vaak gratis kan cancellen als je rechtstreeks bij het hotel boekt. Site als ebookers.com, hotel.com, booking.com zijn bij mij in 90% van de gevallen duurder uitgekomen dan rechtstreeks te gaan..

Succes
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Hai ho, wij hebben tijdens onze rondreis in Californië (22 dagen) in 2009 enkel de hotels in Las Vegas (Venetian & The Wynn) en Yosemite (Curry Village) geboekt.
De rest hebben we ginder ter plaatse via Booking.com (bijna overal gratis pc en internet in de hotels/motels of zoek eens een internetcafé op) opgezocht en geboekt en gewoon wat rondgereden en gaan horen wat een overnachting kostte.

We hadden geen zin in een reis die al op voorhand vastlag.
Op voorhand hadden we wel onze route vastgestippeld, maar het is toch ook leuk dat je er nog een beetje van kan afwijken.
Zo vonden we bijvoorbeeld LA maar niets, dus ipv de 4 dagen die we er voor voorzien hadden, zijn we 3 dagen gebleven en zijn we voor 1 nacht terug nr fabulous Las Vegas gereden.

Het voordeel van niet op voorhand te boeken is ook dat je kan rondrijden en eens gaan kijken of een kamer je aanstaat.
Dat mag daar gewoon : vraag of je de kamer mag zien. Staat ze je niet aan, dan kan je zeggen : bon bedankt en tot de volgende keer :-) en rij je gewoon naar een volgend motel/hotel.
Your body may be a temple, mine's an amusement park !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Romien,

Misschien handig om jullie reisperoide er bij te zetten, hoogseizoen of laagseizoen wil nog al eens verschil maken in de noodzaak om te reserveren.
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

vana schreef:Dat kun je natuurlijk ook andersom beredeneren. Dat je nu alles betaalt en dat over drie maanden als je in het hotel zit de koers een stuk lager is.
De limiet van je creditcard kun je gewoon verhogen of, zoals ik altijd doe, gewoon het geld dat je voor de vakantie nodig hebt op je creditcard storten zodat je een positief saldo hebt. Dan heb je geen last van een limiet, bovendien ontvang je bij Visa ook nog rente over je poistieve saldo boven de € 450.
Daar heb je gelijk in, je kan het via twee manieren bekijken. Met de huidige koers ben ik in elk geval tevreden en ik zie het niet zo snel binnen nu en 3 maanden (in mijn geval)
richting 1,50 of zelfs 1,60 gaan. Ik wist niet dat je geld op een cc kon storten om een positief saldo te creeren. In principe heb ik een limiet van 3500 euro en we nemen nog een 2e kaart mee met ikm een 2500 euro. In principe voldoende reserves, maar ik heb liever alles vooraf betaald, uiteraard wel kijkende naar de koers. :lol:

Nu ben ik geen waarzegger, maar ik verwacht 'm niet veel te zien stijgen dus de komende 90 dagen. En anders heb ik qua hotelboekingen pech, qua eten en leuke dingen doen tijdens de reis geluk. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer