Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 namiddag in Grand Canyon: hoe maak ik er het beste van?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 1 namiddag in Grand Canyon: hoe maak ik er het beste van

Bericht door Tipsy_1 »

dat geloof ik graag, flagstaff is veel goedkoper :lol: die reisbureau's zijn niet dom

Kom je van page of zo? ik vind dat er tussen page en flagstaff dingen te zien zijn die vEEEEEEl indrukwekkender zijn dan de grand canyon (coalmine canyon, wupatki NM,...)... Maar allicht is het heiligschennis om de grand canyon op zo'n trip over te slaan. :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Coalmine en Wupatki indrukwekkender?
Ik denk dat je dan de enige ter wereld bent. :wink:

Jammer dat er niet valt om te boeken, maar je kan natuurlijk je verlies pakken en toch zelf een motel nemen dichterbij, zal je rond de 100 euro kosten, en een paar uur GC opleveren, koopje. :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, een overnachting in het park zou echt veel mooier en handiger zijn. Ik weet niet wanneer je er precies zit, en of er nog iets vrij is, maar voor 92 dollar (ex tax) zit je al in de Maswik Lodge. Dat is dus nog veel minder dan 100 euro, en eigenlijk is dat op zo'n reis niet veel.
Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat reisbureaus goedkope overnachtingen zoeken, maar ze zouden dan wel zo eerlijk moeten zijn om te vrmelden dat de ligging niet altijd ideaal is, en dat er ook alternatieven zijn. In het geval van de GC hoeft dat niet eens veel duurder te zijn want de accommodatie in het park is goedkoper dan in andere parken.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mijn fout, ik bedoelde natuurlijk rond de 100 dollar. :oops:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat is de bedoeling NA Flagstaff? Wat ik inmiddels van Connections heb geleerd (heb deze naam al vaak genoeg voorbij zien komen de laatste tijd) is dat je daarna naar Page gaat. Je zou ook kunnen overwegen om van Williams via Prescott-Jerome-Sedona naar Flagstaff te rijden en dan vanuit Flagstaff via Grand Canyon naar Page. Je hebt dan bijna de hele dag, het is maar een idee. Alles is natuurlijk afhankelijk van je hele planning, Connections bepaalt je overnachtingsplaats, maar jij bepaalt wat je daadwerkelijk gaat doen...

In het donker rijden is bij de Grand Canyon (en alle andere afgelegen gebieden) anders als hier door een donkere polder rijden. Wij wilden van Maswik Lodge naar het auditorium voor een avondlezing en daar gingen we dus met de auto heen (mijn schoonmoeder kan niet goed lopen). Stukje van 5 minuten in het aardedonker zonder wegmarkering en andere lichtvervuiling zoals je die hier kent, je zag echt niet waar je heen moest en probeer je dan maar eens te oriënteren. Na 5 minuten was ik er al doodmoe van en dan moet jij nog een heel stuk verder. Na zonsondergang is het vrij snel donker, echte schemering zoals hier, dat is daar niet. Het wildlife/vee is dan juist actief, je hebt geen verbinding met je gsm, weinig tot geen verkeer en je rijdt in een voor jou vreemde auto met automaat (je zal de eerste niet zijn die in een noodsituatie de koppeling zoekt en dus het gas vindt). Je moet het zelf weten, maar ik zou het niet doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In het donker naar Flagstaff is wel wat makkelijker dan je weg vinden in het park zelf, dat is inderdaad nogal een doolhof als je er niet bekend ben.
Flagstaff is 1x links en 1x rechts. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer