Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drukte in Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Drukte in Yosemite

Bericht door dimple »

Heel naief Marjon!! :lol:

Wij waren nog naïever, wij hadden geboekt via reisbureau en zaten in Oakhurst!! Dus eerst via Tioga Pass door Yosemite en dan door naar Oakhurst (en dat vanuit Death Valley in 1 dag!) :|
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha zo'n route hadden wij ook.:

San Francisco - Mariposa
Mariposa - Bridgeport (Met een gesloten Tioga Pass door brand)
Bridgeport - Death Valley

Wij hebben dus ook nog weinig tijd gehad voor Yosemite.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij waren toen echt al 'nationale park moe' zoals wij dat toen noemden.

Als ik de route nu zie dan verklaar ik ons voor gek, maar het was zo fantastisch! (alleen niet voor herhaling vatbaar gezien het Jappanner tempo) :lol:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb totaal geen last gehad van parkenmoeheid, maar wij kwamen ook bijna overal tijd tekort. Page - Grand Canyon - Sedona op 1 dag was ook geen aanrader. :roll:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Vreselijk inderdaad, reisbureaus snappen er niks van!!

We werden overal zo doorheen gejakkerd (zie hier de route van toen) http://www.usa2002.webs.com/ en moesten zoveel km afleggen in korte tijd dat we na 2 weken gewoon bekaf waren en geen zin meer hadden een park te bezoeken. We waren blij met 1 week Hawaii om bij te komen :mrgreen:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Eén overnachting in Moab. :lol: Wat een race-route. Eigenlijk nog wel erger dan die van ons. Ik heb hem er even weer bij gezocht:

21-08 Amsterdam - Los Angeles
22-08 Los Angeles
23-08 Los Angeles - Pismo Beach
24-08 Pismo Beach - San Francisco
25-08 San Francisco
26-08 San Francisco
27-08 San Francisco - Mariposa
28-08 Mariposa - Yosemite N.P. - Bridgeport
29-08 Bridgeport - Stovepipe Wells
30-08 Stovepipe Wells - Las Vegas
31-08 Las Vegas
01-09 Las Vegas
02-09 Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon
03-09 Bryce Canyon - Page
04-09 Page - Grand Canyon - Sedona
05-09 Sedona - Scottsdale
06-09 Scottsdale - Palm Springs
07-09 Palm Springs
08-09 Palm Springs - San Diego
09-09 San Diego
10-09 San Diego - Los Angeles
11-09 Los Angeles
12-09 Los Angeles - Oahu, Hawaii
13-09 t/m 17-09 Oahu, Hawaii
18-09 Oahu, Hawaii - Amsterdam
Groetjes René

pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik ga helaas in het weekend naar Yosemite (16 en 17 september), maar zou het na Labor Day niet wat kalmer worden met weekendtrips door Amerikanen?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij waren in 2009 in het weekend in Yosemite, ons eerste bezoek, en toen viel ons al op dat het zo vreselijk druk was. Alle campgrounds waren vol. ruim 2 weken later, waren we bij de grand canyon en ook daar was het afgeladen vol. En bij Bryce hadden we bij ieder viewpoint een paar busladingen Fransen en Italianen. Dat hadden we van te voren niet bedacht, dat het zo druk kan zijn.
Wat ons ook opviel dat in alle plaatsen bij de nationale parken (met name Zion en Bryce) bij alle hotels een bordje No Vacancy stond. En dat halverwege oktober!
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Ik heb me maar voorgenomen dit draadje niet meer te lezen en zie wat er op ons afkomt in het weekend van 19-21 augustus... ben wel blij dat we op North Pines staan, dat zal het nodige rijwerk besparen. We gaan alleen wel met de bus naar Glacier Point en terug lopen. We zien het wel, voor onze eerste keer zal ook met drukte het toch wel mooi zijn. En we komen ooit wel terug in een rustige periode :mrgreen:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
jokealie
Amerika-ontdekker

Bericht door jokealie »

Wij waren hier onlangs van donderdag tot en met zondag en het was verschrikkelijk druk. We konden op veel plekken met moeite de camper kwijt. Bij Bridal veil falls was het zelfs onmogelijk.
Sowieso waren er overal weinig tot geen camper parkeerplekken dat viel ons in Yosemite erg tegen.
De Glacier road kent aan het einde ook geen camper parkeerplekken, alleen bus (3), bovendien is de weg smal (vooral aan het eind)menigeen heeft de bomen geraakt. Je moet de weg rustig rijden dan is er niets aan de hand. Bij Sentinel Dome ook geen camper parkeerplekken,advies is vroeg hierheen. Wij waren hier om 09.00 uur en hadden nog net een plek, het is een erg mooie wandeling trouwens.
Ook bij het visitorcentre bij Wawona konden wij de camper niet kwijt, daar zijn wel speciale plekken voor de campers, maar daar stonden doodleuk allerlei auto's, uiteindelijk hebben we achter het museum geparkeerd in de berm.
Bij Tunnelview, kun je beter de camper langs de weg parkeren, hier heb je veel meer ruimte. Dit is als je de tunnel uitkomt na de parkeerplaatsen(li en re) en dan aan de linkerkant van de weg. Kom je vanuit de vallei, dan moet je hem parkeren voor de parkeerplaats aan de rechterhand, je ziet hier wel een parkeerstreep staan.
We zijn het park 's morgens in alle vroegte uitgereden, toen kon je zonder problemen overal de camper/auto kwijt heerlijk! Door alle drukte en enorme file voor de auto's was het voor de shuttlebus een crime om zijn route te rijden, ondanks een eigen rijbaan. De fiets is dan een uitkomst, dit deden dan ook erg veel mensen. (zelf geen ervaring)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

IngeRene schreef: We gaan alleen wel met de bus naar Glacier Point en terug lopen. :
Echt?? Terug lopen?? Is dat niet een enorm eind?? Ik vond het met de auto al lang duren. :shock:
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Maar wat kan de nps doen met de vele auto's? MIsschien de straten in Yosemite Valley voor auto's afsluiten en gratis fietsen voor de bezoekers aanbieden zoals in Nationaal Park De Hoge Veluwe?
Groetjes, Thomas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dimple schreef:
IngeRene schreef: We gaan alleen wel met de bus naar Glacier Point en terug lopen. :
Echt?? Terug lopen?? Is dat niet een enorm eind?? Ik vond het met de auto al lang duren. :shock:
Dat heet de Panorama Trail. :lol:
Is 14 km, en een uur of 4 - 6 lopen.
Via de Four Mile Trail is het maar 5 mijl.

Marianne
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

dimple schreef: Wij waren nog naïever, wij hadden geboekt via reisbureau en zaten in Oakhurst!! Dus eerst via Tioga Pass door Yosemite en dan door naar Oakhurst (en dat vanuit Death Valley in 1 dag!) :|

Wij hebben dat dit jaar ook, hoe lang doe je daarover met stops etc?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

De hele dag zou ik vanuit gaan, zeker 7 uur. Je kijkt ergens even, lunchen, plassen, zeker in Yosemite wil je dingen zien die je onderweg tegenkomt. En als ik de drukte in juni heb gezien, kan je er wel eens heel lang mee bezig zijn.
Wanneer ben je daar??
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

In september dus hoop dat de drukte dan minder is.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

buur schreef:Maar wat kan de nps doen met de vele auto's? MIsschien de straten in Yosemite Valley voor auto's afsluiten en gratis fietsen voor de bezoekers aanbieden zoals in Nationaal Park De Hoge Veluwe?
Ze zouden het net zoals in Zion kunnen doen.
Gewoon in bepaalde periodes geen auto's meer toestaan in het park en alles met shuttlebussen doen.
Maar als ik erover nadenk, dat zal lastig worden omdat in Yosemite de accomodaties in het park liggen. Bij Zion liggen de meeste accomodaties in Springdale
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Wij zitten er in het 2e weekend van september.. :shock: Maar we hebben 4 dagen, dus kunnen we effe bijkomen van de drukte :)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

dimple schreef:Echt?? Terug lopen?? Is dat niet een enorm eind?? Ik vond het met de auto al lang duren. :shock:
Met de auto is het inderdaad ongeveer 50 km., maar lopend zoals Marianne al zei kan het zelfs in ongeveer 7 km. :lol:
Wij doen dit jaar ook de Panorama Trail, maar ik overweeg om via de 4-mile trail naar boven te lopen. Bespaart toch weer behoorlijk. :mrgreen:
Groetjes René

dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oh, hahaha zo zie je maar weer hoe je je kan vergissen.
Nou ja, vanaf Glacier Point zie je natuurlijk de vallei onder je, dus ik had ook niet verwacht dat het net zolang zou zijn als met de auto, maar toch.

Weer wat geleerd :mrgreen:

En over de drukte in het park, ik zat aan hetzelfde te denken als Marjon, dan zou je een speciale pas moeten krijgen om het park in te mogen rijden als je daar verblijft. Daarna verplicht de auto laten staan of zo, ik verzin ook maar wat.

Maar dit park gaat anders ten onder aan zijn eigen succes als ze niet snel wat doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer