Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walvissen bekijken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

daydreamy schreef:Ik heb nog een vraagje ivm walvis bekijken,
er zijn 2 mogelijke tijdsduren om te gaan:
- een trip van 2 a 3 uur
- een trip van 4 a 5 uur

Is 2 a 3 uur genoeg om walvissen te zien? of raden jullie de langere trip aan :?:
Wij hadden een trip van 3 uur: ongeveer een uur varen voordat er iets te zien was, dan een uur rondvaren om alles te bekijken en weer een uur terugvaren.
Maar toen we op de terugweg een groep dolfijnen rond de boot zagen zwemmen, werd die meteen stilgelegd en kregen we alle tijd om hiernaar te kijken. We waren dan ook later terug dan 4 uur.
Gerda
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Begin mei zitten we in San Diego, maken we daar nog kans op een walvis o.i.d. (buiten Sea World om)
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Gerda&Lucas schreef:
daydreamy schreef:Ik heb nog een vraagje ivm walvis bekijken,
er zijn 2 mogelijke tijdsduren om te gaan:
- een trip van 2 a 3 uur
- een trip van 4 a 5 uur

Is 2 a 3 uur genoeg om walvissen te zien? of raden jullie de langere trip aan :?:
Wij hadden een trip van 3 uur: ongeveer een uur varen voordat er iets te zien was, dan een uur rondvaren om alles te bekijken en weer een uur terugvaren.
Maar toen we op de terugweg een groep dolfijnen rond de boot zagen zwemmen, werd die meteen stilgelegd en kregen we alle tijd om hiernaar te kijken. We waren dan ook later terug dan 4 uur.
Gerda
Bedankt! ze zijn dus wel flexibel, das mooi :D
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Doerak
Amerika-ontdekker

Bericht door Doerak »

Hallo forumbezoekers,

wij gaan de maand juni naar California. Ik heb al gezocht op het net, maar mij werd niet helemaal duidelijk wanneer en waar de beste tijd is voor het zien van walvissen, is er ook nog hoop voor ons, en zo ja, waar moeten we dan wezen?
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Gerda&Lucas schreef:Wij zijn vorig jaar in augustus op "walvisjacht" geweest in Monterey. Wij hebben erg veel walvissen gezien, zelfs een Blue Whale (Blauwe vinvis), een schitterende ervaring. De ochtendgroep was ook erg enthousiast bij terugkeer. Zij hadden o.a. orka's gezien.
Toen we eigenlijk alweer op de terugweg waren naar de haven, zwommen er ineens dolfijnen om de boot heen. Die werd meteen stil gelegd zodat we alle tijd kregen om te kijken.
Kijk ook eens in ons reisverslag.
Gerda
Gaaf zeg! Ik wist niet dat ze ook in augustus daar zaten, dan ga ik dit dus meteen in ons reisprogramma opnemen :D
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Gerda&Lucas schreef:De ochtendgroep was ook erg enthousiast bij terugkeer. Zij hadden o.a. orka's gezien.
Ik hoor van meerdere mensen dat ze vooral in de ochtend orka's zien,
zijn er ook mensen hier die orka's hebben gezien in de middag?
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer