daydreamy schreef:Ik heb nog een vraagje ivm walvis bekijken,
er zijn 2 mogelijke tijdsduren om te gaan:
- een trip van 2 a 3 uur
- een trip van 4 a 5 uur
Is 2 a 3 uur genoeg om walvissen te zien? of raden jullie de langere trip aan
Wij hadden een trip van 3 uur: ongeveer een uur varen voordat er iets te zien was, dan een uur rondvaren om alles te bekijken en weer een uur terugvaren.
Maar toen we op de terugweg een groep dolfijnen rond de boot zagen zwemmen, werd die meteen stilgelegd en kregen we alle tijd om hiernaar te kijken. We waren dan ook later terug dan 4 uur.
Gerda
daydreamy schreef:Ik heb nog een vraagje ivm walvis bekijken,
er zijn 2 mogelijke tijdsduren om te gaan:
- een trip van 2 a 3 uur
- een trip van 4 a 5 uur
Is 2 a 3 uur genoeg om walvissen te zien? of raden jullie de langere trip aan
Wij hadden een trip van 3 uur: ongeveer een uur varen voordat er iets te zien was, dan een uur rondvaren om alles te bekijken en weer een uur terugvaren.
Maar toen we op de terugweg een groep dolfijnen rond de boot zagen zwemmen, werd die meteen stilgelegd en kregen we alle tijd om hiernaar te kijken. We waren dan ook later terug dan 4 uur.
Gerda
wij gaan de maand juni naar California. Ik heb al gezocht op het net, maar mij werd niet helemaal duidelijk wanneer en waar de beste tijd is voor het zien van walvissen, is er ook nog hoop voor ons, en zo ja, waar moeten we dan wezen?
Gerda&Lucas schreef:Wij zijn vorig jaar in augustus op "walvisjacht" geweest in Monterey. Wij hebben erg veel walvissen gezien, zelfs een Blue Whale (Blauwe vinvis), een schitterende ervaring. De ochtendgroep was ook erg enthousiast bij terugkeer. Zij hadden o.a. orka's gezien.
Toen we eigenlijk alweer op de terugweg waren naar de haven, zwommen er ineens dolfijnen om de boot heen. Die werd meteen stil gelegd zodat we alle tijd kregen om te kijken.
Kijk ook eens in ons reisverslag.
Gerda
Gaaf zeg! Ik wist niet dat ze ook in augustus daar zaten, dan ga ik dit dus meteen in ons reisprogramma opnemen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.