Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Little Wild Horse Canyon vallende rotsen...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Turbotrent
Amerikafan

Re: Little Wild Horse Canyon vallende rotsen...

Bericht door Turbotrent »

Wij hebben vorig jaar de wandeling in LWHC gedaan. Ik zit echter nog met een vraagje. Na een tijdje (naar mijn gevoel na een km of 3) kwamen we uit aan een grote, open vlakte. Omdat we eigenlijk niet goed meer wisten of we nog door moesten gaan of niet, zijn we op onze passen teruggekeerd. Nu vraag ik me nog steeds af of dit het 'eindpunt' van de wandeling was. Aangezien LWHC een slotcanyon is, had ik gedacht dat we opeens voor een muur ofzo zouden staan en dat het dan duidelijk was dat dit het eindpunt was. Wie kan mij dus vertellen of deze open vlakte het eindpunt was of niet?

Alvast bedankt!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

zie plannetje:
http://www.climb-utah.com/SRS/Maps/LWHmap.JPG

je zal dan aan punt LWH3 of LWH4 gestaan hebben en kon eventueel langs LWH5 en Bell canyon een loop terug maken
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

tetouani schreef:Ik ben daar vorig jaar verdwaald. Heb ver de cayon in gelopen en op de terug weg een verkeerde afslag genomen. Kwam er later achter dat ik de grote ronde heb gelopen. Ik was daar niet op voorbereid. Echt een eng moment. Heb daar toen m'n statief achter gelaten omdat ik lichtelijk in paniek was, geen water meer had en ik niet wist hoever ik nog moest lopen.
Daarom heb ik altijd mijn Outdoor GPS bij (een Garmin eTrex 10). Als ik een hike ga doen waar ik op voorhand niet van weet of het makkelijk is om de weg terug te vinden, dan is zo'n ding goud waard. Hij heeft me enkel 70€ gekost, dus veel hoeft het ook niet te kosten. Je maakt aan de trailhead & tijdens het lopen af en toe eens een waypoint aan & je zult altijd je weg terug vinden. Het is ook tof om nadien te kunnen bekijken welke afstand je nu juist hebt afgelegd.

Als je zoals mij net voor sunset nog vaak op pad gaat, dan wil je echt niet in het donker terug keren zonder zo'n outdoor GPS.
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer