Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips reisroute en campgrounds

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Campgrounds boeken of bonnefooi..??

Bericht door hekkie »

Marieke schreef:Daarnaast zijn we er dus achter gekomen dat het onmogelijk is om nog een campground te vinden in de NP's (Yosemite/Gr.Canyon). Heeft iemand nog een tip?
Hier ben ik inmiddels dus ook achter en heb daarom bij Yosemite een paar nachten gereserveerd op de KOA-campground (sorry Rob....) in Mariposa. Hier hebben we al een aantal keren vaker gestaan, toen met ons tentje weliswaar.

Nu dus toch maar gereserveerd omdat we met een camper zijn. De rit van de camping naar het park duurt drie kwartier en wij vinden dat geen bezwaar. Mooie omgeving, zwembad op de campground en ver weg van de drukte in Yosemite Village.

Voor Grand Canyon twijfel ik ook nog. We zitten deze keer aan de North Rim en de campground is volgens de website ook al vol voor campers. Anderzijds heb ik gehoord dat dit een first come, first serve is, maar zo staat dat niet op de website.

Wie weet hier iets meer over?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Voor Grand Canyon twijfel ik ook nog. We zitten deze keer aan de North Rim en de campground is volgens de website ook al vol voor campers. Anderzijds heb ik gehoord dat dit een first come, first serve is, maar zo staat dat niet op de website.

Wie weet hier iets meer over?

Gr. Marjan
Klopt Marjan, verder kan je ook maar voor 1 nacht tegelijk een site krijgen als je langer wil blijven moet je elke morgen voor 10:00 AM even langs de incheck balie bij de ingang van de CG en weer een plekje voor de volgende nacht vastleggen (zie verslag 2003) buiten het park heb je nog een CG van de National Forest (ongeveer een half uur van de North Rim en er is nog een private bij Jacob Lake.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

South Rim

Bericht door nieuwenoord »

Tja, Yosemite hebben we al een keer gedaan bij onze vrienden thuis vandaan, dat is ongeveer een uurtje rijden, dus nemen wij er geen campground.

Voor de Grand Canyon kiezen we voor Williams en gaan we met de trein naar de Grand Canyon.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marieke schreef:Omdat wij met 3 campers reizen, ben ik erg benieuwd of iemand weet of we in het hoogseizoen het er wel op kunnen gokken om niet alles van te voren vast te leggen.

Het liefst wil ik wat vrijheid in de planning/route hebben, maar we willen wel graag als groep bij elkaar blijven. Wie kan ons hierin adviseren?

Daarnaast zijn we er dus achter gekomen dat het onmogelijk is om nog een campground te vinden in de NP's (Yosemite/Gr.Canyon). Heeft iemand nog een tip?

Of weet iemand een campground die dicht in de buurt is?

Ik kijk weer uit naar jullie reacties!

Marieke
Grand Canyon South Rim heeft 3 CG's, Trailer Village (met Hook-up) en Mather CG in Grand Canyon Village en Desert View bij de oost ingang.
Mather CG en Desert View zijn first come - first served dus moet je er vroeg bij zijn.
Buiten het park heb je een private Grand Canyon Camper Village op 1,09 mile van de zuidingang en 2 van de National Forest Ten X genaamd op 4,17 en 6,94 mile van de zuid ingang.
Aan de westkant van Yosemite NP heb je in de buurt van Mariposa, El Portal en Oakhurst verschillende private en National Forest CG's.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef: Klopt Marjan, verder kan je ook maar voor 1 nacht tegelijk een site krijgen als je langer wil blijven moet je elke morgen voor 10:00 AM even langs de incheck balie bij de ingang van de CG en weer een plekje voor de volgende nacht vastleggen (zie verslag 2003)
Rob,

Je had dat al verteld en ik geloof je ook wel, maar waarom kun je dan via de website van NPS reserveren voor de North Rim Campground?? DAT snap ik niet. Dat brengt mij aan het twijfelen of het toch niet is veranderd sinds 2003 toen jullie er waren.
buiten het park heb je nog een CG van de National Forest (ongeveer een half uur van de North Rim en er is nog een private bij Jacob Lake.
Dit is mij bekend. We hebben al eens overnacht met ons tentje op deze CG van de Nat. Forest. Geweldige onweersbui hier gehad. Vergeet je nooit weer..... We willen nu graag wat dichter bij de North Rim zelf indien mogelijk.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: Je had dat al verteld en ik geloof je ook wel, maar waarom kun je dan via de website van NPS reserveren voor de North Rim Campground?? DAT snap ik niet. Dat brengt mij aan het twijfelen of het toch niet is veranderd sinds 2003 toen jullie er waren.
Gr. Marjan
Zou goed kunnen natuurlijk, je ziet ook wel dat men in het hoogseizoen kan reserveren en voor de rest van het jaar een first come - first served systeem heeft.
Rob
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nog een vraag over wélke route / advies?

Bericht door Marieke »

Ik ben aan het schuiven in onze route en heb weer eens jullie hulp nodig.

In eerste instantie hadden wij eerst Anaheim (dag 17- 18 ), San Diego (dag 19 -24) en een paar dagen kust en dan gingen we terug naar LA (dag 25-28 ) voor de laatste 2 dagen. Dit ga ik omgooien en Anaheim en LA samenvoegen op het einde van de reis.

Nu is mijn vraag; Na Williams, willen wij nu richting San Diego, maar wie kan ons adviseren qua route (via Prescott of Needles) en weet bezienswaardigheden of leuke (tussen)plaats om te overnachten?

Het lijkt mij nu één lange afstand... :( ....

Groetjes, MArieke
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

De afstand is inderdaad groot maar wel te overbruggen in 1 dag.
Zelf zou ik via Prescott rijden omdat de omgeving erg mooi is. Ik zou deze dag als echte reisdag gebruiken en in 1 keer doorrijden, maar niet iedereen wil zo lang in de auto zitten.
Carola
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vast en zeker via Sedona en Prescott, schitterende omgeving.
Voor Sedona heb je Oak Creek Canyon een heel mooi gebied en o.a. Slide Rock SP, Sedona zelf is een heel mooi stadje met een schitterende omgeving waar je mooie wandelingen kan maken.
Verder op de route kom je Dead Horse Ranch SP tegen ook een mooi wandelgebied, eventueel kan je in Clarkdale een rit met de trein maken door de Verde Canyon (zie verslag 2001) vervolgens kom je door Jerome een New Age stadje met zweverige kunst.
Heb je veel gedaan/gestopt onderweg dan zou je in Prescott kunnen overnachten zit je ruimer in je tijd dan kan je doorrijden tot Blythe.
De volgende dag kan je eventueel Joshua Tree NP nog bezoeken via de zuid ingang er in en via de noordwest uitgang weer verder richting San Diego.
Rob
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Het Slide Rock State Park is inderdaad prachtig en een bezoek meer dan waard!
Carola
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Nou bedankt hoor voor alle snelle reacties. Geweldig zo'n forum :wink:

Iedereen kiest unaniem voor de route "onderlangs". Dit plan ik nu dus ook in. Ik denk wel dat wij er twee dagen voor uit trekken en proberen te stoppen in omgeving Blythe en de volgende dag de route vervolgen via Joshua Tree.

Dan nog een andere vraag.
Wij wilden eerst via Moab en door naar Monument Valley. Dit is toch geschrapt en nu willen na Bryce de weg vervolgen naar Page. Is het te doen om de volgende dag naar Monument Valley te rijden, daar te overnachten en de volgende dag terug naar Williams? Of rijden we dan wel heel erg veel heen en weer voor iets dat het misschien niet waard is...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Monument Valley kost je ongeveer 3 á 4 uur maximaal je zou kunnen overwegen om er naar toe te rijden en weer terug en dan bijvoorbeeld in Tuba City te overnachten dat is een rit van 220 mile met een zuivere reistijd van 5:30 uur
Rob
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Wij hebben de route andersom gedaan.
In 2001 zijn we vanuit Williams naar Monument Valley gereden. We hebben die avond overnacht in Kayenta en zijn de volgende dag naar Page gereden. Hier hebben we overnacht en daarna zijn we via de Cottonwood Canyon Road naar Bryce gereden. Dit is allemaal erg goed te doen en ik had nergens het idee dat ik tijd tekort kwam.
Carola
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Nou de laatste loodjes en dan zal ik onze definitieve route posten.
Maar nog eerst 3 vragen.

Ik heb 3 dagen te verdelen voor Zion & Bryce, waar 1 dag en waar 2 volgens jullie ervaring?

Williams
Omdat wij 3 nachten blijven op deze CG, gaat onze voorkeur uit naar een "uitgebreide" GC, zodat de kinderen zich hier ook prima kunnen vermaken. Vond natuurlijk ook de Koa's in Williams en Flagstaff, maar ben benieuwd of iemand nog iets anders weet.

Dit geldt ook voor San Diego..

Weer enorm voor de moeite en ik zal onze ervaringen straks ook zeker delen!

PS Ik heb een mail gestuurd om op Oasis te overnachten van 28 t/m 30 juli.
Iemand van dit forum dan ook toevallig daar??
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor campgrounds in San Diego http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3983
Tussen de Grand Canyon en Williams heb je op de junction van de US-180 en de US-64 ook nog Flintstones Bedrock City Campground misschien leuk om met kinderen te staan is ook niet zo duur rond de $17,00.
Mijn keus 2 dagen Bryce en 1 dag Zion maar ik weet zeker dat er ook een aantal forumleden dit andersom zouden doen, het blijft persoonlijk.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rob schreef:Mijn keus: 2 dagen Bryce en 1 dag Zion .....
Idem dito.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marieke schreef: Ik heb 3 dagen te verdelen voor Zion & Bryce, waar 1 dag en waar 2 volgens jullie ervaring?
Marieke,
Betekent dat dat je 4 nachten hebt? Dan zou ik 2 nachten Zion en twee nachten Bryce doen, dan kun je de tweede dag ter plekke kijken of je 's morgens vroeg of later op de dag verder gaat.
Beide parken zijn niet met elkaar te vergelijken. Bryce is prachtig, erg fotogeniek, maar ik vind Zion afwisselender, leuker om te wandelen. Voor de kinderen is de wandeling naar en door de Narrows ongetwijfeld erg leuk.

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marieke schreef:Ik heb 3 dagen te verdelen voor Zion & Bryce, waar 1 dag en waar 2 volgens jullie ervaring?
Ik zou 1 dag Bryce en 1 dag Zion doen, en de 3e dag besteden aan de UT-12, een prachtige route van Bryce naar Capitol Reef, met een heleboel bezienswaardigheden langs de route.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Campland on the Bay

Bericht door Amerikaantje »

nieuwenoord schreef: Wat betreft San Diego: vermijdt Campland on the Bay! Het was er een paar jaar geleden nog best aardig, maar nu schijnen er erg veel drugsdealers hun plekje gevonden te hebben.
Hoi Monique,
Wij hebben 2 dagen geboekt en betaald op Campland on the Bay :(
Hebben we nu een probleem of moeten we gewoon een beetje uit de buurt blijven van ongure types :?:

Groetjes,
Anita
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Uitkijken?

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga ook maar af op 'geruchten'. Maar lees dit nog eens:
Years visited: 2002, 2005, 2005, 2005, 2006
Number of sites: 582
Hookups: Electric: yes 50 AMP: yes Water: yes Sewer: yes
Cable TV: yes
Telephone hookup at site: yes
Modem hookup in office: yes WiFi wireless internet: yes
Shade trees: yes
Waterfront sites: yes-ocean
Pull Thru sites: yes
Big Rig access: yes
Swimming Pool: yes
Clean restrooms: yes, ?, no, yes, ? Clean showers: yes, ?, ?, yes, ?
Pets allowed: yes
Tents allowed: yes
Family type: yes
Nightly rate $: 65, 50, 68, 52, 65
All Ratings (1=poor 10=excellent): 8, 4, 5, 7, 1

Campers comments:
--------------------------------------------------------------------------------

A huge, great resort style park on Mission Bay in San Diego. Staff was very distant however, mostly teens and twenty somethings who acted like they didn't care if you were there or not. Lot's to see and do very close (Sea World, Wild Animal Park, Zoo, et.al.) I would come close to giving it a 10 if the staff were better. We camped here in a Fifth Wheel in 2002.

--------------------------------------------------------------------------------

We spent 7 days at Campland On The Bay, we puchased a bayview site. The park is old and well maintained, they have a lot of large trees with over hanging limbs, that came into play with the larger rigs. Our site was quite small and part blacktop and dirt, it rained a lot that week which created a muddy site. Roads are narrow and vehicles parked on the side of the road make it tight backing in and pulling out. The staff was very pleasant making the reservations but not the same checking in. Great location for San Diego attractions, but all sites are not set up for large rigs. We camped here in a Fifth Wheel in February 2005.

The spaces in the affordable area were similar to parking at Walmart, only closer. The park was dirty and the people were not very friendly. The positive side of this park were the activities for the kids and the private beach area. I will not be returning to this campground, nor will I recommend it to anyone. We camped here in a Motorhome in July 2005.

We spent 4 days at Campland On The Bay, we puchased a bayview site. The park is old and well maintained, they have a lot of large trees with over hanging limbs, that came into play with the larger rigs. Our site was quite small and part blacktop and dirt. Roads are narrow and vehicles parked on the side of the road make it tight backing in and pulling out. The staff was very pleasant making the reservations and checking in. Great location for San Diego attractions, but all sites are not set up for large rigs. There are a lot of activities for kids and the park has a private beach on Mission Bay. We camped here in a Motorhome in July 2005.

Yuk! We requested (and paid) for a waterfront site. We were put in an area overlooking the "Ecological Study Area". It was filled with every kind of trash you can think of. Our site was so small that when I sat down on the picnic table, I banged my head on our neighbor's slide out. Never again. I hear that there is an RV park in Chula Vista that is much, much nicer. We camped here in a Fifth Wheel in April 2006.
Het lijkt erop dat het er in de loop der jaren niet beter op geworden is ... wij vonden het in 2002 nog best te doen hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer