Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autorijden in de steden..
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Autorijden in de steden..
Wij hebben de ervaring van aso's eigenlijk helemaal niet en dat terwijl wij altijd met de camper rijden en dus juist de langzame zijn. Wij verbazen ons juist iedere keer als we moeten invoegen op de snelweg dat we er altijd tussen gelaten worden. We hebben nog maar 1 keer meegemaakt dat er geïrriteerd getoeterd werd toen iemand ons eindelijk kon passeren omdat er voor gewoon niet eerder een mogelijkheid was om aan de kant te gaan. Meestal wordt er zelfs vriendelijk gezwaaid of een duim opgestoken als we camper even aan de kant zetten om het achterop komende verkeer er langs te laten.
Ik heb trouwens begrepen dat als je langzaam verkeer bent je bij meer dan vijf auto,s achter je, je verplicht bent om aan de kant te gaan. Ooit eens verteld door een buschauffeur.
Ik heb trouwens begrepen dat als je langzaam verkeer bent je bij meer dan vijf auto,s achter je, je verplicht bent om aan de kant te gaan. Ooit eens verteld door een buschauffeur.
Misschien een regel voor bussen en vrachtwagens ofzo, maar ik heb er nog nooit van gehoord.Marenko schreef:Ik heb trouwens begrepen dat als je langzaam verkeer bent je bij meer dan vijf auto,s achter je, je verplicht bent om aan de kant te gaan. Ooit eens verteld door een buschauffeur.
Nou, ik wel. Ik heb ooit eerder verteld dat ik halverwege jaren negentig m'n drivers licence heb gehaald in Washington.dimona schreef:maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Een van de vragen tijdens het theorieexamen ging hierover. Juist omdat ik het zo'n bijzondere regel vond herinner ik me deze vraag nog goed.
In het handbook staat ook:
If you have more than 5 vehicles behind you, you are required to pull off the road and let them pass. Don’t speed up when approaching passing lanes or turn-outs.
Nu ken ik natuurlijk niet alle regels van alle staten.
Ik kan me voorstellen dat een platte staat als Florida deze regel niet kent omdat ie daar weinig zin heeft.
Maar in Washington, en misschien in andere bergachtige staten ook, is deze regel er dus wel.
- Peter & Ann
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik dacht rijden in VS zal "appeltje eitje" zijn, maar ondertussen....
Rijden met een SUV, een wagen die een beetje groter is dan die van ons, ik heb ook nog nooit gereden met een automaat.
Nu lees ik hier dat er in de VS ook wegpiraten zijn en van die "vreemde" regeltjes bestaan in de wegcode.
Ik krijg er een spannend gevoel bij.
Peter.
Rijden met een SUV, een wagen die een beetje groter is dan die van ons, ik heb ook nog nooit gereden met een automaat.
Nu lees ik hier dat er in de VS ook wegpiraten zijn en van die "vreemde" regeltjes bestaan in de wegcode.
Ik krijg er een spannend gevoel bij.

Peter.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Peter, ik heb juist je route eens bekeken.
Je moet je echt niet ongerust maken hoor.
De enige stad die jullie aandoen is San Francisco. OK , Vegas ook, maar daar is het ook vrij relaxed rijden hoor. Echt, geloof me, het zal je dubbel en dik meevallen. Wij zijn onze eerste keer ook zo gestart. Nog nooit met een automaat, geen gps, geen suv ervaring...
Dat valt heel goed mee zenne.
Op de route die jullie rijden ga je nog minder volk tegenomen als in de Limburg
De wegen zijn daar heel breed, je rijdt trager dan hier in Belgie.
In Antwerpen en Brussel rijden is de hel ivg met Amerika.
Het moeilijkste zal het wennen aan de automaat zijn
Je moet je echt niet ongerust maken hoor.
De enige stad die jullie aandoen is San Francisco. OK , Vegas ook, maar daar is het ook vrij relaxed rijden hoor. Echt, geloof me, het zal je dubbel en dik meevallen. Wij zijn onze eerste keer ook zo gestart. Nog nooit met een automaat, geen gps, geen suv ervaring...
Dat valt heel goed mee zenne.
Op de route die jullie rijden ga je nog minder volk tegenomen als in de Limburg

De wegen zijn daar heel breed, je rijdt trager dan hier in Belgie.
In Antwerpen en Brussel rijden is de hel ivg met Amerika.
Het moeilijkste zal het wennen aan de automaat zijn

Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je denkt dat je daar een probleem mee gaat krijgen is er een heel simpel truckje voor namelijk als je achter het stuur stapt je linkerschoen uitdoen dan zal je minder vlug de neiging hebben om die voet te gebruiken.sachasenne schreef:Het moeilijkste zal het wennen aan de automaat zijn
Werkt natuurlijk alleen als je gewend met schoenen aan te rijden, ik rij zelf altijd met blote voeten of sokken als het koud is maar rij thuis ook automaat.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Rob schreef:Werkt natuurlijk alleen als je gewend met schoenen aan te rijden, ik rij zelf altijd met blote voeten of sokken als het koud is maar rij thuis ook automaat.

Reisblog: thisisfraa.be
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, die tip van Rob werkt echt!
Ik rij in de VS meestal met lichte sandalen en doe er in het begin ééntje uit en na enkele uren ben ik het zo gewend dat het ook met schoenen aan gaat.
Je moet afleren je linkervoet te gebruiken. Zodra die reflex weg is rij je vlot.
Ik rij in de VS meestal met lichte sandalen en doe er in het begin ééntje uit en na enkele uren ben ik het zo gewend dat het ook met schoenen aan gaat.
Je moet afleren je linkervoet te gebruiken. Zodra die reflex weg is rij je vlot.
Groetjes,
Carine
Carine
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehhh je kunt ook je linkervoet gewoon links langs de pedalen neerzetten
Het enige waar ik even aan moest wennen was de (hand) rem intrappen bij het stoplicht (of in P- stand zetten), terwijl ik me hier juist altijd irriteer aan mensen die op hun rem staan met die 10 achterlampen die tegenwoordig op de auto's zitten.

Het enige waar ik even aan moest wennen was de (hand) rem intrappen bij het stoplicht (of in P- stand zetten), terwijl ik me hier juist altijd irriteer aan mensen die op hun rem staan met die 10 achterlampen die tegenwoordig op de auto's zitten.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik twijfel er niet aan dat die werkt, ik was eerder verbaasd dat iemand durft rijden met blote voeten of sokken aan...sachasenne schreef:Ja, die tip van Rob werkt echt! .
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je rijdt met veel meer gevoel.
Ook de camper rij ik op blote voeten, slippers staan meestal bij de zijdeur
Je zal er van staan te kijken hoeveel vrachtwagenchauffeurs er op hun sokken rijden net als (mobile)kraanmachinisten en (landbouw)tractorchauffeurs
Ook de camper rij ik op blote voeten, slippers staan meestal bij de zijdeur

Je zal er van staan te kijken hoeveel vrachtwagenchauffeurs er op hun sokken rijden net als (mobile)kraanmachinisten en (landbouw)tractorchauffeurs
Wennen aan een automaat? Waar moet je aan wennen dan?
Ja, ik vroeg het me ook al afDejaVu schreef:Wennen aan een automaat? Waar moet je aan wennen dan?

Ik vergeet wel eens de koppeling in te trappen als ik weer in Nederland ben, maar dat gebeurt me hooguit één keer, dan weet ik het wel weer. Bij Hertz nemen ze echter geen risico met me: op het moment dat ik mijn Amerikaanse rijbewijs laat zien, krijg ik gelijk een automaat mee, ook al zeg ik dat geschakeld ook OK is

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Toen we, lang geleden, voor het eerst een huurwagen ophaalden in de VS zei die brave man :sachasenne schreef: Het moeilijkste zal het wennen aan de automaat zijn
De volgende keren herinnerde ik mij dat telkens en het is me heel behulpzaam gebleken.remember, you have no left foot
Ondertussen rij ik ook in België al lang met een automaat en nu is mijn probleem eigenlijk net omgekeerd én ook vervelender : telkens ik in Tunesië (werk) met mijn auto rij moet ik er aan denken om mijn koppelingspedaal in te duwen. Van dinsdag tot zaterdag ben ik er opnieuw en ik weet nu al zeker dat ik het wel weer eens zal vergeten

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het zal zeker & vast gebeuren, ik vind het alleen héél raar. Dat je meer gevoel hebt, dan kan best zijn, persoonlijk vind het ik onverantwoord. Als je eens je rem moet dicht gooien op het laatste moment & met blote voeten kracht moet zetten op je rempedaal, dan loopt het gewoon fout af.Rob schreef:Je rijdt met veel meer gevoel.
Ook de camper rij ik op blote voeten, slippers staan meestal bij de zijdeur![]()
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:

dejavu, waar ik aan moet wennen : mn linkervoet niet te gebruiken. Ik ben meer dan eens serieus op de rem gaan staan met een automaat

Groetjes,
Carine
Carine
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik rij ook liever met een manuele bak, je hebt gewoon meer controle over je motor.
Ik heb't op de vorige reis ook mee gemaakt Carine, er kwam even een kortsluiting in mijn hoofd en om het kort te houden, ik stond héél snel stil
Ik heb't op de vorige reis ook mee gemaakt Carine, er kwam even een kortsluiting in mijn hoofd en om het kort te houden, ik stond héél snel stil

Ik heb zelf een automaat en mn vriendin een schakel. We wisselen wel eens van auto maar ik heb nooit problemen met het wisselen. Het enige waar ik last van heb is de handrem want die zit in de ene auto links en in de andere rechts dus ik wil wel eens lucht grijpen...
Kom op Fraa gewoon sturen en remmen als je controle wilt
Kom op Fraa gewoon sturen en remmen als je controle wilt

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het was natuurlijk wel op dag één & ik had nog nooit met een automaat gereden, er zijn dus verzachtende omstandigheden 
Na een tijdje sta je er dus ook niet meer bij stil, maar de eerste 2 uurtjes moet ik opletten.
Nog zoiets waar ik een probleem mee had toen ik de wagen ging ophalen was de elektrische handrem. Ik ben een normale handrem gewoon & voor ik dat piepklein knopje met een "P" gevonden had was er al een halfuur voorbij denk ik

Na een tijdje sta je er dus ook niet meer bij stil, maar de eerste 2 uurtjes moet ik opletten.
Nog zoiets waar ik een probleem mee had toen ik de wagen ging ophalen was de elektrische handrem. Ik ben een normale handrem gewoon & voor ik dat piepklein knopje met een "P" gevonden had was er al een halfuur voorbij denk ik

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat betreft het rijden met blote voeten: hoewel het niet illegaal is op federaal of op staatsniveau, kan het volgens sommige plaatselijke verordeningen wel illegaal zijn. Wel wordt altijd aangeraden om te rijden met schoeisel aan.
Daarnaast is het mogelijk dat in geval van een ongeluk of als je voor iets aan de kant wordt gezet een agent kan bepalen dat het niet dragen van schoeisel heeft bijgedragen aan de oorzaak van de overtreding of het ongeluk, wat kan leiden tot een "reckless driving" boete, ook al is het niet dragen van schoeisel dan niet illegaal an sich. Het zal allemaal wel loslopen, maar toch... even voor de volledigheid
Daarnaast is het mogelijk dat in geval van een ongeluk of als je voor iets aan de kant wordt gezet een agent kan bepalen dat het niet dragen van schoeisel heeft bijgedragen aan de oorzaak van de overtreding of het ongeluk, wat kan leiden tot een "reckless driving" boete, ook al is het niet dragen van schoeisel dan niet illegaal an sich. Het zal allemaal wel loslopen, maar toch... even voor de volledigheid

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht