Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Photographing the Southwest...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Photographing the Southwest...

Bericht door kalaman »

valt wel mee hoor, Paul, wat dit geluid betreft. Het is eigenlijk meer een soort heel licht gezoem. Zodra die 10-20m weg is hoor je totaal niets meer. Op dat vlak had ik ook mijn twijfels/vrees voor overlast, maar ik was gelukkig heel erg positief verrast.
Gisteren hier aan de kust er voor het eerst mee gevlogen bij 5Bf windkracht. De GPS deed keurig zijn werk en corrigeerde voortdurend zijn positie zodat hij vrij stabiel bleef hangen. Er echter echt mee vliegen was andere koek bij die windkracht, misschien ook wel omdat het de eerste keer was...
In de mate van het mogelijke gaan we eerst toestemming vragen. We zijn bvb uitgeloot voor The Wave en we denken er wel aan om vooraf toestemming te vragen. Het is daar een nogal delicaat gebied met permits enz en we zouden niet graag onze permit moeten inleveren omdat we "voor overlast zorgen", hoe subjectief dit ook moge zijn...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat toestemming vragen lijkt me inderdaad niet onverstandig. Lang niet iedereen in de parken is enthousiast over het vliegen met die dingen. Zo raakten de makers van dit filmpje

[youtube]CfP726SFXVU[/youtube]

waarin over de Grand Canyon werd gevlogen bij een tweede opname hun SD-kaartje kwijt. Dit werd in beslag genomen door de parkrangers. Eerlijk gezegd vind ik het wel terecht. Als je het filmpje bekijkt zie je ook wat adelaars in het filmpje rondvliegen. Die moet je niet in de war brengen met rondvliegende quadcopters. :? )
(In Washington is het overigens helemaal verboden om met die dingen in de stad te vliegen. Er lopen nu discussies om het vliegen met quadcopters in nationale parken ook overal te verbieden.)

Nou geef ik gelijk toe dat je mooie filmpjes kan maken met die dingen waarmee je een heel andere blik van de parken kan krijgen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje opgenomen in Arches NP.

[youtube]wrjc_0aId_I[/youtube]

Prachtig, maar toch ben ik er geen voorstander dat particulieren met die dingen in nationale parken mogen vliegen. Eén zo'n rondvliegend ding vind ik niet erg. Maar voor je het weet staan er vijftig toeristen tegelijk - een bus Japanners - met zo'n ding rond te vliegen en dan begint het hinderlijk te worden. Dat vraagt dan om rangers met mattenkloppers. :lol: En stel er crasht er eentje - op YouTube staan ook een hoop filmpjes met crashes - net toevallig boven op de Delicate Arch of in een lastig te bereiken plekje in de Wave. Wie gaat dat ding daar dan weghalen? :o

Voor wat betreft de nationale parken zou ik zeggen, laat de NPS maar in alle parken met die dingen opnames maken en dan de resultaten daarvan op de NPS-site zetten waar iedereen ze kan bekijken. Dan kan iedereen er van genieten en niet alleen de particulier met zijn opnames voor thuis. (Gelukkig zijn er ook particulieren die hun opnames delen op forums :wink: )

Martin
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Volledig akkoord, Martin, en het is dan ook helemaal niet onze bedoeling om daarmee iemand tegen de borst te storen. Zelf zouden we trouwens ook niet graag hebben dat er op al onze foto's van The Wave zo'n ufo staat... :(
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wauw, Arches vanuit de lucht is wel indrukwekkend. En zo mooi bij goed weer! Wij hadden toen een hele dag regen. :( Ik wil teruuug. :cry:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

binnen een maand gaan we dat toestel nog niet écht goed kennen...stel je voor dat wij daar ergens tegen zo'n "delicate" arch vliegen en dat die daarna instort... :oops: :oops: :oops:...I know nothing...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

eerste testflight met de DJI Phantom : " onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op 1 min 40 dacht ik even "Houston, we have a problem" maar je kan die dingen toch goed sturen. Ik zag tenminste een perfecte landing vlak naast de reus (althans ik neem aan dat het gezien de grootte van de hand een reus was.) Ik vond wel dat het ding veel lawaai maakte, maar dat komt natuurlijk doordat de camera vlakbij het motortje zit? Hoe hard klinkt het geluid op de grond als het ding in de lucht zit?

Martin
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Verdomme Kalaman, er zit er hier ééntje te kwijlen...
Hij heeft een 'helicoptertje' om mee te vliegen. Maar niet zoiets.
Nu moet hij toch ook weten hoe en wat dat allemaal werkt. Tja, dan voel ik de bui al hangen..
Groetjes,
Carine
Syce
Amerika-newbie

Bericht door Syce »

Ik ben helemaal niet aan het kwijlen :wink:

Waar heb je dat ding gehaald, Kalaman ?
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Nice, had je veel bekijks daar aan het strand van "De Koningin Der Badsteden".
Testflight geslaagd zou ik zeggen. :clap:

Peter.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Martin : het was nog maar de eerste vlucht, maar het valt inderdaad heel goed te besturen. Het "probleem" was, zoals Peter terecht vraagt : veel te veel belangstelling op de dijk in Oostende, dus...de ganse tijd uitleg moeten geven en ondertussen niet meer naar het toestel kijken (volledig fout!), vandaar die "rare" bewegingen...
Daarnet ook weer op de dijk en ook weer heel wat mensen die uitleg kwamen vragen. Maar nu waren we al iets 'slimmer'...ik was de manager :wink: die de vragen beantwoordde..
Het geluid valt heel goed mee hoor, het is eigenlijk meer het geluid van een blender, en zodra het verder dan zo'n 20m is hoor je eigenlijk totaal niets meer. De camera neemt uiteraard alle geluid op...anders zou het geen goede camera zijn :wink

@Carine : wacht tot 2 maart, we zullen Cis nóg zotter maken... :lol:

@Syce : Aerobertics Brugge (voila, weeral een stukske van ons toestel terug verdiend :wink: )

@Peter : we proberen nochtans een beetje weg van de meeste mensen te gaan want mijn zoon houdt niet zo van pottenkijkers zolang hij dat spel onder de knie heeft :wink:, maar nu blijkt duidelijk waarom men zegt dat je altijd een spotter moet mee hebben als je gaat vliegen...om de nieuwsgierige vragen te beantwoorden...(en die 'vrijwillige' spotter ben ik dus...)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die distortie die erin zit, heeft dat met het bevestigen te maken? Ik dacht nl. dat deze drone juist heel geschikt was om zo je gopro onder te hangen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dit is omdat de props nog moeten gebalanceerd worden, Paul. We hebben daarvoor een toestelletje (15€) besteld maar hebben het nog niet binnen. De Phantom is inderdaad standaard voorzien van een GoPro mount.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

bello schreef:Wat een gaaf ding (ik bekeek onderstaande video)!!! Ik zie mezelf al op de Dam met de troonswisseling (kroning, vul ander moeilijk woord in), om mijn helicopter uit te laten voor zijn dagelijkse portie frisse lucht. Ik vrees alleen dat ik tot aan de zomer niet uit het huis van bewaring zal komen, want hoe openbaar het Damrak ook is, die ledlampjes dragen niet echt bij tot het onopgemerkt maken van een filmpje :lol:

(en de man des huizes is waarschijnlijk ook niet zo gecharmeerd van mijn 459 GBP kostende nieuwe hobby, maar ik kan niet wachten om jouw footage te zien, kalaman!)
Voor zover iemand nog de ambitie had om zich op Koninginnedag in de mensenmassa's op de Dam te wagen, kom maar gewoon met de trein en niet met je helicopter: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... edag.dhtml
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gelukkig hadden wij dat probleem niet afgelopen 2 weken : we waren overal alleen :wink:
Peter & Ann
Amerikafan

We kijken reikhalzend uit naar het resultaat.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Peter en Ann. We hopen maar dat we toch "iets" van bruikbare beelden hebben want, zoals je misschien in de blog gelezen hebt, werden we soms wel écht gegeseld door de wind. En zonder gimbal is het dan voor elke camera onmogelijk om deftige beelden te maken :( .
Peter & Ann
Amerikafan

Maar toch ben ik erg benieuwd naar het resultaat.
Je moet trouwens niet zo bescheiden zijn Kalaman, we zijn geen van allen Steven Spielberg ofzo. :wink:
En in je vorige video's heb je al bewezen dat je (jullie) de knepen van het vak behoorlijk onder de knie hebben. :thumbup:

Peter.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Peter, we zullen ons best doen :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer