Cyber-Alien schreef: Echt? Is dit een bekend gegeven of spreek je uit ervaring?
Ik moest dus eenpersoonskamer hebben en wat mij opviel is dat ik soms 2 tot 3 tot 4 keer zoveel betaalde als dan bijv een twee persoonkamer. Dus voorbeeldje':
een persoon is 150 euro, dan zou twee personen 50 euro per persoon zijn geweest.
Vaak krijg je dan toch een tweepersoonkamer [ten minste, dat mag ik wel hopen], en ik vraag me dan dus ook af, als je onverwacht iemand meeneemt, wat je dan moet doen. Meer bijbetalen? Iermand zei dat je diegeen dan kosteloos mee mag nemen omdat je toch als 3 keer meer bteaald dan normaal. Maar dat leek me zo stug..
Dat verhaal van per kamer, betekent het dan dat het niet uitmaakt of je met 1 of 2 of 3 personen gaat? Dat je, stel als je met zn tweeen "per kamer" hebt geboekt, je dan makkelijk een derde persoon er onverwachts bij kan laten slapen?[/color]
Hoe weet je of iets per kamer gaat..
Per kamer zou wel iets eerlijker zijn denk ik..
Cyber Allien, je haalt een paar dingen door elkaar.
de overnachtingen in Amerika gaan ALTIJD per kamer.
Als je echter bij een Nederlands reisburo boekt, wordt de prijs van die kamer echter ineens per persoon berekend, omdat dat handiger is met de pakketprijs.
ik zal een voorbeeld geven:
Hotel X kost op het internet $ 100,00. Daar mag je dan met 4 of 3 of 2 of 1 personen slapen. Dat moet je helemaal zelf weten. (meestal teminste).
Nu wil jij datzelfde hotel (als onderdeel van een pakket) in Nederland boeken.
Dan rekent het reisburo als volgt: hotel is $ 100,00, daar moet kosten en winst over dus wordt het bv € 120,00.
Dan wordt de prijs:
voor 4 personen € 120,00 : 4 = € 30,00 p.p.
voor 3 personen € 120,00 : 3 = € 40,00 p.p.
voor 2 personen € 120,00 ; 2 = € 60,00 p.p en
voor 1 persoon gewoon de volle € 120,00
Is het nu duidelijk allemaal?
Eric