Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag Vana: 20 juli t/m 18 augustus Zuid en Noordwest

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jarbar schreef:Ik zie hier staan dat je de laptop mee neemt naar Amerika. Nu heb ik twee vragen:

1. Mag je wel een laptop meenemen zonder dit aan te vragen?
2. Hoe ga je internetten in Amerika met alle Nederlandse systemen erop?

Ik zit zelf namelijk ook te denken... zal ik em meenemen
1. Ja hoor, je kunt gewoon je laptop meneemen, geen probleem.
2. Ik weet niet veel van de technische gegevens maar je laptop moet geschikt zijn voor een draadloze verbinding (WIFI).
Als je onderstaand topic doorleest zullen veel van je vragen beantwoord worden.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2435

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

jarbar schreef:Ik zie hier staan dat je de laptop mee neemt naar Amerika.

<-- KNIP -->

Ik zit zelf namelijk ook te denken... zal ik em meenemen
Kijk wel even of de voeding 110 volt aankan, want dat is de netspanning in de USA.
Je ziet dan zoiets als 110 - 230 V / 50-60 Hz staan op de voeding.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een stress allemaal zo vlak voor jullie vakantie! Marjon, de vakken, waar Joyce moeite mee heeft, waren precies de vakken, waar ik ook mee worstelde. Ik heb uiteindelijk voor Grieks een 8 als eindcijfer gehaald, hoe dat mogelijk was heb ik nooit begrepen, want ik vond het moeilijk me op die tekentjes te concentreren. Nu vind ik het wel leuk om het Griekse alfabet te kunnen lezen :lol:.
Over een paar weekjes is alle stress voorbij en genieten jullie van een welverdiende vakantie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Ik zie wel dat de planning een flink deel van het werk is, Marjon, maar jij hebt natuurlijk al wat ervaring. Ik heb daarbij heel veel plezier van de reisverslagen hier op het forum, die van jou heb ik ook al doorgelezen. Dat weblog vind ik wel een ellende trouwens, ben ik iets te laat mee begonnen.

Fijn he, die guppen die er een zooitje van maken... ik zal wel voor je hopen Marjon want inderdaad: wat moet je gaan doen als je het gymnasium niet kan afmaken op de gewone manier? Avondschool of is dat er niet? Zijn er nog kansen of helemaal niet? Sterkte er mee in ieder geval!

En ik kan ook heel indrukwekkend Grieks voorlezen omdat ik er gewoond heb maar dat wil niet zeggen dat ik ook begrijp wat er uit mijn mond komt! :D
brooklyn
Amerika-newbie

Bericht door brooklyn »

Hallo Marjon,

Gelukkig is mijn zoon geslaagd voor het VWO. Maar ook bij mij heeft de stress toegeslagen
Wij gaan namelijk a.s. dinsdag op vakantie naar de VS maar nu zit mijn echtgenoot in de lappenmand.
Hij heeft een flinke ontsteking in zijn schouder en totnutoe hebben medicijnen en injecties nog niet geholpen. Hij moet absolute rust houden en (voorlopig) niet autorijden. Dus je begrijpt .... stressssss

Ik kijk nu al uit naar je verslag want ik vond je vorige verslag zo leuk om te lezen.
Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd en ik wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Marjon,

leuk dat jij ook een liveverslag gaat bijhouden. Ik kijk er nu al naar uit! :D

Note als moderator: ik heb het gedeelte in dit topic over de "schoolperikelen" van je kinderen afgesplitst in een nieuw topic.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Marjon,

Ik ben je nog een antwoord schuldig op je vraag hoe wij gereden zijn vanaf Las Vegas naar Phoenix. Dat was op donderdag, 1 dag voor vertrek dus.

We hebben 's morgens uitgebreid met z'n drieën (Roland, Jan en ik) eerst ontbeten bij de Ihop en daarna nog getankt. Toen zijn we naar de Hooverdam gereden waar we auto in de parkeergarage hebben gestald. Het was toen half elf.

Vanuit de garage ga je met roltrappen naar beneden en toen kwamen we uit bij een infocenter met tevens ticketverkoop voor een tour in de dam. In een spontane opwelling (was dus niet gepland) zijn we met de eerst volgende tour (elk kwartier start er wel een) meegegaan. Hoewel je minder te zien krijgt dan een paar jaar geleden, was de tour toch interessant. Het kostte $ 11 p.p.

Hierna kom je nog in een Visitorcenter annex museum en een nieuw gebouwde overlookpoint, waar vandaan je de dam goed kunt zien en fotograferen. We hebben nog een stukje gelopen over de Hooverdam en nog wat gedronken en een ijsje gegeten.

Om precies 12 uur vertrokken we en zijn achter elkaar aan gereden via de US 93 naar Kingman. Toen een klein stukje I 40 (22 mijl) east en daarna rechtsaf de US 93 vervolgen die schuin doorsteekt naar Phoenix. Om klokslag vijf uur waren we bij ons hotel in Tempe.

Zo kun je zien dat we toch een relax dagje hebben gehad, ondanks de 5 uur rijtijd (vanaf de Hooverdam). In mijn optiek is het echt niet nodig om hier nog een overnachting tussen te plannen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Nog een tip: mochten jullie 's morgens in alle vroegte de auto weg moeten brengen i.p.v. de avond tevoren, zou je ook eerst alvast 2 of 3 personen bij het vliegveld af kunnen zetten met alle bagage en dan de auto wegbrengen. Zo hebben wij het gedaan deze keer. Ik ben buiten bij de bagage gebleven en de jongens hebben de auto weggebracht en waren binnen 20 min weer terug met de shuttlebus. Ging heel vlot. Scheelt je een hoop gesleep met koffers en tassen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Nog een tip: mochten jullie 's morgens in alle vroegte de auto weg moeten brengen i.p.v. de avond tevoren, zou je ook eerst alvast 2 of 3 personen bij het vliegveld af kunnen zetten met alle bagage en dan de auto wegbrengen. Zo hebben wij het gedaan deze keer. Ik ben buiten bij de bagage gebleven en de jongens hebben de auto weggebracht en waren binnen 20 min weer terug met de shuttlebus. Ging heel vlot. Scheelt je een hoop gesleep met koffers en tassen.
Marjon,

je had het waarschijnlijk al gelezen in ons liveverslag maar de autoverhuurbedrijven zitten nu allemaal bijelkaar in Phoenix. Vorig jaar zaten ze nog verspreid rondom het vliegveld maar nu dus niet meer. Er rijdt één soort shuttlebus (groen/grijs van kleur) die je keurig naar een spliksplinter nieuw gebouw rijdt. Alle balies van de verhuurbedrijven zitten bijelkaar. Heel overzichtelijk en heel efficiënt.

Van alle luchthavens die ik aangedaan heb in Amerika is dit toch wel een van de mooiste en meest efficiënte locaties.

Net wat Marjan zegt, als jullie de auto op de dag van vertrek terug moeten brengen, rijd eerst met de bagage naar het vliegveld en breng dan de auto weg. Scheelt jullie een hoop gesjouw.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marjan en Roland.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Dat is inderdaad makkelijk te doen in één dag. Toch denk ik dat we onderweg een overnachting plannen want we willen in Phoenix een hotel vlakbij het vliegveld nemen maar hebben geen zin om daar twee nachten te bivakkeren.

Inderdaad handig zoals jullie dat gedaan hebben 's morgens bij het wegbrengen van de auto.
Wij gaan echter de auto al de avond van tevoren wegbrengen want onze vlucht gaat al om 6.50 :( we moeten dus midden in de nacht op het vliegveld zijn.

Weten jullie trouwens of de shuttles van de hotels ook s'nachts naar het vliegveld rijden?

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Marjon,

Ik durf niet te zeggen of de shuttles 's nachts rijden. Ik denk dat dat misschien per motel ook kan verschillen.

Wat bedoel je met 2 nachten in hetzelfde motel? Toen wij donderdagmiddag om 5 uur aankwamen in Phoenix hebben we om een uur of zeven de auto van Roland weggebracht naar het vliegveld en de volgende morgen die van ons. Ik kon hem langer houden omdat ik toch voor 5 dagen moest betalen en er maar 4 dagen gebruik van hoefde te maken. Wij hebben daar dus maar 1 nacht geslapen.

Vorig jaar hebben wij wel de auto de avond van te voren ingeleverd en ons laten ophalen van het verhuurstation door de shuttle van het motel en de volgende morgen met de shuttle naar het vliegveld. Een perfecte gang van zaken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marjan.

Wij gaan woensdags weg uit Las Vegas en vertrekken vrijdagochtend naar huis.
Als we dus in één keer doorrijden zijn we woensdag en donderdagnacht in Phoenix.
Ik vind het niet leuk om twee nachten in een hotel bij het vliegveld te zitten, maar het alternatief; twee verschillende hotels in Phoenix trekt me ook niet aan.
Dan overnacht ik liever ergens onderweg, bijvoorbeeld bij Lake Havasu of in Williams of Sedona.

Marjon
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Het Rental Car Center in Phoenix is 24 uur per dag open, maar of het rental bedrijf zelf open is zal je moeten vragen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Wij gaan woensdags weg uit Las Vegas en vertrekken vrijdagochtend naar huis.
Als we dus in één keer doorrijden zijn we woensdag en donderdagnacht in Phoenix.
Ik vind het niet leuk om twee nachten in een hotel bij het vliegveld te zitten, maar het alternatief; twee verschillende hotels in Phoenix trekt me ook niet aan.
Dan overnacht ik liever ergens onderweg, bijvoorbeeld bij Lake Havasu of in Williams of Sedona.
Hoi Marjon,

Nu is het me duidelijk. Dat zou ik ook niet doen, 2 nachten in Phoenix. Lake Havasu heb ik niet zulke goede berichten over gehoord, maar ik kan er zelf niet over oordelen. Het is daar ook erg heet heb ik begrepen. Er was een man bij ons op de camping en die vertelde dat het daar, maar met name in Laughlin, altijd nog een paar graden heter is dan in Las Vegas, nou en dan weet je het wel. Sedona is natuurlijk sowieso een perfecte locatie.

Ik ga uiteraard jouw liveverslag volgen. Kan me er nu al op verheugen. Nog een paar daagjes en dan is het zover voor jullie. Ik krijg er nog meer heimwee van dan ik al heb....... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Inderdaad handig zoals jullie dat gedaan hebben 's morgens bij het wegbrengen van de auto.
Wij gaan echter de auto al de avond van tevoren wegbrengen want onze vlucht gaat al om 6.50 :( we moeten dus midden in de nacht op het vliegveld zijn.

Weten jullie trouwens of de shuttles van de hotels ook s'nachts naar het vliegveld rijden?
Marjon,

ik weet niet of je de laatste nacht al vastgelegd hebt, maar ik kan je het Super 8 Motel nabij het vliegveld van Phoenix aanbevelen. Samen met de Days Inn, die er pal naast zit, onderhouden ze een 24-uurs shuttledienst naar en van het vliegveld.

Als je ze vraagt zijn ze wellicht ook nog wel bereid jullie 's avonds bij de autoverhuurlocatie op te halen als jullie de auto ingeleverd hebben de avond voor vertrek. Vorig jaar heb ik het ook op die manier gedaan en boden ze zelf aan mij op te halen bij Dollar toen ik vertelde dat ik de auto ging inleveren.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:Nu is het me duidelijk. Dat zou ik ook niet doen, 2 nachten in Phoenix. Lake Havasu heb ik niet zulke goede berichten over gehoord, maar ik kan er zelf niet over oordelen. Het is daar ook erg heet heb ik begrepen. Er was een man bij ons op de camping en die vertelde dat het daar, maar met name in Laughlin, altijd nog een paar graden heter is dan in Las Vegas, nou en dan weet je het wel. Sedona is natuurlijk sowieso een perfecte locatie.
Die berichten heb ik ook al en paar keer gehoord. Er zal toch wel iets van waarheid inzitten.Ik denk ook dat we richting Williams gaan en dan zien we wel verder. Mischien doen we Sedona al op onze 3e dag maar anders overnachten we daar denk ik.

Marjan schreef:Ik ga uiteraard jouw liveverslag volgen. Kan me er nu al op verheugen. Nog een paar daagjes en dan is het zover voor jullie. Ik krijg er nog meer heimwee van dan ik al heb....... :wink:
Ja het gaat nu echt opschieten. We zijn er bijna klaar voor. Als het goed is wordt maandag eindelijk de schade van de brand afgehandeld (hoewel het nog wel even zal duren voor we ons geld hebben)

Alleen kwam ik er dinsdag achter dat ik mijn rijbewijs kwijt ben, het is nergens meer te vinden. :( :roll:
Ik heb dus halsoverkop een nieuw aangevraagd, het kan gelukkig nog net want het duurt een week.
Roland schreef:ik weet niet of je de laatste nacht al vastgelegd hebt, maar ik kan je het Super 8 Motel nabij het vliegveld van Phoenix aanbevelen. Samen met de Days Inn, die er pal naast zit, onderhouden ze een 24-uurs shuttledienst naar en van het vliegveld.

Als je ze vraagt zijn ze wellicht ook nog wel bereid jullie 's avonds bij de autoverhuurlocatie op te halen als jullie de auto ingeleverd hebben de avond voor vertrek. Vorig jaar heb ik het ook op die manier gedaan en boden ze zelf aan mij op te halen bij Dollar toen ik vertelde dat ik de auto ging inleveren.
Bedankt voor de geweldige tip Roland. Dat motel gaan we proberen te boeken.

Marjon
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Fijne vakantie!!!!! :lol:

Groetjes van Marloes
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marjon, Ger en de kids,

Een hele fijne vakantie gewenst. Jouw liveverslag ga ik zeker dagelijks volgen en wat de hitte betreft denk ik dat het daar beter te verdragen is als hier. Gewoon rustig aan beginnen en afkoelen kan je overal daar.

Veel plezier.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Marjon, Ger en kids,

Cor en ik wilde jullie nog een mega leuke vakantie toewensen. Natuurlijk gaat dat lukken, na de ervaring van 2 jaar geleden kan dat niet anders.
Ik heb jullie bij mijn favorieten staan, maar we gaan natuurlijk zelf ook nog weg. Helaas gaat het dus neit lukken om jullie dagelijks te volgen. Zodra ook wij weer terug zijn, zal ik jullie verhalen graag lezen.

Groeten en loads of fun!!
Wendy, Cor, Fabienne en Yannick
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marjon, je weblog staat onder mijn favorieten. Ik wens je een hele fijne vakantie, maar dat gaat zeker lukken.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt allemaal.

Alles is eindelijk ingepakt (valt niet mee met die hitte)
Ik ben nog wat muziek aan het downloaden want ik wil in Amerika een I-Pod kopen.
Slapen zal lastig worden met die hitte ik denk dat ik nog maar even opblijf.
Morgen om 10 uur stijgen we op, we vertrekken een uur of half zeven van huis.
Voor iedereen die ook binnenkort vertrekt: Allemaal een heel prettige vakantie.

Wendy jullie ook heel veel plezier in Thailand en wel alles opschrijven hoor, want wij gaan in 2008 ook die kant op (dan trouwt mijn broer in Thailand) Heb je zijn weblog de laatste tijd nog bekeken? Het is nog niet af maar er staat nu nog meer informatie op ( http://www.paulbo.web-log.nl )

Marjon

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer