Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met heli door de Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Rob bedankt, ik laat het je tzt weten. :)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben ook die imperial tour gedaan van Papillon, en het was idd zijn geld meer dan waard. Ik zou het direct terug opnieuw doen eigenlijk. Je hebt echt een VEEL betere indruk van de grand canyon dan wanneer je er naast loopt. Het is gewoon iets dat je nooit meer vergeet.

Bij ons in de helicopter zat er wel iemand die serieus ziek geworden is, en zij heeft ongeveer alles gemist omdat ze de boel aan het onderk*tsen was. (gelukkig dat er een goede luchtdoorstroom is in die helicopters, zodat je er niet te veel van rook). Ik moet wel zeggen dat die helicopter soms wel serieus schommelde en schudde. Maar misschien hadden we de pech dat we een minder ervaren piloot hadden, of dat het een winderige dag was.
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Mijn collega heeft vorig jaar de GC met het vliegtuig gedaan en hij zei me dat dit comfortabeler en stabieler is dan met de helicopter.

Heeft er niemand toevallig ervaring met beide. Dan kan deze zeggen welke van de twee het beste is...
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Let goed op de folders die her en der liggen. Wij kregen nl. 10 % korting omdat er zo'n coupon in zat.
Ook wij hebben genoten van deze vlucht (45 min.) en raden het zeker aan.
Van hoogtevrees geen last gehad en ook niet luchtziek geworden.
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Ik dacht er over om voor vandaag iets te reserveren maar heb dat niet gedaan. We komen er vandaag vandaan en ik was blij dat ik het niet had gedaan want het weer was helemaal niet goed. Slecht zicht en tegen het eind van de middag bijna stormachtig. Dat zou in een vliegtuigje of helicopter niet lekker zijn geweest, denk ik...

Groeten vanuit Flagstaff! (heerlijk weer, die uitlaatgassen :D )
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Geweldig! Wat een belevenis. Over de korting achteraf hebben we helemaal niet meer nagedacht, we moesten wel de brandstoftoeslag betalen van $10. Maar zelfs al hadden we na de vlucht nog eens $50 moeten storten voor het één of ander arme-piloten-fonds dan hadden we dat met plezier gedaan. De vlucht verliep heel voorspoedig en het uitzicht is adembenemend. We hadden op onze trip (SF-Yosemite-Death Valley-Zion-Antelope) tot nu toe al heel veel bergen gezien en we waren er allemaal bang voor dat de GC ons waarschijnlijk niet meer zou kunnen imponeren. Not! De eerste keer dat je de Canyon ziet krijg je het warm en koud tegelijk, althans wij (en het was buiten 13º Celsius), de zonsopgang moet je ook meemaken maar de helivlucht kan ik iedereen werkelijk van harte aanraden.
Laatst gewijzigd door Skitser op 20 aug 2006, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Skitser schreef:Geweldig! Wat een belevenis....
Hahaha.. Jaja, dus we hebben niks teveel gezegd hè? Leuk om nog even je enthousiaste eindconclusie te lezen! :D
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ik kan het niet laten....... :oops:

Zojuist een Imperial Air Tour geboekt voor 4 personen op de 4de juni.
En dat terwijl het vandaag nog precies 4 maanden en 4 weken duurt!

:dance: :dance: :dance: :dance:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Nou, dat moet goed gaan! Leuk hoor, wij hebben er ook enorm van genoten! Zoiets doe je vaak maar 1 keer dus het is het geld meer dan waard. Ik wens jullie alvast veel plezier!
brendalovesusa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door brendalovesusa »

We zijn in december met Maverick helicopter tours gevlogen en dit was echt super!! Geen nederlands bandje maar de piloot verteld het gewoon tijdens de vlucht. We hadden en erg leuke/vriendelijke piloot. Niemand heeft bij ons last gehad van de vlucht al hoorde ik later van diverse mensen die met een vliegtuig waren geweest dat ze erg ziek waren geweest en turbulentie was heel erg geweest.

Dus advies neem een helicopter tour. Wij zagen pas later dat je bij papillon korting kreeg met de anwb! maar het was het geld echt waard!!

groetjes Brenda
Californie here we come!! December 2006
Reisverslag (net opgezet)

http://luitjesusa2006.web-log.nl/reisve ... idwest_usa_/
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

in 2001 ben ik met een vliegtuigje over de Canyon gevlogen
het was mooi, dat zeker, maar ontzettend spectaculair vond ik niet.
Ben ik nou verwend? :)

of is het met een helicopter weer 10 keer mooier? Want als je niet voorin zit heb je dus eigenlijk net als in een vliegtuigje alleen een raam naast je toch?

En ga je met die heli nou dieper de canyon in dan met het vliegtuig?
Wij gaan deze zomer weer en i ktwijfel of ik het het geld waard vind aangezien ik het vorige keer nou niet DE ervaring van m'n leven vond.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Met een heli is het toch wat meer spectaculair dan met een vliegtuig,ook omdat je een beter zicht hebt,lager komt en langzamer vliegt.
Zeker voorin zitten is mooi,maar dat is een kwestie van geluk,en niet te plannen/bespreken.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Klinkt super zo'n rondvlucht!

Maarrrr wij zijn op 22 februari a.s. in de Grand Canyon. In de winter is de kans groot dat er een dikke pak bewolking boven/in de Canyon hangt waardoor je dus niets ziet...

Manon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer