Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lower antelope canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: lower antelope canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Je loopt via een smalle spleet naar binnen. Google maar eens op entrance antelope canyon, dan krijg je wel een goed beeld. Er zijn in de canyon op meerdere plaatsen trappen. Die zijn smal en steil, maar goed te doen.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:Er zijn in de canyon op meerdere plaatsen trappen. Die zijn smal en steil, maar goed te doen. Marianne
euh, "trappen", Marianne? Die waren er in elk geval niet afgelopen april... :? Er zijn wél touwladders die ze naar beneden kunnen gooien in geval van flooding.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gondelier schreef:Hoe 'makkelijk' ga je de canyon in?
op onze blog staat een foto van de ingang : Kalaman's Travelblog April 2014: 18-04-14 - Page - Lower Antelope Canyon - Buckskin Gulch - Kanab
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is toch minimaal één trap, in het begin. Ik dacht dat er halverwege ook nog een was maar dat weet ik niet meer zeker.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

Er is een trap om erin te gaan
En onderweg heb je ook 2 of 3 trapjes
Op het einde nog 1 trap om eruit te geraken

Heb geen enkel touwladder gezien, zullen wrs boven op de canyon klaar liggen om naar beneden gelaten te worden.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Hier een aantal foto's waarbij op de eerste een trapje te zien is.http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... -118-page/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wij hebben ook best wat trapjes op de foto staan... Ze zijn er echt en best steil!
Mijn man heeft ook wat last van claustrofobie. Hij had er totaal geen last van, voor hem was het belangrijk dat hij meestal lucht kon zien.
Echt een topervaring!!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

sabrinacom schreef:Wij hebben ook best wat trapjes op de foto staan... Ze zijn er echt en best steil!
bijzonder merkwaardig dat ik daar in april laatst maar 1 trap (om in de canyon te gaan) gezien heb... :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat je te druk bezig was met foto's maken. :wink:

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:Ik vermoed dat je te druk bezig was met foto's maken. :wink:
jij schrijft wat ik ook al dacht, Marianne :wink: :thumbup: .
Paweim
Amerika-ontdekker

Bericht door Paweim »

Inmiddels zijn we bijna ter plaatse, alleen is het ons niet duidelijk waar we nu precies moeten zijn. Op de site staat een andere ingang dan de bordjes die we hier zien. Maakt dit nog verschil? Zijn er meerdere ingangen voor de lower? Tevens lezen we hier dat je ook voor de lower een guide moet reserveren??? Dat hoefde toch niet? Wie is hier pas nog geweest en kan ons helpen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vanaf Page gezien rij je de 98 op en na ongeveer 6,5 km heb je rechts de parkeerplaats van de upper antelope canyon en aan de linkerkant kun je een weg in (indian route 222). Gelijk weer links en je bent op de parking van de lower. Er staat ook een soort kassa en een klein parkeerplaatsje die je vanaf de 98 al kunt zien. Bij de lower betaal je ter plekke en ga je met een groep onder begeleiding van een gids de canyon in. Dat is altijd al zo.

Ik heb een google maps foto bijgevoegd. Rechts is die enorme fabriek (die kun je niet missen). In het midden onder de 98 de parkeerplaats van de upper. En boven de 98, waar oa ken's tours staat is de lower antelope canyon.
image.jpg
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Je kunt gewoon naar de lower canyon rijden, er staat een huisje op de parkeerplaats, daar betaal je cash en dan ga je met een gids de canyon in, het is tegenover de higher antelope canyon. Wij zijn in juni er geweest we deden toen een tour bij Kens tour, er zijn verschillende kleine bedrijfjes daar die de tours uit voeren. Je hoeft niet te reserveren.

veel plezier.
Paweim
Amerika-ontdekker

Bericht door Paweim »

Bedankt voor jullie snelle reacties! Nu eerst lekker slapen.....
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Echt de moeite waard! Wij zijn er een paar dagen geleden geweest in de ochtend. Prima te doen, met nog 12 anderen de canyon in, waar overigens Wel steile, smalle trappetjes zijn Kalaman ;-).
Tevens konden wij bij registratie gewoon met creditcard betalen.

Veel plezier! Echt de moeite waard!
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Paweim
Amerika-ontdekker

Bericht door Paweim »

Bij Ken tours kun je alleen contant betalen.
$28 pp. Je gaat dan met een gids de canyon in. Kinderprijs tot en met 12 jaar is goedkoper.
Laat vooral je fototoestel door ze instellen. Scheelt echt een hoop! Prachtig!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben niet de Antelope Canyon gedaan maar de Secret Canyon met http://www.hummeradventures.net. Zeer geslaagd, een aanrader. Deze canyon is wel kleiner dan Antelope, maar ook heel mooi. We zijn erheen (en natuurlijk ook terug) gegaan met een Hummer en ook dat is een belevenis. Een mooi stuk off-road. Voordeel van deze tour is dat het heel kleine groepjes zijn. Wij waren met 6 personen (incl. gids) in de canyon. Wij hadden van tevoren gereserveerd. Geen idee of je ook zonder reservering kunt gaan.
technoaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door technoaddict »

Bedankt voor de plattegrond PSVWally.
Wij gaan ook voor de Lower rond 15 september. We reserveren niet, want dat is volgens velen niet nodig. Bij Kens Guided Tour kan je ook niet reserveren.
Kan iemand toevallig iets zeggen over de drukte op verschillende tijdstippen? Wij komen die dag nog uit Bryce, dus heel vroeg kunnen we er niet zijn. Toch proberen we rond 10:00 aan te komen bij de Lower. Inchecken in Hotel in Page doen we dan wel erna. Trouwens, als het niet heeft geregend rijden we een binnendoor weg tussen Bryce en Page (dus niet de grote weg), maar volgens mij hoeft dat niet eens langer te duren de 89.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

...rijden we een binnendoor weg tussen Bryce en Page (dus niet de grote weg), maar volgens mij hoeft dat niet eens langer te duren de 89
dat is de Cottonwood Canyon Road maar vergis je niet: alhoewel je de afstand hiermee halveert zul je er ongeveer even lang over rijden
op de 89 haal je een gemiddelde van 80 km/u schat ik maar zelfs als de CCR er heel goed bij ligt zal dat maar 40 tot 50 km/u zijn
en als je de CCR neemt ga je ook wel eens willen stoppen om het natuurschoon te bekijken vrees ik :wink:
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
technoaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door technoaddict »

Dat is inderdaad de weg die ik bedoel :)
Ik weet dat het kwa tijd net zo lang zal duren, dus is de keus snel gemaakt. Of asfalt in 2,5 uur. Of een onverhard weggetje met leuke stijgingen en afdalingen + natuur in 2,5 uur. Ga ik toch voor het laatste :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer