Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airbnb ervaringen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb ervaringen

Bericht door frent »

Had een leuke plek gevonden met Airbnb in SF, maar bij het aanvragen in Juli ben ik geweigerd :(
Vraag me af waarom ze dat dan niet in hun kalender zetten...
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Er kunnen veel redenen zijn voor een airbnbhost om je te weigeren. Ik host zelf en weiger ook weleens mensen.

Bijvoorbeeld omdat ze een reservering willen maken zonder eerst een berichtje naar me te sturen. Als ze dan ook nog eens geen ingevuld profiel hebben (foto, stukje tekst over zichzelf, verificatie van social media accounts, contactgegevens e.d.) dan heb ik geen flauw idee wie er bij me thuis komt. En daar zit ik niet op te wachten, want het is wel mijn huis waar mensen komen logeren.
Soms schrijven mensen ook echt heel rare berichtjes, waardoor ik er geen prettig gevoel bij heb. Of ze willen voor één nacht komen midden in een weekend waarop er veel te doen is in de stad en ik dus nog reserveringen kan verwachten voor meerdere nachten achter elkaar. Daarnaast willen sommige mensen ook reserveren voor een periode die zó ver in de toekomst ligt, dat ik me daar nog niet aan kan of wil committeren.

Daar komt nog bovenop dat Airbnb hosts verplicht binnen 24 uur een reserveringsaanvraag te accepteren of te weigeren.

Door de populariteit van Airbnb zie je toch dat steeds meer mensen een kamer bij je willen boeken die zich niet eerst verdiept hebben in hoe het precies werkt. Die eigenlijk niet doorhebben dat ze niet in een hotel komen slapen, maar bij gewone mensen thuis. Dat zorgt er helaas voor dat ik tegenwoordig iets vaker mensen weiger dan in het begin.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb goede en mindere erfaringen. Ik ga het dit jaar weer eens doen in Bath-england.
Mijn slechte ervaring was in Washington, een onklare kelderkamer met een douche zonder tegenspelers etc en een overingeniøren host .We hadden drie dagen geboekt maar zijn na dag twee verder gegaan. later waren ze overdreven vriendelijk.....maar goed. kan me daarmee druk over maken, af en toe is het wel heel leuk ! Wij doen dat soms , maar nooit een hele vakantie ,altijd 1 of twee keer.
ik denk er ook over om zelf in nOorwegen te doen, of met ons huis in Spanje.
het is een leuke manier om andere mensen\kulturen te leren kennen denk ik.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Wij hebben goede ervaringen!
We kijken wel goed naar de recensies, respons van de host en de plaatjes. We sturen ook altijd een berichtje met een vraag om te kijken of er snel een reactie op komt.

Tot nu toe hebben we AirBNB gebruikt in Key West (Florida), San Francisco en geboekt voor Vancouver, Jasper, Glacier NP en gaan nog boeken voor Whistler, Lilloet en andere bestemmingen.
Is allemaal goed bevallen. Je betaalt ook pas als je verblijf is geweest (wel wordt er iets op je creditcard gereserveerd).

In San Francisco hebben we wel lang gezocht, omdat er weinig aanbod was waar we ook konden parkeren. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in Richmond, de auto daar geparkeerd en zijn we steeds met Uber naar Downtown gereden. Was goed te doen.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

2x gebruikt gemaakt van AirBnB tijdens onze Amerika reis, in SF en in Page.
In Page sliepen we bij mensen thuis, boven de garage dus verder geen last van ze gehad. Er was een groot dakterras met echt geweldig uitzicht over Lake Powell.
Ik kan ze helaas niet meer vinden op AirBnB.
In SF hadden we een appartement gehuurd maar dat werd 2 maanden van tevoren gecancelled (ivm familiebezoek). Toen snel op zoek naar iets anders en dat is dit geworden:
https://www.airbnb.nl/rooms/440179?
Gratis parkeren voor de deur en om de hoek van Golden Gate Park.

Buiten USA ook in Lissabon met AirBnB verbleven. Tips zijn: goed recensies lezen, als foto's zijn goedgekeurd door AirBnB is dat helemaal een plus. En kijk tussen de recensies of de aanbieder vaker op het laatste moment cancelled, dat is voor mij een min (al kreeg ik wel 80 euro compensatie van AirBnB toen het in SF gebeurde)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer