Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag wat raadgevingen over het rijden door Death Valley.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Graag wat raadgevingen over het rijden door Death Valley.
Als jullie pas laat in de middag de vallei gaan inrijden dan ga je tijd tekort komen om te zien wat er te zien is. Het lijkt me voor niets nodig om daarop te wachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is natuurlijk maar net wat je laat in de middag noemt; om al meteen vroeg in de ochtend uit LV te vertrekken lijkt me niet nodig.
De dagen zijn lang in juni dus als je om 4 uur in het park bent heb je nog een uur of 4 voor de belangrijkste bezienswaardigheden. En de volgende ochtend is er ook nog gelegenheid om iets te doen, bijvoorbeeld een wandeling door de Sand Dunes of Mosaic Canyon.
Ik begrijp nog steeds niet waarom gekozen is voor Stovepipe Wells, ligt dat al vast?
Marianne
De dagen zijn lang in juni dus als je om 4 uur in het park bent heb je nog een uur of 4 voor de belangrijkste bezienswaardigheden. En de volgende ochtend is er ook nog gelegenheid om iets te doen, bijvoorbeeld een wandeling door de Sand Dunes of Mosaic Canyon.
Ik begrijp nog steeds niet waarom gekozen is voor Stovepipe Wells, ligt dat al vast?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Stovepipe Wells ligt nog niet vast. Maar we dachten dat het wel een leuke plaats is om te overnachten. Maar we kunnen nog alle kanten op. Ook gezien dat we de volgende dag in de buurt van Lee Vining willen overnachten, voordat we Yosemite N.P. ingaan.
Theo en Linda.
Theo en Linda.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om te kamperen is Stovepipe Wells echt niet aantrekkelijk. Ik zie nu dat hij ook niet open is volgens de NPS-site. Zie http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Van FC naar SPW is het ongeveer 3 kawartier rijden, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit war je staat.
Marianne
Van FC naar SPW is het ongeveer 3 kawartier rijden, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit war je staat.
Marianne
Theolinda: hebben jullie contact gehad met cruise america?
Op de website staat het volgende:
Death Valley
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Uit dit stukje lees ik dat eigen risico alleen geldt in de zomer en de zomer start op 21 juni. Zou dus moeten betekenen dat wij er nog door heen moeten kunnen rijden zonder eigen risico (wij iets later, 11 juni).
Mijn vriend heeft gebeld en de dame aan de telefoon vertelde dat er geen vaste datum is maar dat het te maken heeft met de warmte (112 fahrenheit). Ook alleen eigen risico als het schade is door verhitting, andere problemen valt gewoon onder hun. Ik vind het irritant, zou er graag wat meer duidelijkheid over hebben.. Misschien weet jij ook al wat meer.
Op de website staat het volgende:
Death Valley
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Uit dit stukje lees ik dat eigen risico alleen geldt in de zomer en de zomer start op 21 juni. Zou dus moeten betekenen dat wij er nog door heen moeten kunnen rijden zonder eigen risico (wij iets later, 11 juni).
Mijn vriend heeft gebeld en de dame aan de telefoon vertelde dat er geen vaste datum is maar dat het te maken heeft met de warmte (112 fahrenheit). Ook alleen eigen risico als het schade is door verhitting, andere problemen valt gewoon onder hun. Ik vind het irritant, zou er graag wat meer duidelijkheid over hebben.. Misschien weet jij ook al wat meer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had in april al 109F = 43 graden celcius.
De meeste andere camperverhuurders verbieden het van 15 JuNi t/m 15 September.
Ik denk dat ze bang zijn dat er onderdelen van de camper zelf door de hitte zou kunnen smelten ofzo. En op de meeste plekken zal de telefoon geen bereik hebben. In principe zijn de auto's/campers van tegenwoordig allemaal uitgerust met airco, dus de mensen in de auto zullen weinig problemen ondervinden en de motoren kunnen er in principe ook wel tegen. Verder kom je echt regelmatig andere mensen tegen in het park. Mocht je panne hebben is het dus gewoon in de auto blijven (misschien heel even checken of je het probleem zelf kunt verhelpen) en wachten tot er iemand anders langskomt en die even aanhouden.
De meeste andere camperverhuurders verbieden het van 15 JuNi t/m 15 September.
Ik denk dat ze bang zijn dat er onderdelen van de camper zelf door de hitte zou kunnen smelten ofzo. En op de meeste plekken zal de telefoon geen bereik hebben. In principe zijn de auto's/campers van tegenwoordig allemaal uitgerust met airco, dus de mensen in de auto zullen weinig problemen ondervinden en de motoren kunnen er in principe ook wel tegen. Verder kom je echt regelmatig andere mensen tegen in het park. Mocht je panne hebben is het dus gewoon in de auto blijven (misschien heel even checken of je het probleem zelf kunt verhelpen) en wachten tot er iemand anders langskomt en die even aanhouden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2309 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 23 Reacties