Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Scenic Byway UT12

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Scenic Byway UT12

Bericht door Mrvanilla »

Dank Jean-Paul, dat ziet er inderdaad spectaculair uit.
kalaman schreef: Tellen wij Vlamingen weeral niet meer mee :cry: ?
:wink:
Haha, met de frequentie waarop jullie naar die regio gaan zou ik als uitbater inderdaad gewoon openblijven voor die paar verdwaalde Vlamingen! ;)
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Haha, met de frequentie waarop jullie naar die regio gaan zou ik als uitbater inderdaad gewoon openblijven voor die paar verdwaalde Vlamingen! ;)
:headbang:
Wel 1 heel groot probleem voor de uitbaters: wij hebben gewoon nooit tijd om daar eens iets te gaan consumeren :cry:...

Goede tip van Jean-Paul, was ik helemaal vergeten. Je kan daar overigens ook de Mars Society Research Center én de Eroded Rocks gaan bekijken.
Zie onze blog voor rijrichtingen en coördinaten: Kalaman's Travelblog April 2014: 11-04-14 - Mars Society - Factory Butte - Moonscape Overlook - Eroded Rocks

Zou je geen paar dagen extra voorzien voor deze route, Daniël :wink: ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zou je geen paar dagen extra voorzien voor deze route, Daniël :wink: ?
Haha, dagje Cathedral Valley loop, dagje Burr trail, Dagje cottonwood canyon rd en de rimrocks, zebra canyon, lower callf creek, coyote gulch, Goblin valley sp... en dan vergeet ik nog genoeg. Volgens mij kan je voor dat gebied ook wel een week of meer uittrekken, vooral als je van een het dirt roads rijden en wandelen bent :mrgreen:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ja, ik ik kom er steeds meer achter dat dat wellicht geen slecht idee is. Misschien dat ik Bryce Canyon helemaal oversla, daar we daar al eens waren. Daarmee winnen we een dag en zou ik een extra overnachting in Escalante kunnen doen. Eens even bezien.

Maar goed, hoe meer je je in een bepaald verdiept, hoe meer tijd je te kort komt....helaas.
Groetjes,
Daniel
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
had nog niet gereageerd want dacht : toch geen tijd voor. Maar nu er sprake is van een overnachting in Escalante : er zijn daar een paar schitterende slotcanyons: heel mooi, plezierig. Peekaboo en Spooky, echt de moeite.

Jacques
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dankje Jacques, ik ga het eens bekijken.
Groetjes,
Daniel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een paar jaar geleden hebben wij 4 dagen in Escalante gezeten en er is inderdaad heel veel te doen te zien en te wandelen. Het nam al een dag voor Devils garden, Peekaboo etc en het was iets van 50 miles over Hole in the rock rd. We waren met 4 4wd autos met onze groep en een van ons kreeg panne met zijn Ford Expedition. Dus geen huurautos maar eigen wagens. Iedereen had een cell phone bij zich maar slechts 1 werkte. Met veel moeite AAA gebeld maar die zijn nooit op komen dagen. Een auto die van de andere kant kwam heeft een garage in Escalante gewaarschuwd en die is te hulp gekomen. De auto moest getransporteerd worden naar Escalante and dat kostte $ 500,-- Ik wil maar zeggen dat je met een huurauto heel voorzichtig moet zijn en bij het visitor center laten weten waar je naar toe gaat. Meestal gaat alles goed en ik wil je niet verontrusten Kiva Koffeehouse is tussen milemarkers 74 en 73.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Oei, Jacques, als we ook nog eens alles langs de Hole in the Rock Road gaan opnoemen, dan blijft Daniël er best 2 weken :wink: .
Broken Bow Arch, Coyote Gulch, Devil's Garden, Cosmic Ashtray, Neon Canyon enz enz...
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha ja, zo wordt het allemaal wat lastig kiezen zo. We nemen alles mee en kijken ter plaatse wat kan. Dankje Yeehaw, voor de info en waarschuwing. We zullen daar wel kijken of de weg ons veilig lijkt of niet. We hebben een fullsize SUV maar daar die heeft geen 4x4.

Ik denk dat we maar een klein stukje van de Hole in the Rock weg rijden, zoals Marco het voorstelde. Namelijk tot aan Devils Garden.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wilde vanuit Boulder de hells backbone road doen naar de brug en weer terug. Ik dacht zelf ook, ach een klein stukje die 15km, dus 30km op en neer. Een uurtje of iets meer. Pas toen ik bij het begin van de weg bij iemand die eraf kwam gereden informeerde kwam ik er achter dat ik daar toch wel minimaal 2u voor zou moeten uittrekken had ik ook weer door dat sommige dingen helaas zoveel tijd kosten die je niet in je schema hebt staan. Achteraf was ik overigens blij dat ik nog de hele namiddag en het begin van de avond in Arches had overigens.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Jean-Paul schreef: Ja, de afslag bij de Factory Butte en dan iets verder naar rechts naar de Moonscape Overlook.
Dit lijkt mij een mooie tussenstop richting Goblin Valley SP. Ik lees echter op diverse sites dat een 4x4 echt noodzakelijk is om Moonscape Overlook te kunnen bereiken. Klopt dit?
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee, dat klopt niet, enkel high clearance. Zie mijn eerdere post voor een video van de "weg" naar Moonscape Overlook.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Bij ons staat komende zomer ook 'Moonscape Overlook' op het programma... en wij rijden ook gewoon met een midsize SUV!
Moet echt wel lukken als ik filmpjes zie hoor.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben em ook op het programma gezet, ziet er inderdaad wel doenbaar uit.
Groetjes,
Daniel
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Zo te lezen wordt het dit jaar druk op de maan! :wink:
Ik ga er overigens over een paar weken ook weer eens kijken..
Met een mid size SUV is de weg er naartoe overigens goed te doen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij vertrekken ook over 17 dagen, toevallig.
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij niet :(
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Jullie mogen over anderhalve maand naar Alaska....weinig reden tot klagen :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef:Wij niet :(
Niet klagen, Rudi! :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, en we wensen jullie dan ook allemaal heel veel plezier en/of avonturen in het ZW :thumbup: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer