Mrvanilla schreef:Haha, met de frequentie waarop jullie naar die regio gaan zou ik als uitbater inderdaad gewoon openblijven voor die paar verdwaalde Vlamingen!
Wel 1 heel groot probleem voor de uitbaters: wij hebben gewoon nooit tijd om daar eens iets te gaan consumeren ...
Zou je geen paar dagen extra voorzien voor deze route, Daniël ?
Haha, dagje Cathedral Valley loop, dagje Burr trail, Dagje cottonwood canyon rd en de rimrocks, zebra canyon, lower callf creek, coyote gulch, Goblin valley sp... en dan vergeet ik nog genoeg. Volgens mij kan je voor dat gebied ook wel een week of meer uittrekken, vooral als je van een het dirt roads rijden en wandelen bent
Ja, ik ik kom er steeds meer achter dat dat wellicht geen slecht idee is. Misschien dat ik Bryce Canyon helemaal oversla, daar we daar al eens waren. Daarmee winnen we een dag en zou ik een extra overnachting in Escalante kunnen doen. Eens even bezien.
Maar goed, hoe meer je je in een bepaald verdiept, hoe meer tijd je te kort komt....helaas.
hallo,
had nog niet gereageerd want dacht : toch geen tijd voor. Maar nu er sprake is van een overnachting in Escalante : er zijn daar een paar schitterende slotcanyons: heel mooi, plezierig. Peekaboo en Spooky, echt de moeite.
Een paar jaar geleden hebben wij 4 dagen in Escalante gezeten en er is inderdaad heel veel te doen te zien en te wandelen. Het nam al een dag voor Devils garden, Peekaboo etc en het was iets van 50 miles over Hole in the rock rd. We waren met 4 4wd autos met onze groep en een van ons kreeg panne met zijn Ford Expedition. Dus geen huurautos maar eigen wagens. Iedereen had een cell phone bij zich maar slechts 1 werkte. Met veel moeite AAA gebeld maar die zijn nooit op komen dagen. Een auto die van de andere kant kwam heeft een garage in Escalante gewaarschuwd en die is te hulp gekomen. De auto moest getransporteerd worden naar Escalante and dat kostte $ 500,-- Ik wil maar zeggen dat je met een huurauto heel voorzichtig moet zijn en bij het visitor center laten weten waar je naar toe gaat. Meestal gaat alles goed en ik wil je niet verontrusten Kiva Koffeehouse is tussen milemarkers 74 en 73.
Oei, Jacques, als we ook nog eens alles langs de Hole in the Rock Road gaan opnoemen, dan blijft Daniël er best 2 weken .
Broken Bow Arch, Coyote Gulch, Devil's Garden, Cosmic Ashtray, Neon Canyon enz enz...
Haha ja, zo wordt het allemaal wat lastig kiezen zo. We nemen alles mee en kijken ter plaatse wat kan. Dankje Yeehaw, voor de info en waarschuwing. We zullen daar wel kijken of de weg ons veilig lijkt of niet. We hebben een fullsize SUV maar daar die heeft geen 4x4.
Ik denk dat we maar een klein stukje van de Hole in the Rock weg rijden, zoals Marco het voorstelde. Namelijk tot aan Devils Garden.
Ik wilde vanuit Boulder de hells backbone road doen naar de brug en weer terug. Ik dacht zelf ook, ach een klein stukje die 15km, dus 30km op en neer. Een uurtje of iets meer. Pas toen ik bij het begin van de weg bij iemand die eraf kwam gereden informeerde kwam ik er achter dat ik daar toch wel minimaal 2u voor zou moeten uittrekken had ik ook weer door dat sommige dingen helaas zoveel tijd kosten die je niet in je schema hebt staan. Achteraf was ik overigens blij dat ik nog de hele namiddag en het begin van de avond in Arches had overigens.
Jean-Paul schreef:
Ja, de afslag bij de Factory Butte en dan iets verder naar rechts naar de Moonscape Overlook.
Dit lijkt mij een mooie tussenstop richting Goblin Valley SP. Ik lees echter op diverse sites dat een 4x4 echt noodzakelijk is om Moonscape Overlook te kunnen bereiken. Klopt dit?
Bij ons staat komende zomer ook 'Moonscape Overlook' op het programma... en wij rijden ook gewoon met een midsize SUV!
Moet echt wel lukken als ik filmpjes zie hoor.
Zo te lezen wordt het dit jaar druk op de maan!
Ik ga er overigens over een paar weken ook weer eens kijken..
Met een mid size SUV is de weg er naartoe overigens goed te doen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.