Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Panorama trail Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

ina schreef: heb er ook aan gedacht om de auto boven te parkeren en dan 1 persoon met de laatste bus de auto op halen maar dan moet je een bepaalde tijd weer beneden zijn, volgens mij gaat de laatste bus vanaf de valley al om 1.30u. dan moet je snel lopen en dat is niet de bedoeling.
Nee, dat is niet te doen. Stel dat je er 4 uur over doet, dan ben je op z'n allervroegst om 2 uur bij Happy Isles. En dan moet je nog naar de Lodge.

Als je graag vroeg wilt vertrekken zou je de PT omhoog kunnen lopen. :wink: En dan met de bus van 3.30 pm naar beneden. Is ook goedkoper dan de bus omhoog. Maar je loopt wel het risico dat de bus vol is want je kunt de bus naar beneden niet reserveren.
Of je loopt de 4MT omhoog en de PT naar beneden. :wink:

Marianne
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

ik heb zojuist de bus ook gereserveerd. Na toch wel een periode getwijfeld te hebben toch maar besloten het wel te doen. Ik heb ooit in Nieuw Zeeland een wandeling niet gedaan vanwege de angst hem niet te kunnen (terwijl ik best gewend ben om te wandelen) en daar heb ik nog spijt van, dus dat wil ik nu niet hebben!

Ik heb gelezen dat de shuttlebussen elke dag om 7 uur beginnen te rijden in het hoogseizoen, dit klopt toch?
En moet ik nou wel of niet de hikersbus nog bevestigen ter plekke?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is voor ons de eerste keer dat we de bus telefonisch hebben gereserveerd, dus ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb genoteerd dat we ons een half uur van te voren moeten melden bij de tour desk, met ons confirmation nr.
De shuttlebussen rijden inderdaad vanaf 7 uur. Zie ook hier voor ene kaartje en tijden. In de Guide die je bij de ingang krijgt staat ook een kaartje en actuele informatie.

Marianne
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

Is het via onderstaande link dat je online tickets kan kopen voor de bus naar Glacier Point?

https://secure.yosemitepark.com/event/GlacierPointTours" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat dan:
Adult One Way: 6/18/2015 at 08:30 AM - 12:30 PM

Hoe kan je dan vastleggen dat je de bus van 8u30 wil nemen?

Hoe doen we dit concreet als we in El Portal logeren? Met auto rijden tot aan...? Dan shuttlebus tot aan de Lodge en dan de bus van 8u30 naar Glacier Point?

En wat met je bustickets als GP dicht is door sneeuw? Wij zijn er rond 10 juni.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet die van 8.30 -12.30 hebben, dus onder de datum rechtsboven die tijd aanklikken. De totale tour duurt tot 12.30 maar dat is voor jullie niet relevant.
Vanuit El Portal kun je het beste naar de grote parking rijden en vandaar met de shuttlebus naar de Lodge.
Misschien kun je bij de Lodge parkeren (hoewel dat formeel alleen voor gasten van de lodge is) maar als dat niet lukt kost het je erg veel tijd om alsnog naar de parking te gaan. Omdat het wat lastig is om het goed t timen raad ik altijd aan om bij de lodge te ontbijten. Heb je tijd over dan kun je daar rustig wachten met een kopje koffie erbij.

Marianne
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Bedankt voor de tip!

Wat bedoel je met 'de grote parking'? Is dit dan de Visitor Parking op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... huttle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus van El Portal naar die parking is ongeveer een halfuur? En hoe lang zit je dan ongeveer op de shuttlebus naar de Lodge?
Zou je dan zeggen om 6u vertrekken in El Portal?

En wat met je busticket als GP dicht is door sneeuw? Of is er weinig kans rond 10 juni?
Laatst gewijzigd door Lot11 op 16 mei 2015, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Van El Portal naar de grote parking is iets van 35' rijden (als het vlot gaat)
De grote parking vind je op de kaart van de vallei onder Yosemite Village (Visitor Parking). Vanaf daar kan je de shuttle bus nemen naar Yosemite Lodge.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Om 6u in El Portal vertrekken heeft dan weinig zin zie ik aangezien de eerste shuttle bus pas om 7u is..?
Of kan het dat je er een uur over doet van El Portal naar de parking?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Om half 7 vertrekken is vroeg genoeg lijkt me, dan zal het ook nog niet echt druk zijn bij de ingang. Hoe lang de shuttlebus er over doet weet ik niet precies, reken op een minuut of 20 incl wachttijd. Je maakt een lange lus langs de Ahwahnee. Dus als je om half 7 vertrekt ben je om half 8 wel bij de lodge.
Als de GP Road afgesloten is zal de bus niet rijden en ik neem aan dat je dan je geld terugkrijgt.
Maar de kans dat die afgesloten is lijkt me niet zo groot; hij is nu ook open gebleven ondanks de sneeuw van gisteren.

Marianne
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

En als we verblijven in Curry Village in een tent,wat is dan de beste manier .
Met de auto gaan ontbijten in Yosemite Lodge of een shuttlebus nemen?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

@ 1 ste x USA : Als je in Curry Village verblijft, zeker de shuttle bus nemen. afstappen bij 8 Yosemite Lodge
@ Lot11: plan van shuttle en parking: jij hebt de Visitor Parking nodig en bushalte 1 (of je wandelt een klein stukje tot aan Degnan's Deli, halte 4) ook voor jou afstappen bij 8
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... huttle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De shuttlebus. Want je komt niet terug bij de Lodge, dus je hebt er niets aan als je auto daar staat. En je mag er volgens mij ook niet parkeren als je niet bij de Lodge logeert.
Je kunt dan ook bij CV ontbijten, maar bij de Lodge is het ontbijt wel beter.

Marianne
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ik heb gisteren de bus online gereserveerd voor 19 juni.
Ik ben wel heel benieuwd. Ik wil de Panorama trail dolgraag lopen maar heb een beetje angst voor de moeilijkheidsgraad van de wandeling.
Heel spannend dus.
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Ik loop hem een dag eerder dus wie weet kom ik je tegen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk Carola! Lekker de tijd nemen, dan lukt het wel. En mocht je moe zijn als je boven bij de Nevada Fall bent, neem dan de John Muir Trail naar beneden en niet de Mist Trail. De JMT gaat al voordat je boven bij de Nevada Fall bent linksaf naar beneden.
Anneke_88 schreef:Ik loop hem een dag eerder dus wie weet kom ik je tegen :wink:
Niet op de Panorama Trail mag ik hopen. :lol:

Marianne
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Hahaha ik mag hopen van niet inderdaad :lol: dan zend ik wel een noodsignaal uit want volgens mijn informatie zijn Martin en Marianne er ook die periode :wink:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij komen de 18e aan en vertrekken de 21e weer. Hebben 3 nachten geboekt op de Crane Flat campround in Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij komen er pas de 23e aan. En lopen de PT de 24e.

Marianne
sanne85
Amerika-ontdekker

Bericht door sanne85 »

Is de PT ook nog de moeite waard eind augustus? Of kunnen we dan beter een andere wandeling doen?
Ik lees reisverhaken dat mensen beren onderweg tegenkomen. Ik begrijp dat dit erg zeldzaam is.
Toch lijkt mij het wel gevaarlijk. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Loop je de route met veel mensen tegelijk?
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Eind augustus is die zeker nog de moeite, hoor. Eind september ook :).
Voor beren geldt hier hetzelfde als overal in het park. Je kunt ze altijd tegenkomen, maar je kunt de kans verkleinen dat je door ze verrast wordt. Van een ranger hebben we gehoord dat er nog nooit een groep vanaf vier mensen is aangevallen door een beer. Dus het helpt op z'n minst al als je niet alleen bent. Om de zoveel tijd roep je ook even naar de beren, en vooral voor blinde bochten. Als er natuurlijk genoeg volk is op de trail, of je kunt heel ver kijken, dan is dat niet nodig. Verder je ogen openhouden en geen domme dingen doen, zoals op een beer afstappen voor een foto. Maar het feit dat je die vraag stelt, geeft al aan dat je dat niet van plan bent :).

Ik denk niet dat het berengevaar groter is op PT dan op een andere trail. Je bent natuurlijk langer op pad, dus wordt de kans groter, maar ik zou me geen grote zorgen maken. Het gewoon slim aanpakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer