Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iemand die de Western Highlights bus toer heeft gedaan

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

claver schreef:Als je meer vragen hebt, kan je me ook mailen op claire@claver.nu
Waarom niet de vragen op het forum stellen en ook hier op het forum de antwoorden geven? Daar is het juist een forum voor zodat ook anderen baat hebben bij de antwoorden. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Cyber-Alien schreef:nou... mensen geven veel geld uit aan zon reis , wat dat betreft kan je maar beter zon reis niet te rooskleurig inzien. Ik heb van diverse mensen gehoord dat ze constant een opgejaagd gevoel hadden en na afloop niet echt het gevoel hadden dat ze een stad ECHT ervaren en ECHT gezien hebben. Zoals marjol zegt, je weet het van te voren dus dan kies je daar bewust voor.

Vreemd dat je dat van meerdere mensen hebt gehoord, want alle mensen die ik heb gesproken die een soortgelijke reis hebben gemaakt, waren tevreden. Je houdt gewoon van tevoren al rekening met enige vorm van tijdsdruk en dan is het allemaal goed te doen. Ik heb het idee dat ik alle highlights in de steden in ieder geval "gedaan heb". Sommige steden zou ik nog wel eens willen bezoeken, maar ik denk dat ook mensen die op eigen gelegenheid reizen dat hebben :)
Opgejaagd heb ik me in ieder geval zeker niet gevoeld.
Wat mij betreft ga ik volgend jaar gewoon weer een busreis maken :)
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen "vreemd dat je dit of dit zegt, want.."... Want daarmee probeer je dus eigenlijk te zeggen dat ik misschien wel lieg.
Ik heb alleen maar negatieve verhalen erover gehoord. Dat kán toeval zijn, maar gezien de mensen die mij dus destijds afgeraden hebben om dit te doen altijd heel positieve personen zijn, heb ik het niet gedaan.
Als je dit wel doet zou ik er nog in SF of LA extra dagen bijboeken zoals in het vorige bericht staat.
Wat mij persoonlijk nog wel een risico lijkt, is dat je niet weet met wie je reist. Je zit wel uuuren in de bus met mensen die je misschien heel erg irriteren.
Aan de andere kant is het misschien een uitkomst als je alleen bent en niet alleen op stap durft te gaan.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen "vreemd dat je dit of dit zegt, want.."... Want daarmee probeer je dus eigenlijk te zeggen dat ik misschien wel lieg.
Volgens mij kun je uit deze zin alleen aflezen dat ze zich verbaasd dat je zoveel negatieve reacties hebt gehoord terwijl ze zelf hele andere ervaringen heeft.

Misschien dat jullie kennissen-kringen wel heel verschillend van samenstelling zijn?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Cyber-Alien schreef:Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen "vreemd dat je dit of dit zegt, want.."... Want daarmee probeer je dus eigenlijk te zeggen dat ik misschien wel lieg.
Waar lees je dat? Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg gewoon dat ik het vreemd vind dat jij zulke andere verhalen hebt gehoord dan ik.
Ik heb alleen maar negatieve verhalen erover gehoord. Dat kán toeval zijn, maar gezien de mensen die mij dus destijds afgeraden hebben om dit te doen altijd heel positieve personen zijn, heb ik het niet gedaan.
Nou ja, dat kan. En ík heb alleen paar positieve verhalen gehoord. Punt.
Als je dit wel doet zou ik er nog in SF of LA extra dagen bijboeken zoals in het vorige bericht staat.
Dat vind ik ook wel een goede tip. Wij hadden twee dagen extra in New York en daar heb ik absoluut geen spijt van gehad.
Wat mij persoonlijk nog wel een risico lijkt, is dat je niet weet met wie je reist. Je zit wel uuuren in de bus met mensen die je misschien heel erg irriteren.
Aan de andere kant is het misschien een uitkomst als je alleen bent en niet alleen op stap durft te gaan.
Nah, er zijn bij dit soort reizen zoveel mensen, de paar mensen die je misschien wel gaan irriteren, ga je gewoon uit de weg :) En aan de andere kant kun je ook hele leuke contacten opdoen! :) Wij waren met een groep van 8 waar we heel mee hebben opgetrokken en dat was altijd gezellig.
En eerlijk gezegd vind ik een groep altijd gezelliger dan (zoals in jouw geval) in je eentje de stad verkennen. Maar dat is persoonlijk.
Elma
Amerika-ontdekker

Bericht door Elma »

Hallo Allemaal,

Ik ben dus net terug van mijn rondreis western highlights en het is mij echt fantastisch bevallen. Overal voldoende tijd om rond te kijken, voldoende stops, voldoende variatie bij stops, hotels, dingen die je ziet. Echt aan te raden, je ziet ontzettend veel en ja, de groepen zijn overe het algemeen wat ouder maar niet minder leuk!

Het was FANTASTISCH

Elma
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Fijn Elma, dat het jou ook zo goed bevallen is :)

Kunnen we samen busreizen gaan promoten ;)
Elma
Amerika-ontdekker

Bericht door Elma »

Inderdaad, dat zou ik zo kunnen doen het is me zo ontzettend goed bevallen. Het weerhoud je er van om langer dan goed voor je is ergens te blijven plakken, je leert er enorm van en ziet ontzettend veel!
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik heb 2x een rondreis met de bus gedaan. De eerste keer naar Californie, het bekende rondje. Verleden jaar vanuit New York, via Washington, Memphis, New Orleans, Florida weer naar huis. Ik moet zeggen dat de reizen prima bevallen zijn. Het moet me wel van het hart dat je min of meer afhankelijk bent van je reisleider. De eerste keer was het een reislijder, die was vreselijk en dat maakt of breekt je vakantie.
De tweede keer was het prima. We hebben nu alleen besloten dat we volgend jaar (hopenlijk) met een auto gaan touren. We hebben in de eerste reis een heleboel gezien en nu vinden we het leuk om nogmaals plekken te bezoeken waar we toen of niet aan toe kwamen of nog eens willen zien. Maar nogmaals ik vond het met een bus prima. Ze weten precies waar ze je moeten afzetten in de steden en weten je heel veel te vertellen. Ik denk dat alle soorten reizen hun eigen charmes hebben en het is maar wat je van een reis vewacht. Iedereen denkt daar anders over. Alleen heb je je met een rondreis (georganiseerd) aan bepaalde tijden te houden en dat heb je niet als je op jezelf gaat. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.Maar nogmaals geen slecht word over een busreis.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer