Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel geld per dag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Hoeveel geld per dag

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:Ik heb toch ook liever een hogere limiet op de krediet card + wij hebben er altijd verschillende mee. Het gebeurt wel eens dat er eentje om bizarre reden niet werkt ergens.
Klopt volledig, al verschillende malen meegemaakt. Ook al, tijdens onze verblijf, een melding gekregen dat de kaart "gecompromitteerd" is. Het feit dat je nu bij heel wat tankstations jouw kaart moet achterlaten bij de kassa helpt uiteraard ook niet.
Afgelopen reis heb ik dat telkens geweigerd en gezegd dat ze maar een voorlopig bedrag (bvb 50 dollar) moesten afhouden. Op die manier hield ik mijn kaart bij mij en ging ik na het tanken terug om af te rekenen.
Wij hebben altijd meerdere CC mee. We zijn nu pas terug en ik heb in 2 weken...30 dollar cash uitgegeven...daarbij ingegrepen de 3x6$ die we in een enveloppe moesten steken bij de fee stations (Valley of Fire en Buckskin Trailhead).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:
Je kan gewoon bij een pinautomaat (atm) pinnen hoor. Het enige wat het laatste jaar voor wat problemen zorgt is het zogenaamde cashback in winkels. Dus zeg maar in een supermarkt 'bijpinnen' om aan contanten te komen. Dat was altijd wel handig, omdat je dan niet die 'dure' pinkosten had.
Wij hadden daar vorig jaar juni geen problemen mee. En alle jaren daarvoor ook niet. Als het mogelijk is: zeker doen. Het is goedkoper dan pinnen bij een ATM.
Veel contant geld is niet nodig, maar er zijn toch altijd plaatsen waar het handig is: fees voor een statepark, fooi voor het kamermeisje, een stalletje langs de weg, etc etc.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

kalaman schreef:Het feit dat je nu bij heel wat tankstations jouw kaart moet achterlaten bij de kassa helpt uiteraard ook niet.
Afgelopen reis heb ik dat telkens geweigerd en gezegd dat ze maar een voorlopig bedrag (bvb 50 dollar) moesten afhouden. Op die manier hield ik mijn kaart bij mij en ging ik na het tanken terug om af te rekenen.
Wij doen dat altijd zo, als met pinpas of creditcard direct aan de pomp betalen niet mogelijk is. Ik laat nooit mijn kaart achter in de 'pompwinkel'. Ik loop gewoon naar binnen, betaal met creditcard een bedrag van bijvoorbeeld $50, de bediende stelt dan de limiet in op de pomp en je tankt tot dat bedrag. Gaat heel makkelijk en het risico dat je kaart gehacked wordt is een stuk kleiner.

In het zuidoosten lukte het overigens heel vaak gewoon met mijn pinpas direct aan de pomp zelf. Hartstikke makkelijk. Alleen in California was het vaak lastiger omdat je dan een zipcode in moest typen, die wij natuurlijk niet hebben.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

En dat kun je weer ondervangen door een 0 achter je Nederlandse postcode te plakken. Hebben wij afgelopen jaar meerdere keren gedaan bij pompen waar een zipcode ingegeven moest worden.
Over je budget: moet je van die $ 100,- ook nog al je uitstapjes en entreegelden betalen ? Want dan wordt het wel krap imo.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Heb een hoop geprobeerd hoor toen, zelfs de zipcode van mijn nicht die daar woont. Maar op de een of andere manier ging het dan toch steeds niet (misschien de combinatie met een buitenlandse kaart?).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vito schreef:En dat kun je weer ondervangen door een 0 achter je Nederlandse postcode te plakken. Hebben wij afgelopen jaar meerdere keren gedaan bij pompen waar een zipcode ingegeven moest worden.
Hebben dat tijdens verschillende reizen ook al ontelbare keren geprobeerd en is nog nooit gelukt, zelfs met een echte Amerikaanse postcode niet.
Eigenlijk zou het ook niet kúnnen/mogen lukken want wat is het nut, annex veiligheid, dan nog om de ingegeven zipcode te vergelijken met de ingebrachte kaart?
Maar ik hoorde ook van anderen dat het bij hen wél lukte. Afhankelijk misschien van de bank/cc?
In Utah moesten we overigens nergens, behalve in Blanding, een zipcode ingeven. En uitgerekend daar is dat bijzonder vervelend op een zondag, wegens alles gesloten.
Laatst gewijzigd door kalaman op 12 feb 2016, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mij is dat met de zipcode ook nergens gelukt. Ik doe wat dat betreft altijd hetzelfde als Rivercola. Even naar binnen en een bepaald bedrag aanvragen om te kunnen tanken. De eerste keer ga ik dan altijd vrij hoog zitten en ongeveer uit te vinden wat een volle tank kost en het werkelijke bedrag vraag ik dan de volgende keren aan. Mocht je bv voor 50 dollar vragen en maar 40 dollar tanken, dan loop ik wel altijd even opnieuw naar binnen voor een kloppende bon. Die paar minuten meer bij een tankstation maakt dan verder ook niet echt uit. Maar inderdaad nooit je CC achterlaten.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik blijf altijd wachten bij de kassa als Michel aan het tanken is. Dan moet je natuurlijk wel met z'n tweeën zijn :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

O wat vreemd, dat het bij ons dan wel lukt. Ik dacht dat het misschien 'normaal' was omdat je Nederlandse code van 4 cijfers niet toereikend is. Dus de eerste keer dacht ik, dan doe ik er maar een 0 achter. Dat pakte hij en toen ben ik dat blijven doen. Ik ga eens even kijken of het een bestaande Amerikaanse zipcode is.
Edit: geen bestaande Amerikaanse zipcode dus misschien wordt de link toch naar Nl. gelegd?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij doen hetzelfde als Michelly, Albert tankt, ik blijf bij de kassa en de credit card.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij gebruiken ook altijd onze eigen postcode alleen zetten we de 0 ervoor ipv erachter, bij AMEX werkt dat in ieder geval altijd. En je moet dus niet je pincode gebruiken maar je postcode. :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je een kleine auto het zou ik ook goed nadenken voordat je $50 laat afschrijven bij het tanken, als ik mijn Ford Focus helemaal vol gooi hier in Texas kom ik op dit moment nog niet boven de $15 uit :lol:
Terug in Texas!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb ook nog met 0 voor of achter succes gehad, maar meestal lukt het niet en moet ik naar binnen. 90210 werkte trouwens ook niet :lol:

Let op dat bij cash geld afhalen via Maestro meestal een fee door de bank van de automaat en ook nog één door jouw eigen bank bijberekend wordt. Cash afhalen met creditcard kost meestal nog meer!
Wij hebben 2x VISA en 1x MC mee en zo'n 500$ totaal aan cash (fooien,fees, etc ...). Dikwijls problemen met de één of andere kaart die ergens niet wil.
In NYC had ik vorig jaar tijdens restaurantbezoek dat geen enkele kaart werkte. Hadden niet meer genoeg cash bij en heb toen moeten de dichtste ATM gaan zoeken. Zeer frustrerend.

Overigens gaat de kelner in het restaurant altijd gaan lopen met je kaart. Dus daar kan er ook wat gebeuren. Ik ben al aan mijn 3de VISA kaart toe, door fraude, altijd netjes opgelost.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:D , wij ook, ook de 3e kaart. Vorig jaar was er nog iemand leuk bezig met pizza's te bestellen in New York als wij al enkele dagen terug thuis waren.
We waren toen overigens ook niet in NY geweest. Ik had zelf nog niets in de gaten, tot ik een brief kreeg van Visa dat mijn kaart gecompromitteerd was. Netjes alles terugbetaald gekregen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Harry schreef: bij AMEX werkt dat in ieder geval altijd. En je moet dus niet je pincode gebruiken maar je postcode. :wink:
@Harry, het systeem ziet de Amex niet als een buitenlandse creditcard.
Dit in tegenstelling tot franchise visa en mastercard cards waar wij ,het gewone volk , mee aankomen.
California heeft weer een heel ander systeem dan de rest van Amerika.
Ik heb de strijd opgegeven,loop naar binnen ,roep een bedrag, tank voor veel minder , en overal wordt het daadwerkelijk getankte afgeschreven en niet het gereserveerde.
Maar Forumvrienden, in 2017 zal dit allemaal voorbij zijn.
De USA gpes chip !
Dus gaan we gewoon pinnen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Je roept een bedrag, maar je betaalt niet?
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Vito schreef:En dat kun je weer ondervangen door een 0 achter je Nederlandse postcode te plakken. Hebben wij afgelopen jaar meerdere keren gedaan bij pompen waar een zipcode ingegeven moest worden.
Over je budget: moet je van die $ 100,- ook nog al je uitstapjes en entreegelden betalen ? Want dan wordt het wel krap imo.

Nee entreegelden zijn al betaald. Behalve de nationale parken dan. Ik ga nu uit van ongeveer €1000,- euro aan eten en drinken in 17 dagen tijd en ik neem nog eens €1000,- euro mee om uit te geven aan dingen zoals nationale parken, kleding enz.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe kan je als je meer dan 3 nationale parken bezoekt beter de nationale parkenpas kopen. Dat kost je 80 dollar per auto, dat zal niet echt drukken op het budget
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Arno schreef:Je roept een bedrag, maar je betaalt niet?
Je roept een te reserveren bedrag,en wordt afgerekend op het feitelijk getankte bedrag.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Timb schreef: Ik ga nu uit van ongeveer €1000,- euro aan eten en drinken in 17 dagen tijd en ik neem nog eens €1000,- euro mee om uit te geven aan dingen zoals nationale parken, kleding enz.
Lijkt me erg veel. En ik hoop niet dat je dat contant mee gaat nemen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer