Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sportwedstrijd Zuid-West Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mtl
Amerika-expert

Re: Sportwedstrijd Zuid-West Amerika

Bericht door mtl »

Over het algemeen geldt: hoe duurder hoe beter de plek.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Op de dagen dat wij in oakland zijn speelt het team uit oakland tegen de Mets, nu ben ik niet so bekend met de amerikaanse sporten maar de mets ken ik wel. Prijzen varieren van 24 tot dik over de 100 dollar. Maakt het nog wat uit tegen welk team ze spelen? Behalve qua prijs dan. Bij de Giants zijn op die dagen special events, betekent dat dat je als buitenstaander geen kaarten kunt kopen? 1 dag was girls scout day :) :lol:
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

M Kactus schreef:Dat is een beetje een ruime vraag :) Welke sport wil je zien, in welke periode ga je, naar welk stadion ga je?
Ha ha, over dit soort info had ik weer niet nagedacht om te plaatsen.
Het zou gaan om San Francisco Giants - Milwaukee Brewers. Maar ik geloof dat ik nu lees dat ze dan niet in SF zijn maar uit. Dus dit is geen optie meer helaas. We zijn van 3 t/m 6 juni in SF.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Special events zijn soort van thema dagen en daar kun je gewoon kaartjes voor kopen. Soms krijgen bezoekers dan een cadeau of zijn er wat andere activiteiten. Kwa sfeer proeven maakt het niet veel uit tegen wie ze spelen. Als het je alleen daar om te doen is zou ik niet al te dure kaartjes nemen. Kijk bv wel even naar of je plekken hebt die pal in de zon liggen als je daar last van kan hebben. In Oakland zal het kwa hitte wel meevallen maar bv in Chicago hoef ik in de zomer niet persé met mn kop vol in de zon te zitten, dan smelt je weg :)).

Kijk anders hier eens waar je fijn zit.

Edit: ik zat schuin te kijken en reageer op renee76
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan altijd kaarten kopen, het zijn geen besloten feesten of zo.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Het is volgens mij nu nig te vroeg om kaarten te kopen voor de zomer. Over een paar maanden nig eens kijken.
Gast

Bericht door Gast »

Mariskaaa schreef:Het zou gaan om San Francisco Giants - Milwaukee Brewers. Maar ik geloof dat ik nu lees dat ze dan niet in SF zijn maar uit. Dus dit is geen optie meer helaas. We zijn van 3 t/m 6 juni in SF.
De Oakland Athletics spelen wel thuis in die periode.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Kaarten voor het seizoen 2017bij de Athletics zijn al te koop. Je kunt dan bestellen via MLB zelf, maar ook via Stubhub. Een betrouwbare partner, zo was onze ervaring ook vorig jaar.

De beste plek in het stadion hangt natuurlijk af van wat je precies wilt zien...hoe goed ken je het spelletje en waar let je zelf altijd op? Ikzelf zit graag in lijn van honk 3 naar thuis, dus zo'n beetje bij de dugout. Bij Oakland Atheltics is dat zone 115 (113 of 114 kan ook). Je zit sowieso in de schaduw als je (ruim) rond de thuisplaat zit (zone 104 tot 130). Aan de overkant heb je de zon in je toetert. Zit je op goedkope plekken (de '200-zone') proef je wel minder sfeer als het stadion niet vol is (kleinere ploegen als tegenstander, doordeweeks) bovendien zie je de wedstrijd minder goed. Het kan dan erg leeg zijn daarboven. Je hebt dan ook meer kans op last van zon.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de reacties en de tip over Oakland Athletics.
Laura&Edwin schreef:Je zit sowieso in de schaduw als je (ruim) rond de thuisplaat zit (zone 104 tot 130).
Zijn deze zones ook goede plaatsen wat betreft zicht?
Wij kennen het spelletje niet super goed (wel allebei tijdens schoollessen regelmatig gespeeld) en willen het vooral als leuke afwisseling doen en het sfeertje eens ervaren.
Laura&Edwin
Amerikakenner

Die plekken zijn ook wel goed, hoewel mijn voorkeur uit zou gaan naar de zones 110-120, omdat daar de meeste actie is. Je zit dan meer tegen het binnenveld aan: daar lopen de slagmannen over de honken, je kunt bv dan zelf beter zien of iemand 'uit' is of 'in'. Een spelletje dat onze kinderen wel leuk vonden. Je heb dus echt beter zicht op wat er in het veld gebeurd.

Je zult in het hele stadion de wedstrijd goed kunnen zien. Ikzelf wil het héél goed kunnen zien en dan zijn de zones in de rij 3-thuis (of thuis-1) de mooiste plekken (vind ik). Je kunt dan de pitchter goed zien (in de ogen kijken) en je kunt schuin op de slagman kijken. Als je recht achter de thuisplaat zit, zitten de catcher en de scheidsrechter nog wel eens in je beeld en zie je de pitcher en de naderende bal dus minder goed. Maar nogmaals: echt slechte plekken heb je niet.

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Even terug naar topic starter die in de zomer naar Amerika gaat

In de zomer is er alleen honkbal te bewonderen.
Als je een wedstrijd van de profs wil bekijken kun je terecht in Los Angeles (Dodgers en Angels), San Diego (Padres) en San Francisco (Giants en Athletics). De goedkoopste kaartjes voor een wedstrijd zijn niet duur ± $20. Zit je wel 3-hoog, maar de stadions zitten amper vol (wat wil je bij 80 thuis wedstrijden) en gedurende de wedstrijd sneak je naar een ander plekje.
Zelf probeer ik altijd een avondwedstrijd te zien, lekker aan het eind van een vaak volle dag, onderruitgezakt op de tribune.

Als je naar de SF Giants gaat, klim dan even helemaal naar de top van het stadion, dan heb je en prachtig zicht over de baai.

http://mlb.mlb.com/mlb/schedule/?tcid=m ... 04/02/2017
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Laura&Edwin
Amerikakenner

Aanvullend: Arizona Diamondbacks (D-Backs) spelen ook in het Zuidwesten. Phoenix om precies te zijn. Wat uit de buurt misschien: de Rockies in Denver.

Enne minor league is ook prof, dan kun je ook nog in Las Vegas terecht.

Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Laura&Edwin schreef:Aanvullend: Arizona Diamondbacks (D-Backs) spelen ook in het Zuidwesten. Phoenix om precies te zijn.
Wat uit de buurt misschien: de Rockies in Denver.
Klopt, maar daar komt topic starter niet langs.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Laura&Edwin
Amerikakenner

De route was mij niet helder. Mariska stelde namelijk in een ouder draadje de vraag
Mariskaaa schreef:Ik kwam dit topic tegen bij het zoeken naar sportwedstrijden etc.
We zien leuke kaartjes op StubHub en lees dat dit dus een betrouwbare site is :thumbup:
Maar wat zijn nou goede plaatsen of wat moet je absoluut niet kiezen eigenlijk?

We zijn geen kenners, maar willen gewoon eens de sfeer ervaren.
Daar reaeerde ik weer op. Volgens mij keek jij nar het (oudere) openingsbericht. Gelukkig vulden we elkaar aa ipv elkaar tegenspreken :D

Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Klopt, ik had het over : Terug naar topic starter (= Annabel).
Mariska kwam halverwege 'ingevlogen'.
:wink:
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SRings »

Misschien kan ik met mijn vraag aansluiten bij dit topic.
Ik ga met mijn vriend van 11 mei t/m 2 juni voor het eerst rondreizen in Amerika en ook wij willen graag een sportwedstrijd bezoeken.
We zijn 27-30 mei in San Francisco (het Memorial Day Weekend) en kijken voor tickets van de San Francisco Giants.

Welke plekken zijn in dit stadion het meest aan te raden? En zou het een bezwaar zijn om op Memorial Day zelf een wedstrijd te bezoeken ivm mogelijke drukte? Verdere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom

O ja, en kan het trouwens zo zijn dat de tickets nu nog niet te koop zijn?
2017: rondreis Westkust
2019: New York
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hoe dichter bij de slagplaat hoe beter. Op een feestdag een wedstrijd bezoeken kan prima, wel kan het zijn dat je beter vooraf kaarten regelt vanwege een grote opkomst. En het kan zijn dat de kaarten nog niet te koop zijn. Hou de Giants-website in de gaten.
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Mag ik ook even aanhaken? Wij zijn van 16-19 juli in SF. En willen proberen een wedstrijd van SF Giants te bezoeken. We zijn echter met twee kinderen (leeftijd 4 en 6). Is dit te doen? Ik weet niet hoe de sfeer in zo'n stadion is..

En zo ja moeten we dan rekening houden met waar we zitten? Ik denk dat ze het niet redden om te hele wedstrijd uit te zitten maar dan gaan we wellicht gewoon wat eerder weg.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Gast

Bericht door Gast »

Misschien is het met kleine kinderen leuker om een minor league wedstrijd te bezoeken. Die zijn vaak wat intiemer (kleiner stadium) en hebben ook soms activiteiten voor kinderen tussen de innings.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Hier het schema van april voor de San Francisco Giants.
Voor zover ik het kan zien, zijn tickets nog niet te bestellen.
http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... ar=DEFAULT

Ik vind het geen probleem om voor $25 3-hoog te zitten , heb je ook mooi uitzicht over de baai.
Het gaat mij om de sfeer. De bal zie je toch maar nauwelijks, is veel te klein en gaat veel te snel :clap:
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ