Wij hebben een set gehuurd in Springdale voor 2 volw en 2 kinderen, hele fijne schoenen met soort van sok, die je ook warm houden.
met stokken, totale set was 100 euro voor de hele dag, wij vonden het zeer de moeite waard! Zij om 06:00 uur vertrokken, zo gaaf, alleen in de Narrows....sprookjesachtig gewoon, die ervaring zul je niet hebben wanneer je om ca 10:00 of 11:00 uur heengaat. Toen wij terugkeerden, was het zoo ontzettend druk, niet normaal meer
Wij hebben toen ook die schoenen gehuurd. Vond het wel prettig tijdens de wandeling, onze eigen schoenen had ik niet zo wisselen mishandelen. Maar wat stonken onze voeten erna zeg .
jack van de vin schreef:ik heb de narrows ook gelopen op mijn nieuwe teva sandalen , die heb ik dus in de prullenbak kunnen gooien ...... die vielen spontaan uitelkaar .
Wij hebben het ook op onze Teva-sandalen gegaan. Geen héle grote afstand. Ik denk dat we bij elkaar anderhalf uur gelopen hebben; toen werd het donker. Ik vond het dan weer prima te doen op de Teva-sandalen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een vrij stevige variant heb, echt bedoeld om mee te hiken.
Een stok is inderdaad geen overbodige luxe, zeker niet als het water wat hoger staat zoals eind mei het geval was. Ik heb gewoon m'n trekkingstok gebruikt die ik sowieso al bij me had.
Hoe lang wil je gaan lopen in de Narrows?
Wij zijn er afgelopen jaar geweest en hebben schoenen met stok gehuurd, we zijn met de eerste bus (heel vroeg dus) naar de Narrows gegaan. Zoals iemand al eerder aangaf, een onvergetelijke ervaring. We liepen als eerste de Narrows in, niemand in de buurt. Totaal zijn we bijna 5,5 uur in de Narrows geweest (tot ver na Wall street). De weersvoorspellingen waren niet heel gunstig voor die dag, vandaar dat we op het moment dat het een beetje begon te miezeren meteen zijn omgekeerd. Toen we weer bij het begin waren was het water al zeker 30 cm gestegen!!!
Wij hebben ons verbaasd over het schoeisel wat mensen dragen, je ziet ze zelfs met teen slippers (met een kind op hun arm). Ook tenen gezien die helemaal open lagen en mensen zien uitglijden (eigen schuld dikke bult)
Vergeet ook niet dat het water erg koud is, als je constant met open schoeisel loopt krijg je hele koude voeten, zand en kleine steentjes zijn dan ook niet heel fijn.
Kortom, goed schoeisel meenemen of anders huren, ga je geen spijt van krijgen. Ze houden je voeten warm, verzwikken van je enkel zal minder snel gebeuren, geen zand tussen/onder je tenen, betere grip op de gladde stenen en makkelijk op het moment dat je over rotsen heen moet klimmen (verderop in de Narrows)
Voor ons was het van alle hikes die we gedaan hebben (Zion, Brice, Grand Canyon, Yosemite etc) BY FAR de leukste hike die we ooit hebben gedaan.
Wij zijn gister en vandaag the Narrows in geweest. Echt een geweldige ervaring!! Wat is het mooi.
Gisteren heb ik mijn eigen Hanwag wandelschoenen gebruikt, dat liep heerlijk en prima maar natuurlijk zijn ze daar niet voor bedoeld. Na 1 nacht (en het is me hier heet...) zijn ze nog niet droog.
Dus vandaag schoenen wezen huren (net voor de ingang van het park aan de springdale kant) en dat kan ik je echt aanbevelen. Het zijn inderdaad zoals eerder gezegd schoenen met een soort sok die je voeten warm houden, echt fijne (water) schoenen, je kan er dan tevens meteen een stok bij huren (is een totaalpakket, schoenen+sokken+stok)
Wij hebben de Narrows gelopen op waterschoenen die we van thuis meegenomen hebben. Het is te doen, maar wel glibberig. Volgende keer zou ik oude sportschoenen van thuis meenemen en die na de Narrows weggooien, of goedkope schoenen in Amerika kopen.
Kijk maar eens naar ons blog op de pagina Narrows, http://maartenenmarianne2015.blogspot.n ... rrows.html
wij hadden vorig jaar oude sportschoenen van thuis en stokken gekocht bij de Walmart en hadden een prima hike en omdat ie zo leuk was volgend jaar weer , we doen niet veel voor een 2e keer maar na een paar uur lopen moest iedereen eruit en ook omdat ie op onze volgende route weer ingepland kan worden.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Het stuk Riverside Walk is niet zo lang; wat jij noemt is heen en terug. Er zijn onderweg voldoende mogelijkheden om even uit te rusten maar dat is dan wel op een rotsblok of in het grind bij de rivier.
De Narrows is op zich goed te doen - het fijne van door het water lopen en tussen de rotsen is dat het lekker koel is. Het loopt echter wel lastig vanwege de stenen in het water en vanwege de stroming. Je kunt echter net zo ver gaan als je wilt. Er zijn ook wel wat droge stukken waar je even uit zou kunnen rusten.
Op dit moment zijn er bij de Action waterdichte zakken in de aanbieding ca. 5 euro (10 liter). Ideaal voor je fototoestel als je de Narrows gaat lopen. Heb zelf ook een exemplaar aangeschaft.
Is het normaal dat de Narrows nog altijd gesloten zijn maw hebben we met een uitzonderlijk jaar te maken met veel sneeuw? Bon, ik ben er pas over 4 weken en maak me nog niet te veel zorgen. De andere wandeling oa Observation Point wordt wellicht wel een probleem.
Dank je voor de info.
Heb ook wat opzoekingswerk gedaan en het gaat langzaam de goede kant uit. Het debiet zit nog dicht tegen de 300 kubiekm/s aan maar daalt nu toch gestaag. Schaal is logaritmisch dus een beetje opletten bij het aflezen. Oranje driehoekjes zijn statistisch de gemiddelden/dag van de laatste 30 jaar, zitten we nog een eind boven.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.