Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachtingen Zuid-Westen
Re: Overnachtingen Zuid-Westen
Cedar lodge,
Via hotels.com
Via hotels.com
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al de mogelijkheden in El Portal genoemd:
Marianne
Je kunt ook altijd rechtstreeks bij het motel kijken natuurlijk. Of via booking.com.Martin & Marianne schreef: Alternatieven voor Yosemite zijn El Portal (Cedar Lodge of Yosemite view Lodge), Fishcamp, Oakhurst, Mariposa, of Groveland. De Yosemite Bug is ook een mogelijkheid.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Panamint Springs zal ook vol zijn, zo kort van te voren.GertS schreef:We komen die dag van Zion, dus een slaapplaats in of net buiten death valley is wel aangeraden denk ik.
Ik ben nu aan het kijken om eventueel om te zetten naar panamint springs..
Lone Pine of Olancha al geprobeerd? Net buiten DV, hoef je niet terug richting LV.
Olancha RV park and motel is niet onaardig, en heeft vaak nog plek, onbekend maakt onbemind.
- tineke57
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben in 2007, op onze 1ste reis naar het Zuidwesten, in het Mt. Williamson Motel te Independence gelogeerd. Waren aparte cabins, niets speciaals, maar proper en met alles wat je nodig hebt. Met een mooi uitzicht op de bergen, als je 's avonds buiten zit. Werd toen gerund door een ouder Zwitsers koppel maar zie nu dat het door anderen overgenomen is.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De volgende stop is Mammoth Lakes, dus dan heeft Independence niet veel zin, dat is veel te ver vanuit Springdale. Ik zou niet verder gaan dan Panamint springs, maar Amargosa Valley zou ook kunnen.
@Gert: wanneer zit je er precies?
Marianne
@Gert: wanneer zit je er precies?
Marianne
@Marianne: De tussenstop in Mammoth Lakes hebben we moeten schrappen, omdat we na het tellen van onze dagen toch blijkbaar één dag minder hadden. Dus leek het ons beter om Mammoth Lakes te schrappen.
Na Death Valley rijden we door naar Yosemite.
09 augustus overnachten we in of net buiten Death Valley en 10 augustus overnachten we liefst zo kort mogelijk bij Yosemite Valley.
Alle tips zijn welkom
Overnachting die goed gelegen is in deze parken is wel handig denk ik!
Na Death Valley rijden we door naar Yosemite.
09 augustus overnachten we in of net buiten Death Valley en 10 augustus overnachten we liefst zo kort mogelijk bij Yosemite Valley.
Alle tips zijn welkom

Ik zou dan toch een overnachting in Lone Pine of zo aanraden, en als het moet nog iets hoger. Gewoon omdat je anders de foute kant op rijdt. Dan moet je na het bezoek aan Death Valley nog wel eventjes rijden, maar uiteindelijk is het ook maar 1,5u vanaf Stovepipe Wells naar Lone Pine. En normaal liggen daar wel je laatste echte uitzichtpunten. En het stuk vanaf Lone Pine tot aan de Tioga Pass is toch niet bijster interessant. Dus je kunt nog zo laat doorrijden als je zelf wilt, bedoel ik.
Als je dat niet ziet zitten, dan is Beatty een goeie mogelijkheid. Daar ligt ook Rhyolite dicht in de buurt, een spookstadje. Maar ik weet niet of je daar veel tijd gaat hebben. Een andere optie is het Amargosa Opera House. Dat ligt aan Death Valley Junction. Dit is echter geen "gewoon" motel. Het motel is de belevenis op zich
Maar het is niet van de standaard van normale motels. Proper en net, alles is er, alleen niet echt luxueus en best ouderwets. Maar op het vlak van charmehotel is het fantastisch.
Als je dat niet ziet zitten, dan is Beatty een goeie mogelijkheid. Daar ligt ook Rhyolite dicht in de buurt, een spookstadje. Maar ik weet niet of je daar veel tijd gaat hebben. Een andere optie is het Amargosa Opera House. Dat ligt aan Death Valley Junction. Dit is echter geen "gewoon" motel. Het motel is de belevenis op zich

We komen die dag van Zion dus ik weet niet als het haalbaar is om door te rijden naar lone pine? Maar dat ligt alleszins al op onze route voor de dag erna richting yosemite.
Amargosa valley ligt voor ons aan de verkeerde kant van death valley om te overnachten.
Amargosa valley ligt voor ons aan de verkeerde kant van death valley om te overnachten.
Het is pakweg 5u van Springdale naar Dantes View, zowat het begin van de bezienswaardigheden in Death Valley. Dat is een aardig stuk, maar dan ben je dus namiddag in DV. Pakweg van 15u. Dat stuk moet je sowieso doen, waar je ook slaapt.
Dit is hoe ik het zou doen: Rond 19u30 gaat de zon onder, dus heb je een 4u om het park te zien. Dantes View, Zabriskie Point, Badwater Road, Artist Drive, Devil's Golf Course en Mesquite Flat Sand Dunes. Wat ik zou doen, is avondeten, de zonsondergang aan Zabriskie Point meemaken, en dan naar Lone Pine rijden.
Panamint zal vast ook volzet zijn dan, en van daar is het toch maar 50min naar Lone Pine. Tegen dat je boven bent, uit de vallei, is het toch donker, in mijn "plan". Dan zou ik het niet erg vinden om om 21u aan te komen op het hotel. Je zegt het zelf: In het park is alles volzet. Je kunt best aan de westkant van het park slapen, want anders moet je het de volgende dag opnieuw rijden. En liefst niet te ver meer. Dan blijft er niet veel anders over
Edit: En Amargosa Opera House ligt niet in Amargosa Valley, maar in Death Valley Junction. Ongeveer even ver van Amargosa als van Furnace Creek. Dus dat is echt niet ver uit het park. Het verschil tussen slapen in het park (Furnace Creek) en in het Opera House is een halfuur. Trouwens, ik neem aan dat je ook al eens hebt gekeken naar een overnachting in Stovepipe Wells? Dat is ook in het park, maar op een andere website. Ik zou me alleen niet fixeren op een plaats in het park. Het kan ook best anders, geen probleem.
Dit is hoe ik het zou doen: Rond 19u30 gaat de zon onder, dus heb je een 4u om het park te zien. Dantes View, Zabriskie Point, Badwater Road, Artist Drive, Devil's Golf Course en Mesquite Flat Sand Dunes. Wat ik zou doen, is avondeten, de zonsondergang aan Zabriskie Point meemaken, en dan naar Lone Pine rijden.
Panamint zal vast ook volzet zijn dan, en van daar is het toch maar 50min naar Lone Pine. Tegen dat je boven bent, uit de vallei, is het toch donker, in mijn "plan". Dan zou ik het niet erg vinden om om 21u aan te komen op het hotel. Je zegt het zelf: In het park is alles volzet. Je kunt best aan de westkant van het park slapen, want anders moet je het de volgende dag opnieuw rijden. En liefst niet te ver meer. Dan blijft er niet veel anders over

Edit: En Amargosa Opera House ligt niet in Amargosa Valley, maar in Death Valley Junction. Ongeveer even ver van Amargosa als van Furnace Creek. Dus dat is echt niet ver uit het park. Het verschil tussen slapen in het park (Furnace Creek) en in het Opera House is een halfuur. Trouwens, ik neem aan dat je ook al eens hebt gekeken naar een overnachting in Stovepipe Wells? Dat is ook in het park, maar op een andere website. Ik zou me alleen niet fixeren op een plaats in het park. Het kan ook best anders, geen probleem.
In panamint heb ik nog een plaats kunnen vinden.
@M Kactus: De planning die je zegt is mooi. Die tijd gaan we ook zo besteden.
Dus kan ik best gaan voor een overnachting in panamint of in lone pipes? Hebben jullie hier ervaringen?
@M Kactus: De planning die je zegt is mooi. Die tijd gaan we ook zo besteden.
Dus kan ik best gaan voor een overnachting in panamint of in lone pipes? Hebben jullie hier ervaringen?
Oké heb nog een overnachting geboekt in panamint resort voor death valley en in el portal voor yosemite.
Bedankt voor jullie reacties!!
Welke heb je nu in el portal gedaan?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Yosemite view lodge..
Laatste kamer nog kunnen boeken. Volgens mij was er eentje vrijgekomen, want gisteren stond deze nog volzet.
Gelukkig maar
Laatste kamer nog kunnen boeken. Volgens mij was er eentje vrijgekomen, want gisteren stond deze nog volzet.
Gelukkig maar

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
GertS schreef:Oké heb nog een overnachting geboekt in panamint resort voor death valley en in el portal voor yosemite.
Wow, dat is mazzel op zo'n korte termijn plek in PSR!
Prachtige plek, niets luxe, maar aardige mensen, goed eten en drinken, en fantastische sterrennachten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Is dat trouwens ver van de ingang of zeg maar startpunt ?GertS schreef:Welk motel in El Portal blijven jullie? En via welke site hebben jullie dit gevonden?SuzieQ schreef:Wij zitten voor Yosemite in El Portal, ik wou niet in het park zelf in een tent.
Kheb nu ook namelijk die tenten geboekt in Yosemite... en ben daar momenteel ook niet erg van overtuigd :/ vooral omdat je 100 tenten echt dicht op elkaar hebt.
Die lodges daar zijn idd echt pokkeduur, ik betaal voor een lodge in Sequoia evenveel als voor die knullige tenten in Yosemite *grmbl*

Ben ik blij dat alles reeds geboekt is qua overnachtingen want als je nu kijkt zit er toch vrij veel volzet voor juli-augustus, logisch ook ...

@Anaconda: Blijkbaar is het een halfuurtje van yosemite af. In vergelijking met Oakhurst dus een stuk korter.
Het zijn er ook heel propere hotels of motels, want ik lees alleen maar goede recensies!
Het zijn er ook heel propere hotels of motels, want ik lees alleen maar goede recensies!
Yosemite View Lodge ligt echt aan de rand van het park. Het is een halfuur naar Curry Village, maar na 10 minuten rijd je eigenlijk al in het park.Anaconda schreef: Is dat trouwens ver van de ingang of zeg maar startpunt ?
Kheb nu ook namelijk die tenten geboekt in Yosemite... en ben daar momenteel ook niet erg van overtuigd :/ vooral omdat je 100 tenten echt dicht op elkaar hebt.
Die lodges daar zijn idd echt pokkeduur, ik betaal voor een lodge in Sequoia evenveel als voor die knullige tenten in Yosemite *grmbl*
Ben ik blij dat alles reeds geboekt is qua overnachtingen want als je nu kijkt zit er toch vrij veel volzet voor juli-augustus, logisch ook ...
Wij hebben nooit in het hoogseizoen in zo'n tent gelegen, en dan schijnt de ervaring toch iets anders te zijn, maar ik vond het echt fijn. Waarom twijfel je precies? Je moet het eerder zien als kleine bungalowtjes, met muren van zeil ipv hout. Er liggen bedden, matrassen, er is verwarming als je daarvoor kiest, en propere sanitaire voorzieningen dicht in de buurt. En je ligt er letterlijk middenin het park.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wel spijtig dat die lodge al volledig vol zit maar waar ik mee zit is: we blijven er toch 2 dagen en 2 nachten --> als je dan in de tentjes rondom jou net die moment luide mensen hebt ( lees snurkers of dergelijke ) ja dan heb je toch een probleem lijkt me qua goeie nachtrust --> zeker als je die 2 dagen volpropt met wandelingen zoals in mijn geval ...
Op hotel / bungalow / lodge heb je veel minder dat probleem.
Zal eens kijken of er in El portal nog wat is of is die view lodge de enige optie ?
Op hotel / bungalow / lodge heb je veel minder dat probleem.
Zal eens kijken of er in El portal nog wat is of is die view lodge de enige optie ?

Zoals gezegd, ik ben er niet in het hoogseizoen geweest. Maar bij ons was iedereen toch stil, en daar wordt ook nadrukkelijk om gevraagd door de rangers. En bij ons ook op toegezien. Tussen 10pm en 6am hoor je stil te zijn. En als er genoeg wandelingen zijn, slaap je vanzelf, niet bang zijn
Maar net vanwege die wandelingen, is zo'n tent een groot voordeel. Elk halfuur dat je vroeger aan de trail staat, loop je rustiger, en doordat je niet in de auto hoeft te zitten, voelt het ook eerder aan alsof "er" blijft. Maar dat is helemaal persoonlijk, natuurlijk.
En Marianne had al de hotels aangegeven: Er is ook de Cedar Lodge in El Portal.

En Marianne had al de hotels aangegeven: Er is ook de Cedar Lodge in El Portal.
Die bedden in die tenten leken mij niks dus daarom voor cedar lodge gekozen. Ook nog redelijk "dichtbij" maar erg duur!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten