Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleding voorbeeldreis
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Kleding voorbeeldreis
Ik draag graag elke dag schone kleding. Ga je dan echt voor 4 weken kleding meenemen? Dat zijn dan voor mij 28 broeken, 28 shirts etc .... Of jurken, maar dan ook een heleboel.
Ik vind het wel relaxt hoor, was in de machine, laptopje erbij, blogje schrijven, vind het helemaal niet erg.
Ik vind het wel relaxt hoor, was in de machine, laptopje erbij, blogje schrijven, vind het helemaal niet erg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met onze vakanties van 4 weken lukt het ook echt niet om zoveel mee te nemen. En die was even in een machine gooien is toch iets anders dan het huishouden doen. Inderdaad even het verslag schrijven of foto's opladen etc.
Marianne
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stiekem (o nee, nu openlijk) vraag ik me dan af hoeveel dagen mensen in dezelfde kleren lopen. Eerlijk is eerlijk, zweet gaat toch ruiken 

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Of wat dacht je van ondergoed? Ik heb écht geen 28 broekjes hoor... Stuk of 10 gaan er mee. Al kwamen we afgelopen vakantie nét niet uit op het laatst. Om twee dagen voor vertrek naar huis te gaan wassen, vonden we ook weer zo iets. Toen heeft Martijn wat ondergoed gekocht bij de walmart
(en ik bij de Maidenform Outlet), maar ga echt niet naar huis met 28 van die ongewassen dingen in m'n koffer 

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij gaan nooit langer dan 17 dagen en dat is prima te doen qua voorraad zonder dat je gaat ruiken
Ik heb zeker voor 20 dagen ondergoed mee. Zoveel ruimte neemt dat niet in toch? 28 zou me ook prima lukken 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmm, ik gebruik ook 's nachts schoon (jee, beddetails ...). Ik hèb niet eens 56 onderbroeken

De eerste 10 dagen van de vakantie laat ik standaard een boxer achter in het hotel
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ja, ik moet zeggen dat ik dit jaar ook aardig ingekocht heb. Zelfs ondergoed
Maar toch, als ik een maand van huis ben, vind ik hier en daar een wasmachine toch erg prettig!

Net dat terrasje doen missen wij dus wel op deze vakantie.We hopen daar op Hawaii wat meer mogelijkheden voor te vinden maar tot hiertoe (vertrekken vandaag vanuit Bryce naar Page) hebben we nog geen terrasjes gezien.nieuwenoord schreef:En zo reist iedereen anders. Wij vinden het altijd fijn om een paar dagen te hebben die niet ingepland staan met allerlei activiteiten. Gewoon lekker rustig opstarten, uitgebreid ergens ontbijten, beetje winkelen, toertje in de omgeving maken, wat lezen, siesta houden, weer lekker eten en ´s avonds ergens een terrasje of zo. Dat vind ik ook vakantie!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Terrasjes zie je niet vele inderdaad. Het is ook meestal te heet om buiten te zitten natuurlijk. In Page zijn er trouwens wel gelegenheden om buiten te eten. Net als in bijvoorbeeld Springdale.
Marianne
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb ondanks mijn goede voornemens ieder jaar weer teveel bij me
1 of twee lange broeken (joggingbroek)en twee of drie korte broeken en dan een aantal shirts, een fleecevest, een jasje en een of twee sweaters. Tot nu hebben wij nagenoeg iedere reis (oktober) alleen maar een korte broek en shirt aan. Alleen 's avonds gaat er een vest aan omdat als de zon weg is het heel hard af kan koelen. En aangezien wij met de camper reizen en het fijn vinden om nog even buiten bij het kampvuur te zitten is het fijn om een vest of trui aan te trekken.
en ook ik was, ik heb niet eens 33 onderbroeken, en ja ook ik hou van shoppen, maar dan liever leuke bovenkleding
OP de campground is wassen ook niet erg, we staan daar dan toch, vaak is de laundry 24 uur open. Gooi een paar wassen in de machines en ga weer terug naar de camper om foto's te bewerken, te lezen, te internetten of weet ik wat. Na een half uurtje terug om de wassen in de droger te doen, en een half uur later is alles weer schoon en droog. Kost geen extra tijd, want we staan toch op die camping en zitten anders ook gewoon in de camper of buiten.

en ook ik was, ik heb niet eens 33 onderbroeken, en ja ook ik hou van shoppen, maar dan liever leuke bovenkleding

OP de campground is wassen ook niet erg, we staan daar dan toch, vaak is de laundry 24 uur open. Gooi een paar wassen in de machines en ga weer terug naar de camper om foto's te bewerken, te lezen, te internetten of weet ik wat. Na een half uurtje terug om de wassen in de droger te doen, en een half uur later is alles weer schoon en droog. Kost geen extra tijd, want we staan toch op die camping en zitten anders ook gewoon in de camper of buiten.
Bhehehe, ligt er aan waar ik heen ga. Caribbean, zelfde zwembroek elke dag aan 'savonds even douchen voor de rest niet echt veel mee hoor. 3 weken Thailand paste in een 35L rugzak en dan had ik nog voor mijn gevoel te veel mee (was draaien in Thailand kost $2 of zo). Ik ben dan een van de gelukkige die nooit echt veel zweet.nieuwenoord schreef:Stiekem (o nee, nu openlijk) vraag ik me dan af hoeveel dagen mensen in dezelfde kleren lopen. Eerlijk is eerlijk, zweet gaat toch ruiken
Voor onze reis naar Colorado over twee weken heb ik ook geen flauw idee wat ik moet pakken. Denver is rond de 85 - 95f maar in de bergen kan het gauw naar 65f zakken of erger. Wij gaan maar voor een week en hebben besloten lekker AirBnB-en als we daar zijn. Lekker een wasje draaien. Gelukkig dat we met de auto gaan dus kunnen wat extra pakken.
Sokken voor hikes gebruik ik (misschien wel heel vreemd) Alpaca wolle sokken of smartwool. 1 stinkt niet 2 je kan het gerust met de hand wassen en de volgende dag weer dragen als je op een hike gaat. Zowiezo voor outdoor spullen vind ik het waar om wat meer te investeren. Een gewoon katoen t-shirtje laat je zweten als een gek. Inderdaad in de bergen etc. in laagjes kleden en een iets grotere rugzak mee nemen. Yosemite heb ik gelopen in een korte broek met tshirt terwijl het in het dal 45f was en nog geen 3 uur later een goede 85f. De bergen zijn de meest onstuimige weersomstandigheden. Ene moment kan het lekker zonnig zijn waarna je het andere moment een modder bad naast je hebt liggen door de plens bui. Of te wel ga je de bergen in houd dan helemaal rekening dat vanalles kan gebeuren!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
We nemen niet veel mee. Wat mee gaat is meestal oud genoeg om weggegooid te worden.
Het is daar geweldig shoppen dus met alles nieuw terug
Het is daar geweldig shoppen dus met alles nieuw terug

Wij hebben waarschijnlijk de juiste winkels dan nog niet gevonden,maar goedkoper dan Belgie vind ik het toch echt niet om kleren te kopen.
Ik lees reacties dat jullie bijna alleen maar korte broeken dragen, maar dragen jullie deze ook tijdens de wandelingen?
Wij maken heel veel lange wandelingen in Nederland en bergtochten in Oostenrijk maar dragen toch meestal lange (afritsbare) broeken ivm ongedierte, teken en in Oostenrijk komen we toch jaarlijks wel een slang tegen. Boven de boomgrens gaan de broekspijpen er meestal af. Je hebt dan meer overzicht.
We zijn nog niet eerder in het westen geweest, hebben natuurlijk wel een idee hoe het eruit ziet, maar ook hier kruipt van alles rond.
Hans.
Wij maken heel veel lange wandelingen in Nederland en bergtochten in Oostenrijk maar dragen toch meestal lange (afritsbare) broeken ivm ongedierte, teken en in Oostenrijk komen we toch jaarlijks wel een slang tegen. Boven de boomgrens gaan de broekspijpen er meestal af. Je hebt dan meer overzicht.
We zijn nog niet eerder in het westen geweest, hebben natuurlijk wel een idee hoe het eruit ziet, maar ook hier kruipt van alles rond.
Hans.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je moet naar de Premium outlets zoeken.Elsvr schreef:Wij hebben waarschijnlijk de juiste winkels dan nog niet gevonden,maar goedkoper dan Belgie vind ik het toch echt niet om kleren te kopen.
Heb daar toch al flink bespaard op kleding.
Paar Timberland Boots gekocht. €54,- die stonden hier voor €159,- in de winkel.
Ook outdoor en andere bekende merken zijn daar flink goedkoper.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht