Voor ons was onze laatste USA-reis, met de auto, de goedkoopste van allemaal. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij ook met de camperreizen vaak uit eten gingen hoor, dus dat verschil was voor ons niet zo groot. Het brandstofverbruik en de hele mooie autohuurprijs maakten het grootste verschil.
Manlief, altijd liefhebber van groot materiaal, zegt nu dat de laatste reis met de auto voor hem de mooiste was. Omdat je meer dichterbij leuke plekken zit ´s avonds, omdat je makkelijker nog even erop uit gaat zonder alles weer los te koppelen, omdat we inderdaad dirt-roads hebben gereden waar een camper écht niet zou kunnen komen. Dit bruggetje bijvoorbeeld was een verrassing, de auto voor ons (de enige die we in 3 uur hebben gezien) durfde er niet eens over en het ging echt maar net, aan twee kanten een paar centimer over en krakende planken:
En als het dan niet kan, moet je terug, zeker een uur over dit stuk gedaan en vooruit was het al spannend, laat staan achteruit. Draaien was nergens een optie. We hebben genoten, maar zelfs mijn zeer ervaren chauffeur kan dit niet met een camper

De flexibiliteit, de zeer luxe auto met allerlei snufjes erop en eraan, hele aparte leuke hotels, soms zelfs huisjes, het was geweldig. En dat zeg ik, die jarenlang een fervent voorvechter van de camper is geweest. Deze autoreis, en de vorige in Australië, waren geweldig.
Ik denk gewoon dat je het allebei een keer ervaren moet hebben, de camper is ook gewoon superleuk.
(Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgend jaar gaan we naar Noorwegen met ... de camper).