Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Bericht door Ron Notenboom »

Dit is de locatie van de Pfeiffer Canyon Bridge: https://www.google.nl/maps/place/Pfeiff ... 4543?hl=nl
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Old Faithful schreef:Zou dit een alternatief kunnen zijn? Bij Kirk Kreek (net t.z.v. Limekiln S.P.) via de Nasciemento Fergusson Road en de Jolon Road naar Us-101 rijden. Je rijdt dan door Fort Hunter Liggett, een oefenterrein van het Amerikaanse leger. Ten noorden van King City kun je bij Greenfield via Elm Ave, Arroyo Seco Road en Carmel Valley Road naar Carmel aan Highway One. Het is natuurlijk wel een omweg. Ik ken de wegen niet uit eigen ervaring maar wat ik op Streetview kan zien, valt niet tegen. Kent iemand die wegen, bedeve of goldenhills misschien?
Mooie wegen, maar inderdaad tijdrovend. Fort Hunter Liggett zelf is niet zo interessant. Je hebt kans dat je door een checkpoint moet, en ik geloof dat ze het kunnen afsluiten voor oefeningen, maar er zijn meerdere wegen door het kamp.
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 »

Helaas erg jammer :cry:

Nu de kustroute eruit ligt. Hoe is de rit vanuit Monterey over de 101 naar LA? Is dat te doen in 1 rit? Zit er namelijk aan te denken om Pismo Beach als tussenstop eruit te halen dan voor een dag extra LA.
Peter17
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Peter17 »

Wat nu

Hotel Morro Bay annuleren en een dag langer in Monterey.
Hotel Morro Bay annuleren en een dag eerder richting Sequoia NP rijden.
Hotel Morro Bay behouden en over de ca101 rijden
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Wauw, wat een hevige regenval en waterhoeveelheden. Zonde dat Highway 1 dit jaar daardoor (deels) niet te bezoeken is!
Afgelopen oktober heb ik hem (weer) mogen rijden en het is toch echt wel een prachtig stukje California.

Peter71: ik zou niet gaan voor optie C. Morro Bay an sich is niet zo heel boeiend, ik vond het met name de route ernaar toe en de dag erna vervolgend naar LA die het de moeite waard maakte. Ik zou eerder voor optie A of B gaan, maar dat is een hele persoonlijke keuze. Hoe lang blijf je in Sequoia? Als dat al ruim is zou ik misschien wel kiezen voor dagje omgeving Monterey. Mocht jouw Sequoia/KC bezoek krap zijn: zeker je tijd daar besteden!

Overigens ook nog een suggestie, onderweg naar Monterrey een extra stop maken in Santa Cruz en omgeving. Ook hele leuke omgeving en wordt toch vaker overgeslagen op de route langs de kust. Andere optie: ipv Morro Bay kiezen voor Santa Barbara, maar dat is wellicht wat om voor de route daarna naar Sequoia...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Oei ook wij hadden net andersom Pismo Beach -Monterey gepland daar iets op verzinnen denk ik
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wat is jullie advies? Langer in Monterey blijven en daar de omgeving verkennen voordat we via de 101 naar Cambria gaan of smorgens via 101 naar Cambria en daar omgeving (state parks? Stukje kust naar noorden zover als mogelijk) verkennen?
Of.....?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind Morro bay nu net een plaatsje wat een bezoek waard is. Meningen verschillen.

Het is waarschijnlijk dat tegen het seizoen enkel de brug een probleem zal zijn. Het is dan perfect mogelijk om vanuit Monterey een stuk highway 1 te doen tot Big Sur en terug te rijden. Reken op twee uur rijtijd heen en terug. + uiteraard de tijd dat je ergens stopt.

Via de 101 is het van Monterey naar Morro Bay of Pismo Beach ongeveer een 2,5 uur rijden.

Wil je bvb nog naar San Simeon (elephant seals, hearst castle) en/of tot ragged point dan is dit vanaf Monterey via de 101 3 uur rijden en vervolgens een uur tot Morro Bay.

Het is dus best nog wel mogelijk om op één dag wat te zien van het stuk tussen Monterey en Morro Bay. De rest van de route tot LA kan je gewoon behouden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Danny360 schreef:Nu de kustroute eruit ligt. Hoe is de rit vanuit Monterey over de 101 naar LA? Is dat te doen in 1 rit? Zit er namelijk aan te denken om Pismo Beach als tussenstop eruit te halen dan voor een dag extra LA.
Bekijk het eens op googlemaps. Is qua rijtijd prima te doen in 1 keer, maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je onderweg nog wilt doen.
parure schreef:Oei ook wij hadden net andersom Pismo Beach -Monterey gepland daar iets op verzinnen denk ik
Dat kan blijven staan natuurlijk, alleen neem je nu de 101 in plaats van de 1.
Peter17 schreef:Wat nu Hotel Morro Bay annuleren en een dag langer in Monterey.
Hotel Morro Bay annuleren en een dag eerder richting Sequoia NP rijden.
Hotel Morro Bay behouden en over de ca101 rijden
Kan allemaal. Is zoals gezegd afhankelijk van de rest van de route en jullie interesses.
BowieEnJoan schreef:Jammer, zouden van 23 mei (vertrek San Francisco) tot 25 mei (aankomst LA) de Highway 1 gaan rijden. Wie heeft er voor ons een mogelijke uitkomst?
De 101? Je zou dan een stop minder kunnen doen eventueel.

En zoals gezegd kun je nog best wat meenemen van de kustroute. Wij hebben bijvoorbeeld Hearst Castle gepland. Dat blijft mogelijk, maar het is een stukje terugrijden.

Marianne
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Wij gaan straks half augustus van LA via de kustweg naar SF. Overnachtingen in San Simeon en Salinas. Ik vind het heel moeilijk in te schatten in hoeverre dit een probleem gaat vormen. Je kunt toch nog wel een gedeelte van de kustweg rijden?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben zelf drie keer Highway 1 gereden, inderdaad een prachtige route en erg jammer dat het nu niet voor iedereen zal lukken. Ik ben een reis aan het plannen voor vrienden, dus hou dit topic in de gaten. Het alternatief van Marcel klinkt goed en een stukje terugrijden voor de zeeolifanten is met tieners ook wel erg leuk, denk ik. Hun overnachting is gepland in Morro Bay.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Renee76: Je kunt op googlemaps zien hoe je kunt rijden.
Van LA naar San Simeon is het geen probleem, tussen San Simeon en Salinas neem je de 101.
Vanuit Salinas kun je nog een stuk langs de 1 naar het zuiden rijden, zie ook de bijdrage van Marcopstal.

Marianne
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik zie het ja, het lijkt me alleen voor ons logischer om onze overnachting in san simeon te verplaatsen naar san luis obispo of omgeving. Want als we naar san simeon rijden moeten we weer een stuk terug volgens mij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat klopt, dat scheelt je een uur. Wij gaan daar wel overnachten omdat we naar Hearst Castle gaan, maar als je dat niet doet is Pismo Beach of SLO handiger.

Marianne
elinev
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elinev »

Bedankt voor het delen van dit bericht! Wel jammer zeg. Wij hebben de route over twee weken op de planning staan van SF naar LA met een nacht in Monterey en Pismo Beach. Na de reacties hier denk ik dat wij één van de twee overnachtingen annuleren en kiezen voor een extra nachtje in LA of later in onze reis een nacht in Sedona. Alleen twijfel ik nu of ik de nacht in Monterey moet annuleren of die in Pismo Beach.

Hebben jullie misschien advies voor één van volgende opties?

1. Annuleren Monterey. Op dag 1 van SF naar Pismo Beach via Santa Cruz en Monterey (270 mijl, 4.45 uur zonder stops). Op dag 2 vanaf Pismo Beach rustig de tijd nemen voor Solvang, Santa Barbara, Santa Monica en evt. de outlet (188 mijl, 3 uur zonder stops).

2. Annuleren Pismo Beach.Op dag 1 van SF naar Monterey via Highway 1 (119 mijl, 2.20 uur zonder stops).Op dag 2 van Monterey naar LA via de 101 (342 mijl, 5.30 uur zonder stops).

Gevoelsmatig is de verdeling van reistijd in optie 1 het beste verdeeld en moeten we daarvoor gaan. Maar misschien zie ik iets over het hoofd aangezien de vorige reacties vooral voor optie 2 gaan. We kunnen op dag 1 overigens pas eind van de morgen weg uit SF vanwege het oppikken van de huurauto.

Bedankt!
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SRings »

Wat jammer... Maar goed om te weten...
Wij rijden eind mei-begin juni van San Francisco naar LA met 2 overnachtingen in Monterey en Pismo Beach. De bedoeling was via Highway 1. Ik ben hier niet zo goed in, maar welke gevolgen heeft dit dan voor onze route? Welke stukken kunnen we wel/niet rijden? En hoe zouden we dit het beste kunnen oplossen? Hotels stonden nu al vast maar zijn wel nog te annuleren/ wijzigen...
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 »

Zoals in de beginpost staat;
Je kan dan niet via kustweg van Monterey naar Cambria rijden maar je moet dan via de 101 omrijden.
Dus dat wordt helaas vanuit Monterey over de 101 naar Pismo Beach
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou lekker een dag rond Monterey doorbrengen en de dag erop een langere rit via de 101 naar LA doen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Alles hangt af van wat je wil doen. Heb je voldoende tijd in Monterey, dan kan je gerust de 17 mile drive doen, tot Big Sur op en af rijden (toch een spectaculair stuk van de highway 1) en Point Lobos bezoeken. Je kan dan gerust ook een overnachting in de regio Pismo Beach laten staan en vanaf daar terug op het originele plan vallen.

OK, je moet rondrijden, maar dit is dan wel via een vlotte snelweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Bummer, had ik net zo'n prachtig plekje op Kirk Creek weten te bemachtigen voor eind april.......
Highway 1 maar schrappen denk ik.... Dat heen en weer rijden om toch een stukje mee te pakken, ik weet het niet......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer