Almere vak V schreef:Vriendje van mij woont daar, weet altijd weer net dat belachelijk goeie betaalbare restaurantje te vinden. Of net dat toffe barretje op een belachelijke gave plek. Maar dat is vooral omdat hij er woont en precies weet waar hij wel of niet moet zijn. Die tijd heb je vaak als toerist niet.
Mij lukt dat als toerist wel. Ik doe wat research vooraf, en weet ook hóe ik dat moet doen, en kom zo altijd op leuke, bijzondere en hippe plekken. Daardoor heb ik wat sneller een 'local' ervaring, denk ik, dan de gemiddelde toerist (want die lopen immers rond op de Walk of Fame tussen de verklede mensen die geld vragen om met je op de foto te gaan). Ik wil niet arrogant overkomen, want zo reis ik gewoon. En een ander moet vooral reizen zoals hij of zij het graag doet. Maar ik vind het gewoon suf dat er zoveel mensen op dit forum komen vertellen dat LA niet tof is en als je dan vraagt wat ze daar gedaan hebben, dan hebben ze de Walk of Fame bezocht, in de file gestaan en zijn ze een dag naar Universal of Disney geweest.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je Amsterdam niks vindt terwijl je alleen naar Madame Tussaud geweest bent en over de Wallen gelopen hebt.
In beide steden ben ik al enkel keren geweest.
Als je voor de eerste keer gaat is SF waarschijnlijk de betere keuze, groter, bekender en meer te doen. Cable carts, Fishermans' wharf, die prachtige brug, etc.
San Diego is zeker niet verkeerd. Je kunt daar lekker aan het strand liggen, naast de zeeleeuwen (niet te dichtbij) zwemmen bij La Jolla Cove en genieten van hetgeen de stad te bieden heeft zoals Seaworld en lekker eten in Little Italy. Je zit er tevens dicht bij Mexico maar dan moet je de bus nemen omdat de huurauto niet de grens over mag.
Almere vak V schreef:Vriendje van mij woont daar, weet altijd weer net dat belachelijk goeie betaalbare restaurantje te vinden. Of net dat toffe barretje op een belachelijke gave plek. Maar dat is vooral omdat hij er woont en precies weet waar hij wel of niet moet zijn. Die tijd heb je vaak als toerist niet.
Mij lukt dat als toerist wel. Ik doe wat research vooraf, en weet ook hóe ik dat moet doen, en kom zo altijd op leuke, bijzondere en hippe plekken. Daardoor heb ik wat sneller een 'local' ervaring, denk ik, dan de gemiddelde toerist (want die lopen immers rond op de Walk of Fame tussen de verklede mensen die geld vragen om met je op de foto te gaan). Ik wil niet arrogant overkomen, want zo reis ik gewoon. En een ander moet vooral reizen zoals hij of zij het graag doet. Maar ik vind het gewoon suf dat er zoveel mensen op dit forum komen vertellen dat LA niet tof is en als je dan vraagt wat ze daar gedaan hebben, dan hebben ze de Walk of Fame bezocht, in de file gestaan en zijn ze een dag naar Universal of Disney geweest.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je Amsterdam niks vindt terwijl je alleen naar Madame Tussaud geweest bent en over de Wallen gelopen hebt.
Haha, ik vind Amsterdam ook niks. Er is niks in Amsterdam wat ze in Eindhoven ook niet hebben. Alleen lopen ze er niet zo mee te koop...
Overal is wat te vinden. Je moet alleen je best doen. En daar gaat het meestal op fout. Mensen nemen er geen tijd meer. We gaan steeds meer op die Japanners lijken die we 25 jaar geleden uitlachten als ze zeiden dat ze Europa in 3 dagen deden.
Bottom line, LA is gewoon niet mijn ding. Het doet het bij mij gewoon niet. En dan zijn er plaatsen genoeg in de US waar ik dat wel bij heb. Dus waarom mijn best doen? Heb bij Vegas trouwens precies hetzelfde. Een hoop drukte om niks. Iedereen zijn eigen voorkeur. En dat is maar goed ook. Anders zou het veel te druk worden. Wat overigens met Oregon het geval gaat worden. Drie keer zoveel boekingen als voor de Mol...
Oh ja? Volgens mij heeft de Mol dat effect altijd wel (alhoewel....Salvador destijds :| ), maar het zal ongetwijfeld ook zo weer wegebben. Dat hoop ik dan maar want een vriendin van me woont er en ik moet toch echt eens op bezoek!
Ik ben een enorme LA-fan, ben er 3x geweest (en steeds ook wat langer dan de gemiddelde toerist) en heb er ook familie wonen. LA doet me denken aan mijn eigen stad. Je moet er wat meer je best voor doen. Iedereen vindt SF en NY tof. Dat zijn van die échte toeristensteden. Hartstikke leuk allebei, maar geef mij maar dat je een beetje moet graven en zoeken en ontdekken. Ik blijf me verbazen over hoe de meeste toeristen een stad bezoeken als ze op reis zijn: ze vinken de top 4 van toeristische highlights op het lijstje af en zijn dan tevreden. Maar dan heb je toch een stad niet gezien of ervaren?!
Anyway, tijdens onze laatste reis Savannah, Charleston en New Orleans bezocht. Stuk voor stuk gewéldige steden! Zo anders dan het noordoosten en het zuidwesten! Zou jij ook vast leuk vinden :thumbup:
Wat achtergrond info mbt mijn vraag: Onze plannen staan of vallen met de juiste vliegtickets en de prijzen zijn nogal hoog. Omdat ik ontdekte dat heen via LA vliegen en terug via San Diego nog wat goedkoper was dan via LA heen en terug, bedacht ik dat San Francisco overslaan misschien een optie was maar ik had me nog niet gerealiseerd dat San Diego een stuk heter is in juli. Mijn meiden willen best graag de parken zien maar ook wel wat anders dus een dagje Disney of walvissen spotten of zo en daar zouden we dan de route op afstemmen. We zouden dan ca 17 of 18 dagen gaan miv 10 juli of zo. Vooralsnog zijn de vliegtickets elke dag duurder dus ik vrees dat het 2018 wordt.
Ik zou eens beginnen met een aantal routes uit te werken, met verschillende start- en eindpunten en regelmatig blijven kijken voor de tickets. Je kunt zomaar eens een goede deal tegenkomen (wij zagen maanden lang alleen maar tickets van boven de 1100 euro en hebben nu toch iets gevonden van iets meer dan 600 euro, in het hoogseizoen). Maar dan moet je wel een idee hebben van de verschillende routes.
San Diego is goed te doen hoor, in de zomer, en je hoeft er natuurlijk ook niet lang te blijven. Je kunt er ook naar toe vliegen en meteen verder rijden.
@Marianne: Maar bestaat er dan nog de kans dat de ticketprijzen tussen nu en 10 juli dan nog opeens zouden zakken? Wat ik begrijp is dat de kans daarop steeds kleiner wordt naarmate de vertrekdatum nadert.
Onze route met huurauto laten we afhangen van de goedkoopste vluchthavens waaronder LA, San Diego, Phoenix, San Francisco, en dan vanuit Ams, Eindhoven, Brussel, Dusseldorf, Keulen etc. Een concept route hebben we al maar zullen we dan aanpassen aan de aankomst en vertrek vluchthaven.
Zeggen dat de kans groter wordt naarmate je vetrekdatum dichterbij komt zou onzin zijn. Maar wat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb is dat er geen pijl op te trekken is. Wat vanochtend €1.100,- kan kosten. Kan vanmiddag €400,- kosten en vanavond €1.200,-. Het is blijven zoeken, zoeken en nog is zoeken. En als je iets ziet. Geen seconde twijfelen. Zorg dat je zo'n beetje de hele westkust van San Diego tot Seattle in kaart brengt en sla je slag zodra die zich voordoet. Dan zijn er vervolgens genoeg mensen hier die je meer dan genoeg tips kunnen geven over welke dingen je er allemaal kunt doen. Zodat iedereen zich meer dan prima vermaakt!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.