Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten eten en drinken
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Kosten eten en drinken
Iets met een clown en een hele grote gele M 

Vast welPSVwally schreef:Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord of ben er nog nooit één tegengekomenen soms wordt het gewoon een bezoekje aan de Golden Arches als we geen zin hebben om ergens lang te gaan zitten.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En wij t zelf ook soms gouden bogen noemen en de vertaling niet doorhebben 

Het is dat ik net the founder heb gezien, anders wist ik ook niet wat je met the golden arches bedoelde:)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens ben ik gemiddeld zo'n 30 dollar kwijt op de dagen dat ik niet 's avonds in een restaurant zit.
hoe kunnen we het beste zoeken op foodtrucks? gewoon plaats en foodtruck googlen?
Euh? Als er een stad in de wereld is waar je op elke straathoek (en vaak ook daaronder) koffie kunt scoren is het wel NYC, zeker in Manhattan. Alles van LPQ, Pret A manger, Starbucks, La Colombe tot en met honderden deli's en andere tentjes.Trails schreef:hebben hier de duurste koffie gehad: klein bekertje voor $5,50.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het was groen en lang en het smaakte niet naar augurk...roelb schreef:Heb je zo'n euro/english/seedless cucumber gekocht? Die zijn idd peperduur in de US. Een normale cucumber kost bij Safeways echt niet meer dan $0.99 oid. Organic is iets duurder.

Ik heb nog maar één keer een foodtruck gezien.
Ook niet op gelet-.
Ook niet op gelet-.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het is bij mij altijd meer een gevalletje van vooral de andere kant opkijken. Echt by far het smerigste wat je op fastfood gebied in Amerika kunt krijgen...PSVwally schreef:Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord of ben er nog nooit één tegengekomenen soms wordt het gewoon een bezoekje aan de Golden Arches als we geen zin hebben om ergens lang te gaan zitten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, van een Chipotle speelt mijn maag meer op
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik wil tijdens onze reis binnen 3 weken ook wel een paar foodtrucks bezoeken en heb er al een paar gevonden op yelp.
Nu is mijn vraag of je bij een foodtruck een fooi moet geven of zoals bij fast-food en afhaal heen fooi.
Nu is mijn vraag of je bij een foodtruck een fooi moet geven of zoals bij fast-food en afhaal heen fooi.
Lang klinkt als een 'nederlandse' komkommer, die zijn inderdaad duur, maar ook gewoon niet zo gangbaar hier. Een normale komkommer hier is de korte dikkere, met dikkere schil. Die schil ik meestal wel, maar verder smaakt het gewoon naar komkommer (wij vinden ze lekkerder, meer smaak, dan de lange smalle komkommers), en die kosten echt niet veel.Almere vak V schreef: Het was groen en lang en het smaakte niet naar augurk...
Terug in Texas!
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ontbijten doen wij of in het hotel als het erbij zit of in de meeste gevallen lekker brood halen bij de Walmart en beleg. Ik moet zeggen dat ik dat goedkope brood - iets dikker dan een stokbrood - 1 dollar, erg lekker vind. Met beleg kan ik mijn hart ophalen in de Walmart. Diverse smaken Philladelphia, pindakaas en jam. Wat er over blijft gaat in de koelbox. In de middag eten we meestal of wat fruit of wat er nog over is van het ontbijt.
Avondeten verschilt ook per dag. Het meest ideale voor ons is een foodcourt. Aangezien wij met 5 zijn en allemaal een andere smaak hebben is dat voor ons ideaal.
Avondeten verschilt ook per dag. Het meest ideale voor ons is een foodcourt. Aangezien wij met 5 zijn en allemaal een andere smaak hebben is dat voor ons ideaal.
leuk onderwerp 

Dat heet in de winkel een "english", "euro", "greenhouse" of "seedless" cucumber. En inderdaad een stuk duurder in de US.hemmie schreef:Lang klinkt als een 'nederlandse' komkommer
Net even gekeken, 48ct voor een gewone komkommer, $1.44 voor de seedless 

Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dan is het in Texas echt goedkoop, want bij de Publix waren ze idd $ 3,- verleden maand. Maar die kleine dikke kosten niet veel. Ik vond ze qua smaak wel wat minder dan komkommers hier.
Grappig die discussie over komkommers
Ze kosten inderdaad nagenoeg niks namelijk dus het moeten wel die lange Europeze dingen zijn geweest. Wij nemen ook altijd de Amerikaanse om dezelfde redenen als Hemmie aangaf. Vaak zelfs 3 voor een dollar te krijgen.
Wij combineren vaak de Aldi met een lokale supermarkt en we hebben eigenlijk niets te klagen wat betreft de kosten van fruit of groente. Even wat prijzen van de boodschappen van gisteren:
- Bananen 59 cent per pond
- 3 mango's $1.50 (duurt niet lang en ze zijn 3 voor $1)
- 3 pond zak met mandarijnen voor $2.29
- Meloen voor 89 cent
- Grote zak uien voor $1
- 3 grote paprika's voor $1.29
- 3 maiskolven voor $1
- 2 avocado's voor $1
Ik begrijp natuurlijk wel dat als je op vakantie bent je misschien niet altijd tijd/zin hebt om net de juiste supermarkt uit te zoeken met goede prijzen. Verder is elke regio natuurlijk weer anders en op sommige plekken zal het nu eenmaal duurder zijn dan elders.
Vito: de Publix is DUUR! Ze hebben prima spul en het is verder een fijne winkel maar bij de meeste dingen betaal je zo het dubbele vergeleken bij bijv. de Aldi.

Wij combineren vaak de Aldi met een lokale supermarkt en we hebben eigenlijk niets te klagen wat betreft de kosten van fruit of groente. Even wat prijzen van de boodschappen van gisteren:
- Bananen 59 cent per pond
- 3 mango's $1.50 (duurt niet lang en ze zijn 3 voor $1)
- 3 pond zak met mandarijnen voor $2.29
- Meloen voor 89 cent
- Grote zak uien voor $1
- 3 grote paprika's voor $1.29
- 3 maiskolven voor $1
- 2 avocado's voor $1
Ik begrijp natuurlijk wel dat als je op vakantie bent je misschien niet altijd tijd/zin hebt om net de juiste supermarkt uit te zoeken met goede prijzen. Verder is elke regio natuurlijk weer anders en op sommige plekken zal het nu eenmaal duurder zijn dan elders.
Vito: de Publix is DUUR! Ze hebben prima spul en het is verder een fijne winkel maar bij de meeste dingen betaal je zo het dubbele vergeleken bij bijv. de Aldi.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Haha!! Dat is inderdaad ook beroerd. Nou ben ik al geen liefhebber van Mexicaans. Maar die staat ook vrij hoog op mn things NOT to do lijstje...PSVwally schreef:Nou, van een Chipotle speelt mijn maag meer op

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1444 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 20 Reacties