Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waardevolle spullen in de auto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Gast »

Njit schreef:
Terpies schreef:Ik snap sowieso niet de ‘obsessie’ van mensen om een laptop mee te nemen als je op vakantie gaat.... zelfs in NL laat ik nooit mijn (zakelijke) laptop in mijn auto liggen. Kwaadwillenden die met WiFi scanners rondlopen rond je auto weten of je een laptop erin hebt liggen, dus waarom zou je risico lopen op een inbraak in je auto?
Als je laptop uit staat dan zend hij geen Wifi signaal uit. Dus lijkt me een beetje een broodje aap verhaal :) Ik zet hem altijd in Hibernate mode.
Helaas niet echt broodje aap. Sommige devices blijven in stand-by, zoals iPads/tablets/mobiele telefoons, maar ook laptops, als je alleen deksel sluit en hij in sleep mode gaat.

Het blijft dus opletten wat je in je auto laat....

https://www.autogo.ca/en/articles/33490 ... -your-car/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat artikel is echt klinkklare nonsens. De schrijver had zich wellicht wat beter moeten verdiepen in de specifieke standaarden. Hij verwijst naar een frans (waals) artikel, waar staat:
Par contre, quand votre appareil est allumé, il en va tout autrement. Il suffit d'être muni d'un détecteur de signal Bluetooth pour repérer l'engin. Un simple GSM équipé d'une antenne Bluetooth intégrée et muni de la bonne appli peut déjà faire l'affaire.
Geen enkele bluetooth device staat nog standaard in discovery mode. Dat was vroeger misschien zo, maar al lang niet meer. Zo lang er geen actieve connectie is met een andere bluetooth device zal er niets, en dan ook echts niets uitgezonden worden.

Dan staat er:
Et si vous avez eu la bonne idée d'éteindre votre Bluetooth, il reste encore le WiFi. Qui peut lui aussi être facilement repéré.
Geen enkele onderbouwing. Maar goed, laten we dan eens kijken naar IEEE 802.11, aka "wifi" of wireless ethernet. Ook daar geldt dan er geen verkeer door een client wordt gegenereerd als er geen actieve verbinding is. Dus als je thuis een device in je kofferbak hebt liggen die ingelogd is op het eigen netwerk: ja, dan is er inderdaad sprake van verkeer dat gepeild kan worden. Maar op een andere locatie is dat niet het geval.

Er is een mogelijke uitzondering, namelijk een instelling zoals "automatically connect to open networks". Op het moment dat je zoiets enabled kan een malafide persoon inderdaad een open access point bouwen als honeypot en daarmee devices uitlokken om te gaan connecten (en dus zenden, en dat is te peilen). Maar dat gaat in ieder geval niet op voor een Windows PC in sleep mode. Die zal in die status nooit een nieuwe verbinding opbouwen. De enige uitzondering, zoals ik al aangaf, is onder windows machines die in "Connected standby" mode staan. Er zijn niet heel veel devices die dat ondersteunen, dat is beperkt tot een paar high-end tablets. Voor telefoons geldt het inderdaad wel, maar daar hadden we het hier niet over. Voorzover ik weet zal ook IOS nooit uit zichzelf gaan connecten met een nieuw netwerk bij een device in sleep mode en ik kan me ook niet voorstellen dat Android devices dat doen, maar dat zou je moeten testen.

Al met al blijft het echt een broodje aap. _Behalve_ als je thuis, of op kantoor, of elders waar je apparaat sowieso een verbinding heeft dat apparaat in de auto laat liggen terwijl het _aan_ staat. Uit, hibernate, en in de meeste gevallen sleep mode vallen daar niet onder.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit soort verhalen komen ook elk jaar weer langs op Facebook. Meestal door niet-technisch onderlegde personen gepost.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer