Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AppaYipYip
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door AppaYipYip »

Patman schreef:
26 jun 2023, 20:34
Beste,

Komende zomervakantie willen wij gaan trouwen in Las Vegas. We weten ondertussen wat je allemaal moet doen om e.e.a. gelegaliseerd te krijgen in Nederland zodat we ook voor de Nederlandse wet getrouwd zijn. Wat ik echter niet kan vinden is hoe het zit met trouwen onder huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen. Wat ik wel heb kunnen lezen is dat je standaard in Amerika trouwt in gemeenschap van goederen. Wij willen echter onder huwelijkse voorwaarden. Is dit iets wat je voorafgaande aan het huwelijk in Amerika moet regelen bij de Notaris in Nederland of kan dit ook achteraf (maar bijvoorbeeld wel voordat je het officieel laat overzetten).

Weet iemand dit?

Andere vraag: leg je bij het huwlijk in Amerika ook vast welke naam je wilt gaan voeren of is dit ook iets wat je later in Nederland nog kan aanpassen.

Alvast bedankt!
Hoe is het bij jullie gegaan? Is het gelukt om op huwelijkse voorwaarden in Amerika te trouwen en de achternaam te kiezen hoe je die graag wil?

Ik ben erg benieuwd omdat ik nu ook het e.e.a. aan het uitzoeken ben. Welliswaar voor een andere staat, maar alle ervaringen kunnen helpen :)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zou het huwelijkse voorwaarden verhaal eens bij een notaris in Nederland voorleggen. Waarschijnlijk kun je ze door de notaris in Nederland op laten stellen, want zoiets gaat pas in als je daadwerkelijk getrouwd bent en dat trouwen maakt niet uit waar dat gebeurt, als het maar gebeurt.
In de US is het sowieso niet een notaris die huwelijkse voorwaarden (prenup) opstelt, maar daar ga je naar een advocaat. Als je beiden ingezetenen bent van NL en geen ingezetenen van de US, dan kan een advocaat in de US ook niet alles in een prenup voor je regelen, omdat er geen rechtsmacht is in de US over jullie bezittingen in NL.

Qua achternaam is het vrij simpel. Als je geen staatsburger bent van de US, kun je ook je achternaam niet veranderen volgens de regels in de US. Je moet dus de wet van NL aanhouden hierin.
Ik heb zowel NLse als Amerikaanse nationaliteit en toen ik getrouwd was èn mijn naam officieel (via rechtsuitspraak) heb gewijzigd in de US, wilde NL niet mijn officiele naamswijziging op mijn NLse paspoort zetten. Daarvoor moet ik eerst in NL ook een officiele naamswijziging aanvragen. Zo komt het dus dat ik een andere naam voer op mijn NLse paspoort dan op mijn Amerikaanse paspoort. Op mijn NLse paspoort is mijn Amerikaanse naam opgenomen als een AKA notitie.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer