Ik ook niet, ik heb het altijd bij me. Maar ik ken mensen die hun paspoort gewoon in auto of hotelkamer achterlaten.jan_nl schreef:Hm paspoort, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zijn paspoort in een auto of hotelkamer achter laat.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto-inbraak in Santa Monica.
Re: Auto-inbraak in Santa Monica.
Is de kans op diefstal door zakkenrollerij niet groter dan kamer-inbraak? Ik laat mijn paspoort eigenlijk altijd wel in het hotel achter.
Auto met een klassieke "klep " type sedanRuud2004 schreef:Huurauto met een "kattenbak". Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Ik weet wel het help misschien niet echt, maar maakt het ze toch moeilijker:
Ik reis alleen, dus moet ik toch weleens bagage in de auto achterlaten.
Ik heb een cijferslot met een dunne staalkabel. De koffers sluit ik af en leg ze met de handgrepen naar de achterbank. Rijg de kabel door zoveel mogelijk handgrepen, door een vast punt in de auto en trek hem dan strak.
Hopelijk vertraagt het een eventuele diefstal omdat ze duidelijk moeite moeten doen de koffers uit de bagageruimte te krijgen en wellicht toch eerst niet begrijpen waar en hoe ze vastzitten.
Ik reis alleen, dus moet ik toch weleens bagage in de auto achterlaten.
Ik heb een cijferslot met een dunne staalkabel. De koffers sluit ik af en leg ze met de handgrepen naar de achterbank. Rijg de kabel door zoveel mogelijk handgrepen, door een vast punt in de auto en trek hem dan strak.
Hopelijk vertraagt het een eventuele diefstal omdat ze duidelijk moeite moeten doen de koffers uit de bagageruimte te krijgen en wellicht toch eerst niet begrijpen waar en hoe ze vastzitten.
Pff. Dat ga ik echt niet doen. Geen waardevolle spullen (waaronder paspoort) in de auto laten en met een beetje beleid parkeren.
En daar wellicht vooraf over nadenken en geen grote laptops meenemen.
En dat dekentje, hebben wij ook gedaan. Toch niet alles direct en het zicht en ook niet direct in de zon
En daar wellicht vooraf over nadenken en geen grote laptops meenemen.
En dat dekentje, hebben wij ook gedaan. Toch niet alles direct en het zicht en ook niet direct in de zon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik denk dat een "dekentje" net eerder aanzet tot.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tsja, destijds wel dat advies gekregen, wellicht zelfs hier.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wat een vervelend begin van een reis waar jullie , denk ik, lang op verheugd hebben.
Wij zijn altijd tamelijk nonchalant met onze spullen, behalve de paspoorten, vertrouwen op de eerlijkheid van de mensen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn klanten! Er is ons ook nog nooit iets gebeurt, cross fingers! Dit jaar doen we veel grote steden aan en zullen we toch echt voorzichtiger moeten zijn.
Ik hoop dat jullie ondanks alles toch nog een prachtige vakantie beleven.
Wij zijn altijd tamelijk nonchalant met onze spullen, behalve de paspoorten, vertrouwen op de eerlijkheid van de mensen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn klanten! Er is ons ook nog nooit iets gebeurt, cross fingers! Dit jaar doen we veel grote steden aan en zullen we toch echt voorzichtiger moeten zijn.
Ik hoop dat jullie ondanks alles toch nog een prachtige vakantie beleven.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dan is er vwb de verzekering toch geen vuiltje aan de lucht? Klep dicht, bagage uit het zicht en geen dekentje nodig? Dekentjes kunnen handig zijn in sommige SUV's, Minivans of hatchback's zonder "hoedenplank", maar een Sedan sluit je toch gewoon af?knaapje schreef:Auto met een klassieke "klep " type sedanRuud2004 schreef:Huurauto met een "kattenbak". Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hm. In mijn beleving is een kattenbak iets heel anders. Een oude kever had een kattenbak. Een open bak in de auto.
-
- Amerika-expert
Is het niet gewoon de "kofferbak" ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dekentje of dergelijke gebruik ik ook nooit als ik eerlijk ben.
Alleen mijn telefoon en portemonnee incl. alle pasjes en paspoort gaan ten alle tijden mee als ik buiten de auto ben.
Soms, als ik meer dagen op 1 locatie verblijf, wil ik mijn paspoort nog wel eens in het kluisje op de hotelkamer achterlaten, omdat ik merk dat ik me overal met mijn rijbewijs ook kan legitimeren. Ik weet dat het officieel niet telt, maar toch.
Als ik mijn laptop of iPad of dergelijke in de auto moet achterlaten dan staan deze uit en liggen deze niet bij de andere spullen in de auto. Ik verstop dit een beetje.
In de steden ben ik altijd voorzichtiger dan in de parken en zal ik soms eerder inchecken of inderdaad toch een iPad in een rugzak meenemen. Anders ligt het dus 'verstopt' in de auto. Bv onder de matten of onder een stoel
Alleen mijn telefoon en portemonnee incl. alle pasjes en paspoort gaan ten alle tijden mee als ik buiten de auto ben.
Soms, als ik meer dagen op 1 locatie verblijf, wil ik mijn paspoort nog wel eens in het kluisje op de hotelkamer achterlaten, omdat ik merk dat ik me overal met mijn rijbewijs ook kan legitimeren. Ik weet dat het officieel niet telt, maar toch.
Als ik mijn laptop of iPad of dergelijke in de auto moet achterlaten dan staan deze uit en liggen deze niet bij de andere spullen in de auto. Ik verstop dit een beetje.
In de steden ben ik altijd voorzichtiger dan in de parken en zal ik soms eerder inchecken of inderdaad toch een iPad in een rugzak meenemen. Anders ligt het dus 'verstopt' in de auto. Bv onder de matten of onder een stoel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor, want blijkbaar is er dan iets van waarde wat verstopt moet.Marcopstal schreef:Ik denk dat een "dekentje" net eerder aanzet tot.
Auto’s worden niet op de gok opengebroken, maar gewoon op dat soort aanwijzingen, meer kans op buit, en minder risico want je breekt niet lukraak alle auto’s open.
Een sticker of streepjescode van een verhuurder helpt ook niet, er af halen of andere sticker er over is slim.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Contacteer:
Een sticker of streepjescode van een verhuurder helpt ook niet, er af halen of andere sticker er over is slim:
Ook aan het kenteken kan men blijkbaar zien dat het een huurauto is, dus die sticker kan je gewoon laten zitten. Een rood Colorado kenteken is bijvoorbeeld een Alamo huurauto, de FLT staat voor fleet. Zo zijn er nog meer kenmerken, in maart hadden we een auto van Hertz met een Florida kenteken, de man die onze boodschappen naar de auto bracht, zag ook gelijk aan het kenteken dat het een huurauto was. (we zijn er nog niet achter hoe, maar waarschijnlijk omdat er geen stad opstond, dat hadden alle andere florida kentekens die we tegenkwamen wel).
Ook aan het kenteken kan men blijkbaar zien dat het een huurauto is, dus die sticker kan je gewoon laten zitten. Een rood Colorado kenteken is bijvoorbeeld een Alamo huurauto, de FLT staat voor fleet. Zo zijn er nog meer kenmerken, in maart hadden we een auto van Hertz met een Florida kenteken, de man die onze boodschappen naar de auto bracht, zag ook gelijk aan het kenteken dat het een huurauto was. (we zijn er nog niet achter hoe, maar waarschijnlijk omdat er geen stad opstond, dat hadden alle andere florida kentekens die we tegenkwamen wel).
@lyan: even een kleine correctie, in FL kun je aan het kenteken niet zien dat het een huurauto is (tenminste, niet meer na 1997). De medewerker zag het waarschijnlijk aan de stickers. Je hebt trouwens 3 keuzes wat je onderaan je kenteken wil, je county, "sunshine state", of "in God we trust". Ik denk dat het puur toeval was dat je op dat moment alleen autos zag met een county naam erop. Ik zie minstens zoveel autos met "sunshine state" als die met onze county bijvoorbeeld.
Sommige andere staten kun je het wel aan het kenteken zien (zoals inderdaad Colorado, niet alleen bij Alamo zijn ze rood trouwens).
Sommige andere staten kun je het wel aan het kenteken zien (zoals inderdaad Colorado, niet alleen bij Alamo zijn ze rood trouwens).
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Huurauto's zijn in Amerika heel eenvoudig te herkennen. Ze hebben nl. allemaal kleine stickertjes met barcodes op de ramen zitten. Makkelijk voor de medewerkers van het huurbedrijf om ze in- en uit te scannen. Ga er maar vanuit dat criminele bendes dit ook weten en dus zijn de toeristen een makkelijke prooi.
Roland
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waar ik heel erg op let, is dat we ons koffer niet meer open doen als we ergens parkeren, zeker in een stad. Zodat niemand kan gezien hebben dat we met een volle koffer rondrijden. Dekentje hebben we ook nooit gebruikt.
Die aanname klopt natuurlijk alleen bij de veronderstelling dat inbrekers geen interesse hebben in de koffer/tassen en alle verdere bezittingen van een groep toeristen, maar eigenlijk op zoek zijn waar nog waardevollere zaken. Immers, met dekentje is er 'kans op buit', zonder dekentje is de buit beter bekend. Ik vind de opmerking van de agent dat een dekentje onhandig is dan ook wel wat kort door de bocht. Wanneer de koffers in het zicht in de auto hadden gelegen, was die opmerking ook vast geplaatst.Pete.Z schreef:Ja hoor, want blijkbaar is er dan iets van waarde wat verstopt moet.Marcopstal schreef:Ik denk dat een "dekentje" net eerder aanzet tot.
Auto’s worden niet op de gok opengebroken, maar gewoon op dat soort aanwijzingen, meer kans op buit, en minder risico want je breekt niet lukraak alle auto’s open.
Ook ik maak gebruik van de fameuze deken (meer precies: een grote zwarte handdoek). Echter, op de dagen dat wij onze koffers achterin hebben ben ik mij hier wel erg van bewust en parkeer ik enkel in (verlichte) garages, op een plaats waar ik de meeste bedrijvigheid vermoed (in/uitgang, betaalautomaat etc.) en met de achterkant strak tegen een muur.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1306 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties