Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bosbranden? Wie zou Yosemite inplannen in hun rondreis juli / augustus 2019?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Bos branden???Wie zou Yosemite inplannen in hun rondreis juli / augustus 2019?

Bericht door Marcopstal »

peterretep schreef:Wij zaten afgelopen augustus in Yosemite en we hadden de hele reis via het reisbureau in ons dorp geregeld. Toen wij bij ons hotel in el Portal aankwamen hoorden we dat dit gedeelte de dag er voor nog was afgesloten vanwege bosbrand. Eenmaal thuis vertelde het reisbureau ons dat ze op het punt hadden gestaan om onze overnachtingen om te boeken vanwege deze afsluiting. Vond ik toch wel heel alert!
Je maakt een grapje ?

Als het de dag ervoor nog was afgesloten en het reisbureau gaat nu beweren dat ze op het punt stonden je om te boeken dan vraag ik me wel af wanneer dat ze dat hadden gedaan. De dag zelf ? Met de situatie die er toen in de regio was vind ik een goed reisbureau eentje die anticipeert en je een week vooraf contacteert met een voorstel om om te boeken en niet eentje dat tot het laatste knipje wacht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Bos branden???Wie zou Yosemite inplannen in hun rondreis juli / augustus 2019?

Bericht door peterretep »

"Je maakt een grapje ?

Als het de dag ervoor nog was afgesloten en het reisbureau gaat nu beweren dat ze op het punt stonden je om te boeken dan vraag ik me wel af wanneer dat ze dat hadden gedaan. De dag zelf ? Met de situatie die er toen in de regio was vind ik een goed reisbureau eentje die anticipeert en je een week vooraf contacteert met een voorstel om om te boeken en niet eentje dat tot het laatste knipje wacht."
@Marcopstal, ik sta niet bekend om mijn gevoel voor humor..

Ze vertelden mij dat ze een alternatief hotel hadden in de nabije omgeving, ik heb niet doorgevraagd naar de details. Omdat de berichten omtrent Yosemite voor wat betreft onze geplande overnachting de positieve kant uit gingen hebben ze het zo lang mogelijk aangekeken voordat ze ons naar het alternatieve hotel zouden sturen. Ik vind dat een prima uitgangspunt en ik heb er helemaal geen probleem mee dat ze "tot het laatste knipje" hebben gewacht.
Dit vertelden ze ons ongevraagd toen we gingen vertellen hoe leuk we het hebben gehad en hoe netjes alles was geregeld. Er is natuurlijk op alles wel wat af te dingen maar wij hadden en hebben een heel goed gevoel bij de betrokkenheid van dit reisbureau.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het lijkt me dan duidelijk dat ze totaal geen benul hadden van de regio en de situatie die er toen was, maar eerder geredeneerd hebben in de aard van "het zal allemaal wel meevallen".

Ik blijf bij mijn mening: een echt goed reisbureau zou ruim op voorhand met een alternatief komen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

@Marcopstal,
Die indruk had ik niet maar ik heb live met ze gesproken terwijl jij het moet doen met mijn, wellicht incomplete, vertaling van dat gesprek.

Nog even een kleine aanvulling. Mijn vrouw was kort voor ons vertrek nog even aangesproken door ons reisbureau met de mededeling dat ze de branden in Yosemite in de gaten hielden en dat als we naar een ander hotel moesten we z.s.m. bericht kregen. Dat het reisbureau in ons geval tot het laatste moment heeft gewacht heeft alles te maken met berichten die er op wezen dat we waarschijnlijk de route zouden kunnen rijden die we wilden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer