Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Martin & Marianne »

Goed nieuws! :thumbup:

Marianne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Whoohoo! Dank voor de update!
Nu kunnen we gaan plannen :D
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Dat is zeker goed nieuws Marianne!
Veel plezier bij het plannen maken houstonwehaveaproblem! Ik wens jullie nu al heel veel plezier in Big Bend!
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi swissdutchie, een beetje laat maar toch nog even een reactie op jouw Texas reis in Oktober. Wij zijn vorig jaar mei in Big Bend N.P. geweest.Wij vinden dit een geweldig mooi park. Wij hebben de volgende wandelingen gedaan:De Boquillas Canyon Trail, een korte makkelijke wandeling naar het begin van de canyon. De Lost mine trail, prachtige wandeling met een schitterend uitzicht op de top. Deze wandeling is ook heel goed te doen voor mensen met hoogtevrees. En we hebben de Balanced rock trail gedaan. Is wel zo'n 7 mijl rijden over een vrij slechte dirtroad. De wandeling is vlak maar zonder schaduw. Op het eind moet je dan een eind omhoog klimmen naar de Balanced rock. Volgens het bord 0,25 mijl maar dat kan ik me niet voorstellen. Wel de moeite waard. Wij zaten ook in de Chisos mountain lodge en daar kun je dan 's avonds naar het Windows view point lopen voor de zonsondergang.
Restaurant is wel prijzig met niet zoveel keus, maar wel lekker.
Ik weet niet hoe jullie route is maar probeer ook Alpine aan te doen, één van de leukste stadjes waar we in Amerika zijn geweest. Wij hebben daar overnacht in het mooie Holland hotel.
Veel plezier in Texas,

Groeten Bert
Verslag:
dereetravel.nl
Laatst gewijzigd door Bert&Hanny op 17 aug 2024, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hallo Bert,
Heel hartelijk dank voor al jouw tips betreffend Big Bend! Ik ben op dit moment druk bezig met het maken van een roadbook voor onze trip en daar komen jouw tips en ervaringen goed van pas.
We zullen zeker een paar van de aanbevolen wandelingen gaan doen. Sommige stonden al op ons lijstje, andere ga ik zeker nog toevoegen.
Ik vrees, dat de balanced rock trail niet voor ons is weggelegd, want onze huurauto heeft geen high clearance. Nu hebben we weleens vaker dirt roads gereden in Amerika, maar die waren meestal vrij goed onderhouden, zodat ze ook met een gewoon personenauto goed te berijden waren.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord, dat Alpine een leuk plaatsje is. Helaas ligt het voor ons een beetje buiten de route, want wij rijden van Fort Davis via Marfa en Big Bend Ranch SP naar Big Bend NP. Als we het park weer verlaten, doen we dat via de noordingang en overnachten in Marathon. Toch bedankt voor de tip.
Onze hele geplande route kun je trouwens in dit draadje vinden:
viewtopic.php?f=36&t=80083&hilit=Reis+swissdutchie
Nogmaals hartelijk dank voor alle tips!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Boquillas Canyon vonden wij ook geweldig met de wilde paarden en loslopende koeien. Soms stonden ze wel in de weg, maar dat was ook wel weer leuk. Vooral mooi om 's ochtends vroeg te doen. Dan is het er sowieso nog niet te warm en te druk en ik denk dat je dan ook meer kans hebt om de paarden of de koeien tegen te komen.
Voor onze ervaring dit voorjaar:
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... inole.html
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hartelijk dank jojostravelusa! Ik had jullie blog al gevonden en met veel plezier en belangstelling gelezen! Ik vind het lezen van reisverslagen sowieso altijd heel nuttig ter voorbereiding op een reis. Daar haal ik misschien nog wel meer tips en ideeën uit dan van het forum zelf. Alleen waren er tot vorig jaar vrij weinig reisverslagen over Texas te vinden. Dankzij de eclipse kwam daar dit jaar verandering in en zijn er ineens heel veel reisverslagen over dit deel van Amerika en ze zijn nog heel recent ook. Daar kan ik dus mooi van profiteren. Het enige "maar" is, dat wij in een heel ander seizoen gaan reizen. De dagen zijn dan een stuk korter, de temperaturen lager en er zal weinig meer bloeien. Dat heeft nadelen maar ook voordelen: zo zijn we bij voorbeeld voor de overnachtingen een stuk minder geld kwijt, is het in de parken hopelijk wat rustiger en hoeven we bij het wandelen wat minder rekening te houden met hoge temperaturen. We gaan dus vast ook in het najaar genieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer