Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelroutes advies gezocht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Wandelroutes advies gezocht

Bericht door Lilo »

Kijk eens naar het Pohono trail: absolute aanrader vonden wij! (Alleen voor serieuze wandelaars, maar voor een Berggeit moet dat te doen zijn)

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@Lilo : Hoe hebben jullie destijds gelopen? Ik zie op AllTrails de volgende:
- Pohono Trail (East to West), 19,6 km en gaat van Glacier Point langs Taft Point, langs Dewey Point, naar beneden naar de weg. Lijkt me lastig als de auto boven blijft staan. Deze berggeit gaat niet 4MT / Panorama Trail omhoog lopen en Pohono Trail naar beneden :twisted:
- Pohono Trail van Glacier Point naar Dewey Point, 27 km
- Pohono Trail van Taft Point naar Dewey Point, 17,7 km (lijkt er meer op :D )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is logistiek wel een dingetje lijkt me. Zie ook https://www.yosemitehikes.com/glacier-p ... -trail.htm

Marianne
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Hallo Berggeit,
Ik heb vroeger een soort blog bijgehouden van onze reizen. Daar kan je eens gaan op kijken. Je vindt de hike bij California, Yosemite. Wij deden ook 4 mile trail en panorama trail, clouds rest, North Dome en combinatiehike Vernal en Nevada falls. Ik hou al jaren die blog niet meer bij, maar je kan er misschien nog wel wat aan hebben. Eigenlijk zijn het meerdere blogs: 1 is chariswinnen.wordpress.com en een ander is usacali.wordpress.com. verslagen zijn van sept 2014 (clouds rest en north dome) en juni 2015 (pohono). Nadien deden we nog andere hikes en 2 maanden geleden nogmaals vernal en Nevada falls via John Muir en Mist trail. Alle hikes zijn indrukwekkend, je kan niet verkeerd kiezen.

Als je nevada en Vernal doet, zeker Clark point niet overslagen, heel indrukwekkend uitzichtpunt.
Groetjes,
Lilo
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Berggeit, ik zie nu pas uw topic in het NW en dat jullie in September gaan. Voor de watervallen in Yosemite is dit geen goede periode, misschien hikes aan Tioga Road? Daar is Clouds Rest geweldig, zie mijn uitleg hierboven.

Lilo
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@Lilo : Dankjewel! Ik ga je blog eens nalezen.

We gaan inderdaad in september. Dit jaar konden we helaas niet vroeg (lees: mid juni) weg en we willen niet middenin de hete zomer naar Amerika.

Aan de Tioga Road had ik bijvoorbeeld al Lembert Dome opgeschreven. Clouds Rest is een mooie uitdaging :shock: .
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Ja, Clouds Rest stelt niet teleur :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht