Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Brave" reizen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: "Brave" reizen

Bericht door Pete.Z »

Dat kan alleen Kalaman beantwoorden. :wink:
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: "brave" reizen

Bericht door Tinuszke »

thebruins schreef:
07 jul 2025, 22:09
Ook heb ik altijd het gevoel gehad dat sinds de scheiding van het zuidwesten forum in 2 delen, er meer specifieke informatie in algemene topics ‘verdwijnt’, maar dat ligt misschien aan mij.
Dit is wel een mooi punt. Ik lees vaak de routetopics niet omdat dit vaak vooral gaat over planning, welke dingen te bezoeken in welke volgorde, reisafstanden etc. en daar heb ik zelf al wel genoeg ideen voor op zich (gebaseerd op reisverslagen lezen en wat ik verder tegen kom op internet/tv/tijdschriften etc.).

Ik vind de specifieke onderwerpen topics het leukst omdat je dan specifiek over een gebied/park/attractie een discusie/tips krijgt wat je daar (niet) moet doen oid. Dat is meer waardevol voor mij dan hoe je een reisroute in elkaar zet.

Daarom vind ik het jammer dat er alleen zo'n specifieke vragen topic voor het zuidwesten is. Voor de andere regios moet ik dan topis er tussenuit halen die interssant lijken.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Dat "brave" krijgt een beetje een negatieve klank. Maar wat is nou eigenlijk de definitie van "brave" reizen?
In het oud-nederlands betekende braaf: stoutmoedig of dapper. Tegenwoordig meer iets van "je aan de regels houdend".
Ik heb hem overigens in het topic meer opgevat als "standaard", "niet spannend", "niet via de gebaande paden" etc. En die laatste dan in figuurlijke zin.

Onze routes lijken vaak niet veel bijzonders, maar ons plezier zit hem in de wandelingen of mooie tentkampeerplekken. Dirt-roads kunnen best leuk zijn, maar autorijden is voor ons een noodzakelijk kwaad om van a naar b te komen. Onze ervaring is dat hoe makkelijker het is om ergens te komen, hoe drukker. Horse Shoe Bend zijn wij een paar jaar geleden geweest en was in vergelijking met 25 jaar geleden een "circus". Als we populaire hikes doen, doen we ze doorgaans vroeg in de ochtend. Waren we 25 jaar geleden met een Lonely planet op pad, nu is internet en google maps een mooie inspiratiebron. En, ik word soms een beetje kriebel van de "musts" die vaak op het forum worden genoemd. Andere plekken zijn vaak ook mooi en wij genieten ook van het "ronddwalen". Zo hebben we mooie uurtjes beleefd bij Edmaiers Secret jaren terug.

White Domes gaan we dit jaar nog een keer beleven. We hebben hem als overnight hike gepland staan, omdat we de vorige keer graag nog langer rond hadden willen lopen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Ik denk niet dat het de bedoeling was van @kalaman om de AllesAmerika - forummember op te splitsen in een avontuurlijke en minder avontuurlijke (of 'brave') reiziger.
Wij hebben twee keer een rondreis gedaan en zijn niet van het avontuurlijke type (als in: dirt roads gaan we niet specifiek opzoeken of wandelingen van uren aan een stuk zijn niet voor ons) maar hebben toch heel veel nuttige info gehaald uit het forum waar we anders niet gekomen zouden zijn (bvb. het 'dorpje' Nelson niet ver van LV).

Hou er natuurlijk ook rekening mee dat de unieke plaatsen die hier al eerder beschreven waren, vroeger echt hidden gems waren en nu door o.a. social media overal te vinden zijn. En wie zijn wij om een ander ook niet de weg naar de hidden gems te gunnen? Dat vind ik altijd zo vreemd aan 'toerisme': niemand wil massa-toerisme maar eigenlijk doen we er overal zelf aan mee. Trouwens: ik vind een plaats met veel toeristen daarom niet minder mooi. Een Yellowstone bvb. dat overspoeld wordt door toeristen, maakte bij mij nog steeds een ongelooflijke indruk.

Laat me concluderen dat elk zijn/haar reis op zijn/haar manier beleeft. Voor de ene is dat 'braaf', voor de andere mag het avontuurlijker. Maar we moeten elkaar hier niet in hokjes gaan duwen en gewoon beste vrienden blijven die elkaar helpen waar nodig :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

WeernaardeVS schreef:
15 jul 2025, 13:47

In het oud-nederlands betekende braaf: stoutmoedig of dapper. Tegenwoordig meer iets van "je aan de regels houdend".
Ik heb hem overigens in het topic meer opgevat als "standaard", "niet spannend", "niet via de gebaande paden" etc. En die laatste dan in figuurlijke zin.
Dat is perfect wat ik bedoelde, maar bepaalde forumleden zochten er blijkbaar zaken achter die er helemaal niet waren.
Fre en Isa schreef:
15 jul 2025, 17:42
Ik denk niet dat het de bedoeling was van @kalaman om de AllesAmerika - forummember op te splitsen in een avontuurlijke en minder avontuurlijke (of 'brave') reiziger.

Laat me concluderen dat elk zijn/haar reis op zijn/haar manier beleeft. Voor de ene is dat 'braaf', voor de andere mag het avontuurlijker. Maar we moeten elkaar hier niet in hokjes gaan duwen en gewoon beste vrienden blijven die elkaar helpen waar nodig :thumbup:
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ach, wat de ene hele braaf vindt, zal de ander super avontuurlijk vinden. Zal er maar net mee te maken hebben wat je gewend bent of misschien wel hoe je zelfs bent opgevoed of waar je voorkeuren naar uitgaan. En het mooie is dat iedereen dit voor zichzelf kan en mag bepalen.
WeernaardeVS schreef:
15 jul 2025, 13:47
En, ik word soms een beetje kriebel van de "musts" die vaak op het forum worden genoemd.
En precies dit dus. Ik word een tikkie moe van mensen die hier roepen je moet dit, of je moet dat. Je moet helemaal niks. Leuk dat je naar Amerika gaat. Leuk dat je om tips vraagt. Hier heb je er een aantal, kijk maar wat je er mee doet of dat het bij je past.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Fre en Isa Heel mooi verwoord!

Wat betreft die musts: ik ben dan altijd wel benieuwd naar voorbeelden. Wie zegt hier dat je iets moet doen? Ik probeer altijd er achter te komen waar de voorkeur naar uitgaat (en dat is vaak niet gemakkelijk), maar de meeste mensen willen bij een eerste reis toch de standaarddingen zien en doen. Maar dat er hier gezegd wordt dat je dit of dat moet; dat herken ik niet.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lekker doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar er zijn nou eenmaal bepaalde dingen die mensen graag zien en doen, en die worden benoemt.
Niemand wordt vervolgens gedwongen het ook zo te doen.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik dacht het ging om de naam van een nieuwe reisorganisatie: Brave Travels :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer