mirdj schreef:We hebben al een hotel in DV (Stovepipe Wells) maar wat zou een mooie stop zijn voor de nacht tussen DV en Yosemite? We zitten te denken aan Lone Pine, Lee Vining of Mammoth Lakes, maar andere suggesties zijn welkom.
In 2004 heb ik overnacht in Mammoth Lakes (bij Motel 6). Een alleraardigst stadje met ook nog een Nederlandse bakker.
Je zit dan dichtbij Mono Lake en (met een kleine omweg) bij Bodie. Mono Lake heb ik toen 's ochtends bezocht en daarna Bodie. Ben toen alleen niet richting Yosemite NP gereden maar naar Carson City, NV.
mirdj schreef:We hebben al een hotel in DV (Stovepipe Wells) maar wat zou een mooie stop zijn voor de nacht tussen DV en Yosemite? We zitten te denken aan Lone Pine, Lee Vining of Mammoth Lakes, maar andere suggesties zijn welkom.
In 2004 heb ik overnacht in Mammoth Lakes (bij Motel 6). Een alleraardigst stadje met ook nog een Nederlandse bakker.
Je zit dan dichtbij Mono Lake en (met een kleine omweg) bij Bodie. Mono Lake heb ik toen 's ochtends bezocht en daarna Bodie. Ben toen alleen niet richting Yosemite NP gereden maar naar Carson City, NV.
Roland
Ik heb alles eens in de S&T gegooid en kom eigenlijk kwa afstand uit op Mammoth Lakers en de Motel 6 daar heb ik ondertussen ook gevonden. Hmmm een Nederlandse bakkker, dat moeten we in gedachte houden.
Als we over de pass kunnen gaan we zeker ook een bezoek brengen aan Bodie, als we dan toch in de buurt zijn ....
We zijn iets verder gekomen, maar twijfelen nog steeds, meer tips voor overnachtingen (plaatsen en motels/hotels) zijn dan ook meer dan welkom.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj schreef:
We zijn iets verder gekomen, maar twijfelen nog steeds, meer tips voor overnachtingen (plaatsen en motels/hotels) zijn dan ook meer dan welkom.
Vanaf Death Valley kun je makkelijk naar Mammoth Lakes rijden maar ook nog wel wat verder. Hangt er ook van af of je 's ochtends in DV nog iets wilt bezoeken en bv nog de Alabam Hills wilt bekijken.
Als het even kan rijd dan door naar Lee Vining. Dan kun je Mono Lake nog bij zondsondergang bekjiken en heb je de volgende dag wat meer tijd voor Bodie. Reken daar echt wel een paar uur voor, het is een onverharde weg er naar toe, en ook het bezoek zelf kost tijd.
Kan je met een gewone wagen in mei over de Tioga pass rijden als hij pas open is of heb je een suv of kettingen nodig?
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Als Tioga pass is opengesteld is hij dat voor alle voertuigen.
Ze stellen de weg pas open als hij sneeuwvrij is dus heb je geen kettingen nodig, of je moet de paech hebben in een late sneeuwstorm uit te komen
Helaas heb ik in Lee Vining nog geen motel/hotel kunnen vinden, iemand daar nog een optie voor? Verder heb ik zitten denken om misschien helemaal door te rijden naar Bridgeport, is dat haalbaar?
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Wij hebben een aantal jaar geleden (in 2000) overnacht in de Lake View Lodge. Een "normaal" motel met nette kamers, zonders toeters en bellen. Niet goedkoop. Prima locatie om te overnachten, zo vlakbij de oostingang/uitgang van Yosemite NP en met uitzicht op het Mono Lake. Op loopafstand restaurant, bakker.
Ivm June Lake...
Ik ben er nog nooit geweest, vermits ik nog nooit ik de USA ben geweest, maar ik zag in S&T dat dit plaatsje tussen Mammoth Lakes en Lee Vining lag en dat er ook wel mogelijkheden waren om te overnachten.
Het lijkt mij in ieder geval een mooie plaats om de nacht door te brengen als ik het zo zie via google en enkele motel sites.
Meer dan dit kan ik er niet echt over vertellen eigenlijk
Ivm June Lake...
Ik ben er nog nooit geweest, vermits ik nog nooit ik de USA ben geweest, maar ik zag in S&T dat dit plaatsje tussen Mammoth Lakes en Lee Vining lag en dat er ook wel mogelijkheden waren om te overnachten.
Het lijkt mij in ieder geval een mooie plaats om de nacht door te brengen als ik het zo zie via google en enkele motel sites.
Meer dan dit kan ik er niet echt over vertellen eigenlijk
Wij hebben in 2004 de June Lake Loop gereden. Ik herinner me alleen maar wat meren met vakantieachtige huizen erom heen. Een echt dorp kan ik me niet herinneren. Lijkt me een geweldige locatie om te kamperen. Je zit wel iets van de doorgaande weg af, maar veel is dat niet.
Dat is hoopvol nieuws zeg! Wij vertrekken op 5 mei naar San Francisco, op 7 mei richting Yosemite en op 9 mei zou het erg mooi zijn als we via de Tioga het park kunnen verlaten!
Debbie schreef:Dat is hoopvol nieuws zeg! Wij vertrekken op 5 mei naar San Francisco, op 7 mei richting Yosemite en op 9 mei zou het erg mooi zijn als we via de Tioga het park kunnen verlaten!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.