Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Pass opening

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

De Tioga road was zeker de moeite, maar ik snap niet waarom sommigen met een ei in hun broek zitten als ze die rijden? Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag. Bij de Tioga road was dat toch veel minder het geval. Maar echt wel de moeite om die eens te rijden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ei in de broek? Ik vind de Tioga Pass eigenlijk nergens 'eng' of zo. Wij hebben hem pas nog gereden met een 32 ft. camper, maar het is prima te doen. Puur genieten!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

nienna schreef: Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag.
Ah, ik ben dus gewaarschuwd :shock: Is dit heel erg? :oops: , en zit die afgrond aan één kant? dan weet ik waar ik aan toe ben en of ik zelf moet rijden of toch maar niet :lol:
gr. Paula
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

paula58 schreef:
nienna schreef: Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag.
Ah, ik ben dus gewaarschuwd :shock: Is dit heel erg? :oops: , en zit die afgrond aan één kant? dan weet ik waar ik aan toe ben en of ik zelf moet rijden of toch maar niet :lol:
gr. Paula
Vaak is het slalommen tussen de bergen door, dus komen de diepere delen naast de weg aan beide zijden van de auto voor.
Als je een lang stuk langs een bergrug moet rijden met een diepte er naast, dan kan je inderdaad overwegen het stuur aan de ander te geven, mits je natuurlijk beide rijdt en daarvoor ook getekend hebt bij je autoverhuurstation.
Ik ben ook geen held op bergwegen en geef het stuur ook wel eens over aan mijn vrouw, die geen hoogtevrees heeft.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

markro schreef: Ik ben ook geen held op bergwegen en geef het stuur ook wel eens over aan mijn vrouw, die geen hoogtevrees heeft.
Het ernaast zitten is vaak enger dan zelf rijden, een soort gevoel van geen controle hebben, maar als het heel erg wordt ga ik wel achterin liggen met mijn ogen dicht :lol: :lol:
Paula
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

ook net de pas gereden, supermooie natuur. Zo sta je in de hitte van Death Valley en zo sta je op de Tioga pass met je voeten in de sneeuw. Neem echter wel de tijd voor de tocht want er is een hoop te zien.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Bostonlover schreef:ook net de pas gereden, supermooie natuur. Zo sta je in de hitte van Death Valley en zo sta je op de Tioga pass met je voeten in de sneeuw. Neem echter wel de tijd voor de tocht want er is een hoop te zien.
Iemand een idee wat de mooiste rit is? Van Yosemite Valley naar de oostkant rijden of omgekeerd ??

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Hier en daar kan de weg iets spannend zijn, maar qua 'engheid' is de gemiddelde Oostenrijkse of Italiaanse bergpas enger, de bergwegen in Amerika zijn meestal breder dan in Europa.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Yvoko schreef:Hier en daar kan de weg iets spannend zijn, maar qua 'engheid' is de gemiddelde Oostenrijkse of Italiaanse bergpas
Ja, even kwam dat beeld weer even binnen bij me van een "hochstrasse" die we ooit in Tirol hebben gereden (de grootste nachtmerrie ooit :lol: )

Eigenlijk maar breed genoeg voor 1 auto, geen vangrails, kokende motor en banden die begonnen te roken tijdens het remmen :cry: , komt er ook nog eens een touringcar aan, dus moesten we in z'n achteruit :help: (dat was eens maar nooit meer, of ze moeten me eerst bewusteloos slaan :o )

Maar ik neem aan dat de wegen daar wel wat veiliger zijn aangelegd.
gr. Paula
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hans, oost-west of west-oost? Maakt weinig uit. Als het kan rijd dan 's morgens van oost naar west of 's middags van west naar oost (stand van de zon).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer