Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatiesysteem wel of niet??
- brianelka
- Amerika-ontdekker
kostprijs
een gps zou waarschijnlijk wel van groot nut kunnen zijn, vooral voor de grote steden dan.
hangt er een beetje vanaf hoeveel het zou kosten. Iemand enig idee?
we huren een auto voor een periode van 20 dagen.
thnx
hangt er een beetje vanaf hoeveel het zou kosten. Iemand enig idee?
we huren een auto voor een periode van 20 dagen.
thnx
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Het hangt er vanaf bij welke maatschappij je een auto huurt wat de kosten zijn.
Bij Alamo zal het iets van 9 dollar zijn , bij hertz het neverlost iets goedkoper dacht ik maar dit systeem heeft een database in het systeem zitten voor belangrijke plekken ,de Yellow Pages.
Het systeem bij Alamo is van Garmin en is vergelijkbaar met de TomTom.
Kijk gewoon even bij de maatschappij waar je de wagen huurt wat zij aanbieden .
Erika
Bij Alamo zal het iets van 9 dollar zijn , bij hertz het neverlost iets goedkoper dacht ik maar dit systeem heeft een database in het systeem zitten voor belangrijke plekken ,de Yellow Pages.
Het systeem bij Alamo is van Garmin en is vergelijkbaar met de TomTom.
Kijk gewoon even bij de maatschappij waar je de wagen huurt wat zij aanbieden .
Erika
Wij zijn hier in NL enthousiaste gebruikers van de TomTom en hebben vorig jaar een extra geheugenkaartje met de hele USA erop gekocht voordat we naar Seattle vertrokken (reis van Seattle naar Minneapolis).
Voor ons was dat veel voordeliger dan voor ca. 9 dollar per dag zo'n ding te huren (we hadden de TomTom toch al).
Ook bij onze reis afgelopen maart (Las Vegas en omgeving) hebben we hem weer veelvuldig gebruikt (echt handig als je op zoek bent naar een hotel bijvoorbeeld en door de stad navigeren wordt ook een stuk makkelijker) en als we zaterdag naar San Francisco en omgeving vertrekken gaat hij zeker weer mee.
Dus wij hebben de aanschaf van TomTom + USA kaartje er makkelijk uit ten opzichte van huren ter plekke.
YMMV
Ellen
Voor ons was dat veel voordeliger dan voor ca. 9 dollar per dag zo'n ding te huren (we hadden de TomTom toch al).
Ook bij onze reis afgelopen maart (Las Vegas en omgeving) hebben we hem weer veelvuldig gebruikt (echt handig als je op zoek bent naar een hotel bijvoorbeeld en door de stad navigeren wordt ook een stuk makkelijker) en als we zaterdag naar San Francisco en omgeving vertrekken gaat hij zeker weer mee.
Dus wij hebben de aanschaf van TomTom + USA kaartje er makkelijk uit ten opzichte van huren ter plekke.
YMMV
Ellen
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is dus het voordeel als jezelf zo'n toestel hebt,een kaartje met de hele V.S erop of gewoon aparte delen is goedkoper dan huren daar want het toestel gebruik je hier gewoon weer.
Het is alleen even kijken hoe je maximaal rendement uit hetsysteem haalt want ook via nuttige plaatsen kunje leuke dingen opscharrelen die je in eerste instantie nog niet had ontdekt.
Ik denk dat er steed meer vakantie gangers een eigen systeem mee gaan nemen ,een eigen navi of een PDA het maakt allemaal niet uit.
Het is een hulp middel en ik maak er graag gebruik van.
Erika
Het is alleen even kijken hoe je maximaal rendement uit hetsysteem haalt want ook via nuttige plaatsen kunje leuke dingen opscharrelen die je in eerste instantie nog niet had ontdekt.
Ik denk dat er steed meer vakantie gangers een eigen systeem mee gaan nemen ,een eigen navi of een PDA het maakt allemaal niet uit.
Het is een hulp middel en ik maak er graag gebruik van.
Erika
-
- Amerika-newbie
Wij hebben net ook de tomtom go910 met Amerikaanse kaarten gekocht. We wilden er sowieso eentje kopen en met deze kaarten kwam het mooi uit. Wat wel raar is dat bij een reisberekening (nu vooraf) hij een veel langere reistijd berekent dan bvb. google maps.
Voor een trip van San Francisco naar Oakhurst berekent hij bvb. 4u.15 i.p.v. 3u.30 (op googlemaps).
Weet nu wel nog niet wat me te wachten staat.
Voor een trip van San Francisco naar Oakhurst berekent hij bvb. 4u.15 i.p.v. 3u.30 (op googlemaps).
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
je kunt gewoon de nederlandse taal er op zetten. Die is voorgeprogrammeerd i.e.g bij AlamoNoa schreef:Als ik deze in Amerika huur, kan de tekst dan ook in het nederlands? Niet dat engels een bezwaar is, maar als het in het nederlands kan is dit een stuk makkelijkerCoyote schreef: Via http://www.alamo.com kun je in Amerika een navigatiesysteem huren voor $ 10,99 p/d of $ 49,75 per week. Geen gekke prijs.
Als je er eentje huurt zou ik 'm in Amerika huren, goedkoper en minder gesleep met het apparaat.
Roland
Heeft iemand ervaring met het huren ter plaatse van een Tom Tom/GPS???
Groetjes Marja
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat klopt. TomTom is in het begin heel erg ruim in de reisberekening qua tijd. Wordt onderweg wel steeds aangepast maar aan het begin van een trip kun je je erop verkijken. In oudere versies van TomTom kon je nog snelheden per soort weg opgeven. Dat zie ik niet meer in de nieuwe versies. Het programma zal daardoor wel niet (helemaal) rekening houden met het feit dat je op bepaalde trajecten veel sneller mag.Marianne B schreef:Wij hebben net ook de tomtom go910 met Amerikaanse kaarten gekocht. We wilden er sowieso eentje kopen en met deze kaarten kwam het mooi uit. Wat wel raar is dat bij een reisberekening (nu vooraf) hij een veel langere reistijd berekent dan bvb. google maps.
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
je kunt de reis ook laten plannen via een bepaalde route of plaatsen. op die manier zul je ook al veel verschil zien.
De TomTom berekend niet altijd even gunstig,dus als jij via een andere route wilt gaan dan kan dat door de reis via die plaatsen te laten gaan waar jij graag langs wilt.
Het is even wat lastig om te doen maar bereken maar eens een route op een afstand die jezelf goed kent en kijk dan de routedemo eens en ga dan de route eens doen die jezelf zou rijden als je geen tomtom had.en dan via bepaalde plaatsen op die lijn.
De TomTom berekend niet altijd even gunstig,dus als jij via een andere route wilt gaan dan kan dat door de reis via die plaatsen te laten gaan waar jij graag langs wilt.
Het is even wat lastig om te doen maar bereken maar eens een route op een afstand die jezelf goed kent en kijk dan de routedemo eens en ga dan de route eens doen die jezelf zou rijden als je geen tomtom had.en dan via bepaalde plaatsen op die lijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
hee
Live vanuit Page- Arizona: we rijden nu ruim 10 dagen rond in een huurauto (Hertz) met NeverLost en we zijn er dik tevreden over. We kunnen de Nedl taal instellen, hotels/restaurants ed. opzoeken en de
tijden kloppen tot nu toe erg goed.
We hebben evengoed een kaart v de regio in de auto om een beetje
een overzicht te hebben en als we zeker weten dat we op de goede weg
zitten, zetten we het systeem wel eens uit. Zeker in San Francisco en
Hollywood was het ideaal.
- succes -
Live vanuit Page- Arizona: we rijden nu ruim 10 dagen rond in een huurauto (Hertz) met NeverLost en we zijn er dik tevreden over. We kunnen de Nedl taal instellen, hotels/restaurants ed. opzoeken en de
tijden kloppen tot nu toe erg goed.
We hebben evengoed een kaart v de regio in de auto om een beetje
een overzicht te hebben en als we zeker weten dat we op de goede weg
zitten, zetten we het systeem wel eens uit. Zeker in San Francisco en
Hollywood was het ideaal.
- succes -