Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opening Tioga Pass 2017 (update 29 Juni open)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ga ervan uit dat hij dan wel open is. Waarom niet wat eerder overnachten dan Furnace creek? Als de pas wel open is heb je nu ook nauwelijks tijd om iets te zien onderweg.
Voor de Sonora Pass (en DV, Bodie en Mono Lake) zie ons 2013-verslag, en voor de Tioga Pass en de bezienswaardigheden langs de CA395 zie ons 2015-verslag.

Edit: Paul was me voor.
Ik zou wel rekenen op de Sonora Pass; waarom zou die half juli sluiten? Alles kan, maar daar zou ik niet van uitgaan.
Het lijkt me handiger om te overwegen om in Bishop of Lone Pine te overnachten.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

wimsilke schreef:De Tioga pas op 11Juli nog gesloten is ook uniek.
Volgens de gekende tabel nog nooit gebeurd. 1 juli was de uiterste datum sinds 1980. Maar er is dan ook een recordhoeveelheid sneeuw gevallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een stukje nutteloze kennis. Vanaf 1930 is het vier keer voor gekomen dat de pass pas - had ik toch bijna pas pas geschreven 8) - in juli open ging. In 1933 op 8 juli, in 1936 op 1 juli, in 1938 op 5 juli en in 1998 op 1 juli.

Martin
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er zal dit jaar hoogstwaarschijnlijk geschiedenis worden geschreven.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Tot wanneer is deze normaal open?
Kan ie ook een keer niet open gaan?

Wij hebben hem niet op de route dit jaar.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MarcoNL
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcoNL »

SuzieQ schreef:Tot wanneer is deze normaal open?

Het is sinds de jaren dertig nog nooit gebeurd dat de pass niet open is gegaan. Gemiddeld genomen gaat de pass eind mei open, het is nu dus al vrij laat.
FamilieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door FamilieB »

http://www.fresnobee.com/news/local/art ... 05524.html

Nu is weer het smeltwater de boosdoener, ooit ga je open dit jaar Tioga!
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door nico.q »

Een paar dagen geleden reden wij de Sonora pass (juist; omdat Tioga nog niet open was).
Een dag daarvoor praatte ik met een medewerker van het hotel waar wij zaten in Coarsegold. Deze medewerker had een broer die bij Caltrans werkt. Aldus de betreffende broer was men bang dat de pas dit jaar helemaal niet open zou gaan. Er lag nu nog zoveel sneeuw dat dit de meest realistische voorspelling was.
Weet natuurlijk niet of deze voorspelling gaat uitkomen, maar wilde het toch meegeven....
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Linda85 »

:shock:
Afbeelding
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik hou mar voorzichtig rekening met omrijden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het smeltend sneeuwwater is momenteel het probleem.
June 24, 2017
The Tioga Road remains closed to all vehicular traffic, including bicycles. Melting snow is causing water to run over the road in multiple locations, creating a safety hazard. The park is diligently working to ensure that adequate sanitation facilities are in place to meet visitor needs and to protect the water quality in the Tuolumne River watershed. The road will remain closed until the impacted power, communications, water and sewer systems are operational to meet the needs of park staff and visitors. There is no estimated opening date. The Tioga Road is closed to vehicles, bicycles, and pedestrians from South Fork Bridge (6.5 miles east of Tuolumne Grove/NatureBridge in the Crane Flat area) to Tioga Pass.
Vroeg of laat lossen ze dat wel op denk ik, dus ik vermoed dat de weg wel een keertje open gaat deze zomer. Dat geldt niet voor de High Sierra Camps en de White Wolf Lodge. Die blijven dicht dit jaar.
The High Sierra Camps and White Wolf Lodge will not open this year due to record snowpack and lack of access to water for bathrooms and kitchens. Guests with reservations for 2017 have been contacted. Tuolumne Meadows Lodge, Grill and Store are scheduled to open for the 2017 season, but exact opening dates are still to be determined. The health and safety of Yosemite National Park visitors is the park’s top priority.
Martin
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

SuzieQ schreef:Tot wanneer is deze normaal open?

De sluitingsdatum van de TIOGA pass is gemiddeld genomen half november.
Ook hier natuurlijk uitschieters
2004 - 17 oktober
1995 - 11 december

Dus er zullen dit jaar vast enkele weken zijn dat de pas open is.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jipper
Amerika-ontdekker

Bericht door jipper »

Wij willen op 16 juli van El Portal naar Bishop rijden.
Ik hoop dat dit dan wel mogelijk is over de tioga pas
Wat zijn de alternatieve mogelijkheden om in Bishop te komen?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Pak even Google Maps er bij.

Deze wegen liggen allemaal een stuk noordelijker, waarbij de 108 het meest voor de hand ligt (indien begaanbaar)
Interstate-80 = Eiserhower Highway van Sacramento naar Reno
Highway-50 = Lincoln Highway van Sacramento naar South Lake Tahoe
Highway-88 = Carson Pass Hwy van Stockton naar Alpine Village waar die splitst
Highway-4 = Alpine State HIghway van Stockton via Ebbetts Pass ook naar Alpine, maar dan zuidelijker
Highway-108 = van Sonora naar de 395
Highway-120 = door het Yosemite NP naar Lee Vining / Mono Lake / 395

Lukt dat niet over deze wegen, zal je de zuidelijke route moeten nemen.
De 99 via Fresno en Bakersfield, dan 187 Lake Isabella en de 395 naar Bishop.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jipper
Amerika-ontdekker

Bericht door jipper »

Hans,bedankt voor de reactie, de 108 is idd de beste optie als de 120 gesloten is.
Gast

Bericht door Gast »

Wel mooi trouwens op Google Maps, de Tioga Pass wordt nu niet gebruikt in een route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een aanvulling op het niet open gaan van de high sierra camps en de White Wolf Lodge dit jaar, er zijn ook ernstige problemen bij de Tioga Pass Resort. Het dak van de entree van het hoofdgebouw, het stamt uit 1914, is deze winter onder druk van de sneeuwmassa ingestort. Alle reserveringen voor juli zijn in ieder geval al gecancelled en de vraag is nu wanneer en of hij nog open gaat.

Het is een leuk ding. Wij zaten daar in 2015 in één van de cabins. Je kon er ook lekker eten.

Martin
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Wij zijn pas begin augustus in Yosemite. Ik ga er (vooralsnog) vanuit dat de pass dan wel open zal zijn, maar ik vraag me wel af of dit ook zal gelden voor de campground Tuolumne Meadows. Zoals hierboven aangegeven lees ik op de site wel informatie over de high sierra camps en de White Wolf Lodge, maar geen informatie over Tuolumne Meadows... Weet iemand of de campground in voorgaande jaren kort na het openen van de pass al beschikbaar is of gaat daar langere tijd overheen?
Ik ben blij dat we voor de zekerheid ook nog een extra nacht op een van de valley campgrounds achter de hand hebben (die ga ik voorlopig nog maar niet cancellen).
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
FamilieB
Amerika-ontdekker

Bericht door FamilieB »

Foto van gisteren, met het probleem van het smeltwater goed in beeld.
Bijlagen
tioga pass 2.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Marlies schreef:Wij zijn pas begin augustus in Yosemite. Ik ga er (vooralsnog) vanuit dat de pass dan wel open zal zijn, maar ik vraag me wel af of dit ook zal gelden voor de campground Tuolumne Meadows. Zoals hierboven aangegeven lees ik op de site wel informatie over de high sierra camps en de White Wolf Lodge, maar geen informatie over Tuolumne Meadows... Weet iemand of de campground in voorgaande jaren kort na het openen van de pass al beschikbaar is of gaat daar langere tijd overheen?
Ik ben blij dat we voor de zekerheid ook nog een extra nacht op een van de valley campgrounds achter de hand hebben (die ga ik voorlopig nog maar niet cancellen).
Zal afwachten zijn of de campground begin augustus open zal zijn. Zal onder andere afhangen van de vraag of juli een beetje zonnige maand wordt. De campgrounds gaan namelijk pas open als de meadows voldoende opgedroogd zijn, want anders functioneert de afvoer van de toiletten niet goed. Zie dit stukje van een Amerikaans forum.
The Tuolumne Meadows campground is the largest single campground in the park system. Prior to the enactment of various environmental laws, it had a large septic system that utilized the meadows just north of the road adjacent to the campground. If you've ever been up there you have seen the pump equipment.

This would be totally unacceptable in the modern era, but I believe there was some grandfather clause that allowed this system to be updated, upgraded, etc.

However, if you know how septic systems work (the waste percolates into the ground water through the soils) you also know that a flooded leach field is not acceptable (the sewage will just mix with the surface water).

The NPS cannot open the campgrounds until the meadows are dry because they cannot operate the septic system until that happens.

The pit toilets are another story... but it will take time for them to pump the ones that are below ground level. The abomination at Lembert Dome will probably be fine (or at least as bad as usual).

You never thought about where that sh#t went when you flushed in the campground privy?
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer